וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום אקולוגי: ילדים משפרים את איכות הסביבה

אריאל נוי

29.9.2010 / 10:27

במהלך פסטיבל המדע שהתקיים ברחובות, קיימו עשרות ילדים תהלוכה יוצאת דופן, שביקשה להסב את תשומת לב הציבור לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. "איכות סביבה מתחילים ללמד מגיל צעיר"

תהלוכת ילדים יוצאת דופן נערכה אתמול (שלישי) במהלך פסטיבל המדע שהתקיים במכון ויצמן ברחובות. התהלוכה, שהתקיימה בעידוד תא ארגון "מגמה ירוקה" במכון וייצמן, שיחד עם תא "מגמה ירוקה" בפקולטה לחקלאות, ניסתה להסב את תשומת לב הציבור לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. במהלכה קראו הפעילים, יחד עם ילדי רחובות, להניע את "הגלגלים התקועים" של פרויקט התחבורה הציבורית ברחוב הרצל ולשנות את אופיו, מרחוב סואן ומלוכלך לרחוב מודרני בעל מאפיינים אירופים.

בתהלוכה הוכן מיצג המדמה אוטובוס, ובמקביל אליו נתיב עם מכוניות פרטיות רבות היוצרות פקק תנועה. הילדים יצרו מגרוטאות מכוניות קטנות, אותן הדביקו על גבי האוטובוס. אחד הילדים הסביר: "ניסינו להראות ש-50 אנשים בתוך אוטובוס אחד, זה עדיף מאשר 50 אנשים ב-50 מכוניות". אחד ההורים שנכח בתהלוכה, מיכאל צוברי, הסביר לוואלה! חדשות : "אקולוגיה ואיכות הסביבה מתחילים ללמד היום בגיל צעיר, ולכן הבאתי את הבן שלי לכאן. כאן בעיר צריך תחבורה ציבורית יעילה, נגישה ונוחה וחשוב שהילדים יבינו זאת, לטובת הדורות הבאים".

לדברי הפעילים במגמה ירוקה, בעיריית רחובות מצויות מזה מספר שנים תוכניות מגירה לשינוי תחבורתי ברחוב הרצל. התוכניות עברו את שלב האישור התכנוני וכן זכו לתמיכה רחבה מצד הממונים לדבר. בנוסף, קיבלה העירייה פרס כספי ממשרד התחבורה לפני יותר משנתיים לצורכי הפרויקט. אף על פי כן, ראש העיר וגורמים בעירייה ממאנים לטענת הפעילים להתחיל לפעול לטובת הפרויקט.

הצעדה ניסתה לגרום לבאי הפסטיבל להבין, בדרך ויזואלית וייחודית, את חשיבותו של הנושא ותמיכה במאבקם, הנושא הן דגל חברתי והן אקולוגי. פעיל "מגמה ירוקה" במכון וייצמן דניאל קסטל מסר כי "לאחר ההצלחה במאבק על חוף פלמחים, הגיעה העת לנצח במאבק לטובת העיר רחובות ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully