וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: אפשר לנסוע באופניים חשמליים

אריאל נוי

16.9.2010 / 21:42

כחלק מהמהפכה הירוקה בישראל, השיק משרד התחבורה את ההיתר לנסוע באופניים חשמליים בשבילי ישראל. הרכיבה על האופניים החשמליים תותר עם קסדה והגיל המינימלי לנסיעה בהן עומד על 14

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חנך אתמול (רביעי) את השקת האופניים החשמליים בישראל, שלושה חודשים אחרי שהממשלה אישרה את המוצר. עוזי יצחקי סמנכ"ל מנהל התנועה במשרד אמר לוואלה! חדשות כי "זו בשורה לתושבי תל אביב וגוש דן. המהפכה הירוקה בישראל מתחילה בתל אביב וגוש דן ועוברת בהדרגה לפריפריה. אישרנו את האופניים החשמליים בתקנות ובימים אלה אנחנו שוקדים על תוכניות לשבילים מיוחדים לרכיבה. כמו כן אנחנו עובדים על פרויקט עם רכבת ישראל בשילוב רוכבי האופניים".

בחודש יוני השנה אישרו משרד התחבורה ביחד עם משרד האוצר חוק תקדימי של אופניים חשמליים. לאופניים מנוע חשמלי, שהספקו אינו עולה על 250 וואט, ומהירותם המרבית לא תעלה על 25 קמ"ש. על פי התקנה "הרכיבה עליהם תותר אך ורק עם קסדת בטיחות. והרוכב חייב להיות מעל גיל 14".

יובל גינסברג, מנכ"ל חברת "שיקו" מוצרי שי, שמייבאים באופן בלעדי את האופניים סיפר כי "מדובר במהפכה, שכן ניתן לרכוש את המנוע בנפרד מהאופניים, ולהוסיפו לכל זוג אופניים". לדבריו, "האופניים החשמליים מצוידים בדיסק ברקס לביטחון מקסימלי, השלדה בנויה מאלומיניום חזק שנבחר להיות גם כמייצג הרשמי של אופני המרוץ. האופניים החשמליים מצוידים בחיישן שמרגיש את התנועה ומשלב את המנוע החשמלי. לאופניים החשמליים רכיבים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר בעולם. אנחנו גאים לשנות את פני תחבורה ואיכות החיים בישראל".

האופניים עמדו במבחנים המחמירים של התקן האירופי ולאחר מכן אושרו באירופה ובישראל. יצחקי הוסיף כי "האופניים החשמליים עומדות בתקן האירופאי המחמיר שאומץ בישראל. אנחנו מקווים שז תהיה פריצת דרך משמעותית לאיכות חיים אחרת בערים הגדולות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully