וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחובות העיר הקסדה כבר לא בראש טוב

פנחס וולף

27.12.2009 / 15:53

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ שלי יחימוביץ' המבטלת את החוק המחייב חבישת קסדות בנסיעה באופניים בתוך הערים. יחימוביץ': "חובת הקסדה לא הגיונית"

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) לתמוך בהצעת החוק שמשאירה בידי רוכבי האופניים בתוך תחומי ישובים את ההחלטה אם יחבשו קסדה. חובת החבישה תמשיך לחול על ילדים, ברכיבת שטח וספורט, ובדרכים בין עירוניות. ההצעה, שהעלתה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), מבטלת את החוק שנחקק בכנסת הקודמת.

לאחר אישור ההצעה, אמרה יחימוביץ' כי "רכיבה על אופניים בתוך היישובים פנימה ובעיקר בערים הגדולות מפחיתה לאין שיעור את עומס התנועה בערים, את מצוקת החניה, את זיהום האוויר ואת תאונות הדרכים. חובת חבישת הקסדה הביאה לכך שחלק מהרוכבים זנחו את השימוש באופניים ומבכרים על פניהם שימוש ברכב מנועי. זאת בשל הסרבול והטורח הן בחבישת הקסדה והן בנשיאתה. מגמה זו עומדת בניגוד לטובת הציבור".

החוק הקודם אינו ניתן לאכיפה

יחימוביץ' ציינה כי "גם אני משתמשת באופניים ככלי תחבורה בתוך תל אביב, ומודעת בכל פעם מחדש לחוסר ההיגיון של חובת הקסדה. בפריז ובערים נוספות באירופה יש פרויקט נפלא של אופניים זמינים בכל מקום, ואיש לא מעלה על דעתו לחייב בקסדה. גם בתל אביב נחתם חוזה ל-‏2,000 זוגות אופניים שיועמדו לרשות באי העיר. פרויקט זה מתעכב ולא יוצא לפועל, כיוון שאין אפשרות ליישם אותו כל עוד חוק חבישת הקסדה חל. בנוסף, לחוק אין משמעות כי אינו ניתן לאכיפה והמשטרה הודיעה כי לא תעסוק בכך".

יחימוביץ' ציינה כי קידום החוק נעשה תוך שיתוף פעולה עם ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ובסיוע נרחב שלו לקידום החוק. יחימוביץ' ונציגי עירית תל אביב גם קיימו דיונים משותפים עם משרד התחבורה ועם מומחי תחבורה, בטיחות ואיכות סביבה כדי לבחון את השלכות החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully