וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיקדון לא יחול על בקבוקי ליטר וחצי

אייל דץ

1.12.2009 / 17:45

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את השינוי בחוק הפיקדון, לפיו לא יחול החוק על מיכלי משקה בנפח של 1.5 ליטר והאחריות על איסוף בקבוקים אלו תוטל על היצרנים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי תיקון להצעת חוק הפיקדון, לפיו לא יחול החוק על מיכלי משקה בנפח של 1.5 ליטר והאחריות על איסוף בקבוקים אלו תוטל על היצרנים.

על פי הצעת תיקון החוק החדשה, איסוף המכלים הגדולים יתבצע באמצעות פריסה רחבה יותר של מתקנים לאיסוף בערים, ולא באמצעות פיקדון. מחצית מהבקבוקים יאספו ו-90% מהם יועברו למחזור, כאשר על היצרנים והיבואנים יוטלו קנסות אם לא יעמדו ביעדי האיסוף. התיקון להצעת החוק הוא תוצר של הסכם הפשרה בעניין הפיקדון על מכלי משקה, שנחתם בין המשרד להגנת הסביבה ויצרני ויבואני המשקאות.

גיל יעקב, מנכ"ל מגמה ירוקה שנכח בדיון בוועדת הכלכלה, הגיב בחומרה להחלטה ואמר כי "ועדת הכלכלה צריכה לשמור על האינטרס הציבורי, ולא על האינטרס של יצרני המשקאות. אנו קוראים לחברי הכנסת לא לתת רוח להסכם בין יצרני המשקאות למשרד להגנת הסביבה, ולתמוך בהחלטה של הפקדון גם על הבקבוקים הגדולים. ישראל צריכה להיות מדינה מתוקנת בה זכותו של כל אזרח ואזרח להפקיד את הבקבוקים שהוא רוכש ולקבל עליהם החזר- מתממשת."

הבוקר, לפני שהתכנסה ועדת הכלכלה קיימו כמה פעילים של ארגון מגמה ירוקה הפגנה מול משכן הכנסת, בה קראו: "טובעים בבקבוקים- תובעים פקדון עכשיו!". בין המפגינים ניתן היה למצוא גם את חברי הכנסת דב חנין ואיתן כבל שאמר כי "מדינת ישראל חייבת להשלים את הרפורמה במיחזור הבקבוקים תמורת פקדון. אסור לתת לאינטרסים זרים לעצור את התהליך החשוב שיש בו מרכיבים מרכזיים בהגנה על הסביבה."

  • עוד באותו נושא:
  • פיקדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully