וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבטיחה לקצץ בפליטת גזי החממה

טליה שחר

25.11.2009 / 19:03

ברק אובמה, נשיא המדינה השנייה המזהמת ביותר בעולם, ישתתף בוועידת האקלים ויבטיח לקצץ את פליטת גזי החממה שארצו מפיצה ב-17%

לאחר שבועות של הערכות, הבית הלבן הודיע היום (רביעי) שנשיא ארצות הברית ברק אובמה ישתתף בוועידת האקלים בקופנהגן בחודש הבא. אובמה ייצטרף ליותר מ-60 מנהיגים שכבר אישרו את השתתפותם בוועידה שתתקיים בין ה-7 ל-18 בדצמבר בבירת דנמרק, שבמהלכה הם צפויים לגבש אמנת אקלים חדשה במקום פרוטוקול קיוטו. אולם הנשיא האמריקאי יהיה נוכח רק ב-9 בדצמבר ומשם ימשיך לאוסלו לקבל את פרס הנובל לשלום.

ברק אובמה. רויטרס
יתחייב בוועידת האקלים לקיצוץ משמעותי בפליטת גזי חממה, ברק אובמה/רויטרס

במהלך השתתפותו אובמה צפוי להודיע על הבטחתה של ארצות הברית לקצץ בפליטת גזי חממה בשיעור של 17% יחסית לרמה של שנת 2005 עד שנת 2020, וב-83% עד שנת 2050. ארצות הברית היא המדינה המזהמת ביותר בעולם, אחרי סין.

לדברי הבית הלבן, ההחלטה להגיע לוועידה נועדה "לתת מומנטום לדיונים שם". היו ספקות רבות לגבי השתתפותו של אובמה. בשבועות האחרונים הנשיא אמר שהוא יגיע רק אם נוכחותו תעזור לקבל תוצאה משמעותית. מזכיר האו"ם לנושאי האקלים בירך על החלטתו של אובמה.

נציגים מ-192 מדינות צפויים להשתתף בוועידה. מנהיגים נוספים שאישרו את השתתפותם הם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ונשיא ברזיל לולה דה סליבה. סין, המדינה המזהמת ביותר בעולם, עדיין לא נתנה את תשובתה לגבי השתתפותה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully