וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החינוך והסביבה הכתירו בתי ספר ירוקים

נעמה טלמור

19.11.2009 / 18:50

השרים גדעון סער וגלעד ארדן הכתירו 252 בתי ספר וגנים כידידותיים לסביבה. ארדן גם בישר שתקציב החינוך של המשרד לאיכות הסביבה הוגדל פי ששה מן השנה הקודמת

שר החינוך גדעון סער והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן העניקו היום (חמישי) ל-92 בתי ספר ול-160 גני ילדים תעודת הסמכה, המהווה הכרה וחיזוק על כל שהמוסדות בחרו להתגייס ולהתאים את חיי המוסד ל"מתכונת ירוקה". עד היום הוכתרו 232 בתי ספר ו-274 גני ילדים כמוסדות ירוקים.

מוסדות החינוך והגנים שזכו לקבל את התעודה שילבו בתכני הלימוד שלהם נושאים בעלי זיקה לאיכות הסביבה. במקצועות הלימוד גיאוגרפיה, מדעים וחברה הם שילבו 30 שעות לימוד שנתיות מתוגברות. כמו-כן, הצליחו המוסדות לצמצם את השימוש במים, חשמל ונייר בתחומם, וכן ולבצע איסוף של פסולת לצורך מחזור – בין היתר איסוף בקבוקים, נייר, סוללות, פסולת אורגנית ופסולת אלקטרונית.

לצד אלה, ביצעו המוסדות פעילות ענפה למען הקהילה והרשויות המקומיות, גם תוך גיוס אלו לביצוען של פעילויות ירוקות כגון הגברת המודעות למחזור, הסברה בנושאים סביבתיים שונים, הפחתת השימוש בשקיות ניילון וטיפוח מתמשך של אזורים מוזנחים.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר כי "בתי הספר הזוכים מוכיחים כי אפשר להתנהל אחרת בסביבת החיים. אני מייחס חשיבות רבה ליכולת של מערכת החינוך להשפיע על כלל הציבור דרך החינוך הסביבתי ובשל כך הצבתי נושא זה כאחד מחמשת היעדים המרכזיים של המשרד להגנת הסביבה". ארדן הוסיף כי "ברצוני לבשר כי השנה, תקציב החינוך של המשרד להגנת הסביבה הוגדל פי ששה מהשנה שעברה, מ-5 מיליון שקלים לכ-30 מיליון. המשרד להגנת הסביבה ימשיך בתנופת עשייה בתחום, בדרך להוביל למהפכה ירוקה באורח חיינו".

שר החינוך גדעון סער אמר כי "אני רואה בדור הצעיר חלוץ של השינויים הנדרשים בסביבת החיים של כולנו. אני בטוח כי ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר יצליחו להשפיע לא רק על סביבת לימודיהם, אלא גם על אורח החיים בבית הוריהם. דרך ילדי ישראל נראה עוד הרבה בתים המשנים את אורח חייהם".

כחלק מתהליך ההסמכה מינה כל אחד מבתי הספר מועצה ירוקה בה השתתפו נציגי תלמידים, מורים וקהילה. המועצה צפויה להמשיך ולהטמיע תכנים ופעילויות ירוקות בחיי המוסד החינוכי. עם קבלת ההסמכה מטעם שרי החינוך והגנת הסביבה, יהיו בתי הספר המוסמכים בפיקוחו של צוות מטעם נציגי משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, כדי לוודא שבתי הספר עומדים בקריטריונים של תעודת ההסמכה, ולצורך המשך פעילותם למען הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully