וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד פארק החורשות יוכרע מחר

14.6.2009 / 14:19

אחרי שהוועדה המקומית קיבלה את המלצות החברה להגנת הטבע בדבר תוכנית הבנייה בדרום תל אביב, מקווים התושבים שגם הוועדה המחוזית תדאג לשמור על הריאה הירוקה היחידה באזור

תושבי דרום תל אביב, החברה להגנת הטבע וארגוני סביבה נוספים, מקווים להצליח להגן על פארק החורשות בשכונת שלום בעיר. תוכנית בנייה המתוכננת לשכונה כוללת הקמת 650 יחידות דיור, ומאיימת לקטוע את הרצף הירוק באזור. הוועדה המקומית שדנה בנושא אישרה את הבנייה, ועם זאת קיבלה את המלצת החברה להגנת הטבע לשפר את התוכנית על ידי הימנעות מפגיעה בפארק החורשות והתחייבות לפיתוח השטחים הפתוחים הציבוריים המצויים בתחומה. מחר (שני) יתקיים דיון מכריע בנושא בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

הטיעונים העיקריים להתנגדות לתוכנית כפי שהוגשה הם העובדה שמדובר בסיכון הריאה הירוקה היחידה באזור, והעובדה כי מדובר בכריתת עצים שנטעו על ידי תושבי השכונה עוד בשנות ה-50. פעילות ציבורית נרחבת בנושא שהניבה למעלה מ-300 התנגדויות אשר הוגשו לתוכנית. כעת מקווים התושבים כי המלצות החברה להגנת הטבע יתקבלו גם בוועדה המחוזית.

ענת ברקאי נבו, מנהלת החברה להגנת הטבע באזור תל אביב אמרה לקראת הדיון כי "אנו מברכים על המלצת הוועדה המקומית לצמצם את תכסית הבנייה בתוכנית במטרה ליצור רצף ירוק משמעותי בדרום העיר ולקדם את פארק החורשות, וקוראים לוועדה המחוזית לקבל המלצה זאת". עוד הוסיפה "לא די בצמצום תכסית הבנייה במקום. יש צורך במנגנון שלביות שיבטיח את פיתוח השטח הציבורי הפתוח בתחום התוכנית ואת מימוש פארק החורשות, אשר לקידומו אנו פועלים עם התושבים מזה זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully