וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף? לא טוב

תמי ניניו

26.12.2008 / 0:06

אם יש לצמחונים ולטבעונים מקום משמח לאכול בו, זה הבודהה בורגרס בת"א. תמי ניניו אורגנית שבעה

סצנת האוכל הצמחונית בת"א התפתחה מאד בשנים האחרונות. עד לפני ארבע שנים, למצוא מסעדה צמחונית בת"א היה פרויקט, ועד שכבר הייתי מוצאת אחת, היא לא החזיקה מעמד לאורך זמן ונסגרה. דקה דומיה לזכר וירג'ין קפה המשובח ו-HUMANATURE המעולה.

כיום, השבח לבודהה, יש מספיק מקומות כדי להשתמש במילה סצנה ואף לחלק אותה לתת סצנות כגון מסעדות הודיות צמחוניות, או מתחם נחלת בנימין. דוגמה מצוינת להתפתחות הזו היא בודהה בורגרס. כיום, יש למסעדה שני סניפים בת"א, היא מוכרת ומצליחה, ידידותית לסועדים מכל הסוגים, ובעיניי לפחות, היא נחשבת לפסגת ההיצע הקולינרי הצמחוני טבעוני בעיר. אם הייתי יכולה, הייתי אוכלת שם כל יום.

אבל תחילת הדרך היתה צנועה הרבה יותר, מחתרתית אפילו. המיקום הראשון של בודהה בורגרס היה ברחוב דיזנגוף, בכוך צר ומוארך מאחורי חנות. לא ממש על הרחוב עצמו. לא יותר מעשרה אנשים יכלו לשבת שם, על כסאות בר לאורך הדלפק, וגם זה בדוחק. מי שרצה לעבור ממקום למקום או לצאת היה צריך להקים את כל השאר, עד כדי כך צר ודחוק היה. על עיצוב לא היה מה לדבר. גם לא על להזמין איתי לשם אוכלי בשר. הם היו נסים משם בבהלה. האוכלוסיה – עובדים וסועדים כאחד - היתה הכי הארדקור שיש. אנרכיסטים תל אביבים גרומים עם תספורות שאומרות הכל.

בפעם הראשונה שהגעתי לשם, עם רון, שותפי הקבוע לארוחות צמחוניות בת"א, אפילו אני הרגשתי קצת מאוימת. אבל האוכל, הו האוכל. אותו אוכל מדהים וטעים ורענן ומגוון שמוגש היום בשני הסניפים המעוצבים כראוי וכיאה למקום כזה שווה. כבר אז היה התפריט עב כרס, ובו עמודים על גבי עמודים של מנות בריאות טבעוניות אורגניות טעימות ושופעות. מנת הדגל היתה, כמתבקש, המבורגר טבעוני במגוון וריאציות: טופו מעושן, אוקרה ובלילת הבודהה שנבצר ממני לאכול כי היא מכילה פטריות.

לאחר זמן מה, המקום נסגר. לא בגלל חוסר ביקוש אלא להיפך. המקום היה צר מלהכיל את שוחרי הבריאות והחזון, רזים ככל שיהיו. רון ואני המתנו בציפייה דרוכה, מתנחמים בגנש, מסעדה צמחונית אחרת בדיזנגוף שלצערי כבר אינה פעילה, ובסופו של דבר נפתח הסניף ברחוב יהודה הלוי. טאראאאם!

בגלגול הנוכחי, כבר יש במקום לא רק מקומות ישיבה לאורך הדלפק אלא דלפק נוסף שאליו ניתן להסב, שולחנות בפנים ושולחנות בחוץ, מה שמביא אותנו ל-70 מקומות בערך. העיצוב אקולוגי וטומן הפתעות מלבבות למי שיטרח להסתכל. בדלי עפרונות מסתתרים בין קורות העץ הממוחזר מהן בנוי הדלפק, עיתונים משמשים כטפטים בשירותים. מתחת לאחד הדלפקים יש אפילו פסנתר. לא רק שאפשר להזמין אוכלי בשר למקום בלי להתבייש, הם מגיעים אליו ממילא מעצם מיקומו, בלב הסיטי, כדי לאכול צהריים. מציצים ונפגעים.

לאחר מספר חודשים נפתח גם סניף נוסף, ברחוב אבן גבירול. אודה ולא אבוש, טרם הספיקותי. רון מדווח שיהודה הלוי יותר עדיף. מה שיפה הוא שבבודהה בורגרס לא איבדו את החזון עם ההצלחה. הם היו ונותרו אידיאולוגים הארדקוריסטים. הלהט הטבעוני-אורגני-בריאותי מתבטא בהסברים המפורטים שיתנו שם ללקוחות גם בשיא הלחץ. לכל העובדים שם – שכולם צמחונים או טבעונים וחלקם מלווה את המקום עוד מימי דיזנגוף - יש את הניצוץ הזה בעיניים, וברור לך שהם פעילים למען זכויות חיות או מטרות חברתיות אחרות.

המשלוחים מתבצעים על אופניים, העיצוב הוא מופת למחזור חומרים, ועל לוח המודעות מתנוססת תרבות השוליים התל אביבית במלוא הדרה. ההצלחה של בודהה בורגרס ממלאת אותי אופטימיות ומחממת את הלב. אני מאחלת להם את כל הטוב שבעולם ומקווה עבורם, עבור רון ועבורי ועבור כל מי שאוהב אוכל טעים ושבריאותו חשובה לו שהם ימשיכו להתפתח ולצמוח. גם לנו בפריפריה מגיע, לא?

  • עוד באותו נושא:
  • צמחונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully