וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההשחתה: הממשלה תקיים ישיבה בגבעת התחמושת

טל שלו

24.4.2012 / 1:11

ראש הממשלה החליט כי ישיבת הממשלה שתיערך ביום ירושלים בחודש הבא, שיציין 45 שנים לשחרור העיר, תתקיים באתר. "לא ניתן ליד המבקשת לפגוע בזיכרון הלוחמים להשיג את מבוקשה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

על רקע ההשחתה החמורה של אתר גבעת התחמושת בירושלים, החליט אתמול (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקיים את ישיבת הממשלה ביום ירושלים במקום. בישיבה, שבין היתר תציין 45 שנים לאיחוד ירושלים, תובא לאישור השרים תכנית בהיקף של כ-20 מיליון שקלים לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו. "לא ניתן ליד המבקשת להשחית ולפגוע באתר, בזיכרון הלוחמים ובסיפור הגבורה של מלחמת ששת הימים - להשיג את מבוקשה", הגיב נתניהו למעשי ההשחתה, "אנחנו חבים חוב גדול הן ללוחמינו, והן להנצחת זיכרונם. מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תמשך ואנחנו אף נפעל לשקם ולשדרג את האתר".

אמש, פחות מיומיים לפני פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, השחיתו אלמונים את האתר וריססו כתובות בגנות הציונות, בהן "גינטר גראס צדק" ו"ציונים עלובים" וחבל המחובר לדגל ישראל נשרף. גבעת התחמושת, בה התרחש אחד הקרבות הקשים במערכה לכיבוש ירושלים במלחמת ששת הימים, מנציחה את לוחמי כל החטיבות - 182 במספר - שנפלו בקרב לאיחוד העיר. מדי שנה נפתחים באתר אירועי ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בטקס המתקיים במעמד ראש הממשלה.

כבר בפברואר האחרון, בעקבות קשיים כלכליים קשים בניהול האתר שהעמידו אותו בסכנת סגירה, הוחלט להזרים מיליון שקל מיידית מתקציב הממשלה לניהול השוטף של האתר, וכן להכליל את האתר כחלק מתכנית אתרי המורשת של הממשלה, שהושקה ב-2010. מזכיר הממשלה צבי האוזר, העומד בראש "תכנית מורשת", ביקר באתר לאחר ההשחתה, והחליט שכבר בחודש הבא יביא את התכנית המקיפה לשימור האתר לאישור השרים. בנוסף, פנה האוזר לרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, וביקש ממנו לשוב ולקיים מיום העצמאות את תערוכת הנשק של חטיבת הצנחנים במוזיאון בגבעת התחמושת, אשר תוכננה להתקיים ובוטלה מטעמים תקציביים. "עלינו להעביר מסר למשחיתים שלא ניתן לפגוע בגבעת התחמושת", אמר האוזר, "האתר מספר את סיפור המערכה על ירושלים, שחרורה ואיחודה, וככזה אנחנו נפתח ונטפח אותו".

כתובות נאצה בגבעת התחמושת: "גינטר גראס צדק"
בפברואר: הושג תקציב להפעלת גבעת התחמושת

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully