וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיונים בתביעת קפטן ג'ורג' - בדלתיים פתוחות

גלעד גרוסמן

7.3.2012 / 11:00

בקשת המדינה לקיים הדיונים בדלתיים סגורות מחשש לדליפת מידע שיפגע בביטחון המדינה, כפי שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, נדחתה, ונקבע שבמידת הצורך יתקיימו דיונים סגורים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הדיונים בתביעה שהגיש קפטן ג'ורג', מי שהיה החוקר של מוסטפא דיראני, יתקיימו בדלתיים פתוחות, למעט במקרים ספציפיים בהם בית המשפט יחליט שיש צורך לקיים אותם בדלתיים סגורות - כך קבעה הבוקר (רביעי) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות. המשפט עצמו אמור להתחיל בחודש יולי.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, לפני כשבוע ביקש חיל המודיעין להטיל צו איסור פרסום על המתרחש בתביעה ולנהל את הדיון בדלתיים סגורות. בבקשה שהגיש קצין בשם "מקס" נטען כי מכתב התביעה שהגיש קפטן ג'ורג' משתמע איום על ביטחון המדינה, כיוון שיש ברשותו מידע ביטחוני רגיש ביותר. לטענת צה"ל, קפטן ג'ורג' שירת בחיל המודיעין במשך תקופה ארוכה בתפקידים מסווגים ובשל כך היה חשוף למידע רגיש ביותר, וגם פרשת חקירת מוסטפא דיראני והאירועים הנלווים לכך קשורים במידע מסווג ביותר. עוד נטען, כי קפטן ג'ורג' שומר ברשותו, בניגוד לחוק, מסמכים מסווגים וכי הוא מתכוון לעשות בהם שימוש.

נושא: קפטן ג'ורג' בבית משפט מחוזי מרץ 2012. דרור עינב
קפטן ג'ורג' בבית המשפט, היום/דרור עינב

כמו כן, טען "מקס" כי יש חשש שבמסגרת הדיון בתיק יצוינו פרטים העלולים לחשוף זהות של גורמים הפועלים באופן חשאי מטעם המדינה, ואולי אף ייחשפו שיטות פעולה ותחומי פעולה של שרותי המודיעין, באופן שעלול לפגוע בביטחון המדינה וביחסי החוץ של מדינת ישראל. יתרה מזאת, חשיפת המידע עלולה לסכן את "שלומם וביטחונם האישי של שלוחי המדינה וקרוביהם".

"אין בכוונתי להענות לבקשה זו, אם כי באם יתקיימו דיונים ובאם יתבקש באופן ספציפי לסגור את הדלתות בדיון זה או אחר, בית המשפט ישקול זאת ויתן החלטה ספציפית לאותו דיון, או לאותם נושאים אשר אמורים לעלות באותו דיון", קבעה השופטת גנות.

לפני כחודש וחצי הגיש "ג'ורג'" תביעה בגובה של כשישה מיליון שקלים נגד משרד הביטחון, בטענה שהופקר לאחר שדיראני טען כי אנס אותו בחקירה. לטענתו, בעקבות טענות השווא של דיראני הוא נאלץ לעזוב את צה"ל, ובמערכת הביטחון סיכלו כל אפשרות שלו למצוא עבודה אחרת, בזמן שהיתה בידי המערכת קלטת, שנחשפה לאחרונה בתוכנית "עובדה", שהיתה יכולה לטהר את שמו. "המושג 'קפטן ג'ורג'' הפך לשם נרדף לעינויים והתעללות מינית", אמר פרקליטו, עו"ד אפי נוה. "עד היום לא קם מישהו ואמר 'טעינו'. כשייקחו אחריות, גם צריך לשלם על זה. צריך למצות את הדין עם מי שאחראי על הסתרת הקלטת ועל השקרים", אמר נוה.

עוד על תביעתו של קפטן ג'ורג'
חשש בצה"ל: "משפט קפטן ג'ורג' עלול לפגוע בביטחון המדינה"
החוקר של דיראני תובע מיליונים: "הפקירו אותי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully