וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מחזירה פקחיה מסוריה: "להגביר לחץ העולם"

ניר יהב

22.1.2012 / 19:52

"הממשלה הסורית לא הוציאה לפועל ולו סעיף אחד מתכנית הליגה הערבית" - כך אמר שר החוץ הסעודי. הוא קרא למדינות ערב להטיל סנקציות על משטרו של אסד: "ללחוץ על המשטר"

יח"צ - חד פעמי

(באדיבות הערוץ הראשון)

יצאו עם הזנב מקופל: משקיפי הליגה הערבית הסעודיים יצאו מסוריה, לאחר שכשלו במשימתם להשיב את הסדר למדינה – כך הודיע היום (ראשון) שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך סעוד אל-פייסל. "ארצי תחזיר את המשקיפים, כי הממשלה הסורית לא הוציאה אל הפועל ולו סעיף אחד מתכנית הליגה הערבית, שמטרתה בסופו של דבר לשים קץ לשפיכות הדמים", אמר בפתח ישיבת שרי החוץ הערבים. הודעתו של הנסיך התקבלה בתום פגישת של ועדת השרים בקהיר, בתומה החליטו להאריך את המשימה בחודש נוסף. הפקחים הסעודיים, כאמור, לא יצטרפו.

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה בינש, מחוז אידליב, סוריה, 23 בדצמבר 2011. רויטרס
הפקחים הסעודיים מאוכזבים מהנעשה בסוריה/רויטרס

"אנו קוראים לקהילה הבינלאומית, לרבות אחינו במדינות הערביות, וחברינו ברוסיה, סין, אירופה וארצות הברית להכיר באחריות ולהפעיל את כל הלחץ האפשרי על סוריה", הוסיף אל-פייסל. בנוסף קרא הנסיך למדינות ערב למלא אחר החלטות הליגה הערבית להטיל סנקציות על סוריה: "על אחינו הערבים למלא אחר מה שהחליטה הליגה הערבית ולהטיל סנקציות על סוריה במטרה ללחוץ על הממשלה שם".

הגדולות חוששות שסוריה תתקוף את ישראל

שלשום הסתיימה משימת הפקחים, שהמתינו להחלטת הליגה הערבית אם להמשיך במשימה. אל-פייסל, אחד מהמתנגדים הבולטים למשטר הסורי ומי שהוביל ביחד עם קטאר את הטלת הסנקציות עליו, נפגש היום בשולי ועידת הליגה הערבית עם בכיר האופוזיציה הסורית, ברהאן רליון, ודן עמו במצב בסוריה.

גורם דיפלומטי ערבי בכיר אמר אתמול לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי המדינות הגדולות לא רוצות להתערב צבאית בנעשה בסוריה כפי שעשו בלוב, משום שהן חוששות שסוריה תנצל את ההתערבות הזו ותראה בה אמתלה לתקוף את ישראל. לדבריו, מדינות ערביות רבות חוששות אפילו לדרוש ממועצת הביטחון לאשר התערבות צבאית במדינה מחשש שסוריה תנצל זאת כדי לתקוף את שכנתה, בין אם מתוך סוריה עצמה ובין אם בסיוע חיזבאללה או חמאס. הגורם לא שלל אפשרות שגם אירן תצטרף למתקפה במקרה כזה.

עוד בנושא
סוריה: המורדים השתלטו על עיר ליד דמשק - ונסוגו
גורם ערבי: לא מתערבים בסוריה מחשש שתתקוף בישראל
סוריה: שעות לפני דו”ח הליגה - 15 מפגינים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully