וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התקפל: הקפיא חוק הוועדה לבחירת שופטים

פנחס וולף

4.1.2012 / 20:02

ראש הממשלה נכנע ללחץ של האופוזיציה ושל חברי מפלגתו, ובתום התייעצות עם שר המשפטים החליט להסיר מסדר היום, בינתיים, את החוק שנועד להבטיח לימין רוב בבחירת שופטים בישראל

צילום מסך

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

הלחץ עשה את שלו: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט הערב (רביעי) בתום פגישה עם שר המשפטים, יעקב נאמן, ועם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי הוא מבקש להקפיא את חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, עד שהנושא ייבחן מחדש. הפגישה בין השלושה נערכה בתום יום סוער במשכן הכנסת. קדימה הצליחה להשיג דיון נוסף בהצעת החוק השנויה במחלוקת בפני ועדת החוקה של הכנסת, שעד שיושלם, לא יוכל החוק להגיע לאישור בקריאה שנייה ושלישית במליאה. תחילה אישר ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד) את הבקשה, אלא שבהמשך היו"ר הקבוע, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), ביקש לבטלה. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר כי אין אפשרות לבטל את הדיון משאושר, והחוק, למעשה, הוקפא עד לדיון בעניין. בעקבות זאת, ועל רקע הלחץ מצד ש"ס וחברי מפלגתו, החליט נתניהו לקבוע את הישיבה הבהולה – ובסיומה ההודעה על הקפאת החוק.

נתניהו על "תג מחיר": ישראל לא סובלנית כלפי אלימות. רויטרס
נכנע ללחץ. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

הצעת החוק מבקשת לשנות את מבנה הוועדה לבחירת שופטים, באמצעות שינוי הליך בחירת שני הנציגים של לשכת עורכי הדין בה. על פי הנוהג הקיים כיום, שני הנציגים נבחרים על ידי המועצה הארצית של הלשכה, שבחרה כבר לתפקיד את רחל בן ארי וחאלד זועבי, שני נציגי האופוזיציה, הנחשבים קרובים בדעותיהם לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש. ההצעה מבקשת לקבוע כי שני נציגי הלשכה יהיו יו"ר הלשכה, דורון ברזילי, המקורב בעמדתו לשר המשפטים נאמן, ונציג מטעם האופוזיציה שלו. בכך יובטח לנאמן רוב מוחלט בלשכה, בניגוד לעמדת מרבית חברי הלשכה.

"נתניהו הרים דגל לבן"

ההצעה קובעת גם כי ראש לשכת עורכי הדין יבחר את שני חברי הוועדה למינוי דיינים מטעם לשכת עורכי הדין. הכוונה היא שראש הלשכה, המזוהה עם הימין, ימנה מועמדים שמוסכמים גם על החרדים, ומכאן ההסבר ללחץ של ש"ס. ההצעה קובעת כי רק אם יהיה רוב של שני שלישים מכלל חברי לשכת עורכי הדין נגד המועמד של ראש הלשכה, הוא ייאלץ לוותר על בחירתו, ובמקום המועמד שלו יתמנה מועמד הרוב. הליך דומה לבחירה למינוי דיינים יהיה גם בבחירת נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי קאדים מוסלמים, כאשר אחד מהנציגים יהיה חייב להיות מוסלמי.

מקדימה נמסר בתגובה כי "נתניהו הרים דגל לבן כשהבין שפרצופו נחשף וגם גבו של יענקל'ה (שר המשפטים יעקב נאמן - פ"ו) לא יוכל עוד להסתיר את כוונותיו המסוכנות להתערב פוליטית בבחירת שופטי ישראל. הפארסה הפוליטית התורנית אומנם הגיעה לסופה, אך השאלה שצריכה להטריד את הציבור הישראלי נותרה פתוחה - מיהו נתניהו ומהו הליכוד - זה שמקדם חוקים מסוכנים שתכליתם שינוי פניה של ישראל או זה שבולם אותם כשהבין שעלו עליו. הצלחתה של קדימה לגבש רוב בוועדת החוקה והסרתו מסדר היום מהווה ניצחון גדול לאופוזיציה בראשות קדימה ותבוסה מהדהדת לקואליציה שלמדה שלא הכל עובר".

עוד בנושא
שינוי הוועדה לבחירת שופטים: ועדת החוקה תקיים דיון נוסף
מסתמן: וינשטיין לא יגן על חוק לשכת עורכי הדין
השינוי בוועדה לבחירת שופטים אושר בקריאה ראשונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully