וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנונית ראשונה? אבו מאזן הניף את דגל פלסטין באונסק"ו

ניר יהב

13.12.2011 / 17:42

עשרות דיפלומטים ואורחים הצטופפו במטה סוכנות האו"ם בפריז כדי להאזין לנאומו של אבו מאזן, בטקס הקבלה הרשמי של הרשות הפלסטינית לארגון. "ההכרה מתחילה כאן", אמר לקהל הנרגש

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

חודש וחצי אחרי שהרשות הפלסטינית התקבלה כחברה מלאה בארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו), הונף היום (שלישי) דגל פלסטין במטה הארגון בפריז. נוסף על הפמליה מרמאללה, ובראשה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, באו לטקס הרשמי עשרות דיפלומטים, אורחים מכובדים ואנשי תקשורת רבים.

"אנו חברים באונסק"ו, ומקווים שעמנו יזכה להקים מדינה עצמאית, שתחיה לצד ישראל בשלום ויציבות", אמר אבו מאזן בנאומו. לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, הנפת דגל עמו בפריז - העיר האחות והיפה, כלשונו, היא רגע היסטורי, מכיוון שהוא מתנוסס בשמי הבירה הצרפתית "לצד דגלי יתר מדינות העולם".

דגל אש"ף הונף במטה אונסק"ו בפריז, בטקס בהשתתפות בכירי הרשות הפלסטינית. צרפת, דצמבר 2011. AP
אבו מאזן התרגש: "הדגל התנוסס בפריז לצד דגלי יתר מדינות העולם"/AP

בנאומו במטה הסוכנות, בו הבטיח כי הרשות הפלסטינית תמלא את אמנת אונסק"ו, אמר אבו מאזן כי הוא גאה בכך שההכרה הבינלאומית בפלסטין "מתחילה בארגון הוותיק הזה". כמו כן, הוא הביע תקווה כי הדבר סולל את הדרך לקבלתה של פלסטין כחברה בארגונים בינלאומיים נוספים.

בינתיים, ישראל חזרה בה מהקפאת כספי המסים

האסיפה הכללית של ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, הצביעה לפני חודש וחצי ברוב גדול בעד קבלת פלסטין כחברה מלאה בארגון, אף שהאו"ם טרם הכיר בה כמדינה החברה בשורותיו. ההחלטה עברה ברוב משמעותי, למרות מאמצים דיפלומטיים ניכרים שעשו ישראל וארצות הברית, שהתנגדה לקבלת הפלסטינים ואף איימה להפסיק את המימון שהיא מעניקה לארגון, אם יכריע בעד קבלת הרשות לשורותיו. ישראל, בתגובה, החרימה את העברת כספי המסים של הרשות הפלסטינית והאיצה את הבנייה בשטחים. בינתיים, החליטה הממשלה להשיב לפלסטינים את כספי המסים שהוקפאו. לפי כמה דיווחים, הכספים הופשרו בעקבות לחץ מגרמניה, והבטחה ל"מתנה" - צוללת גרעינית.

כדי להתקבל לאונסק"ו, הפלסטינים היו זקוקים לרוב של שני שלישים בהצבעה שנערכה במטה הארגון בפריז. בפועל, ההחלטה עברה ברוב גדול בהרבה, של 107 מדינות שתמכו בה לעומת 14 בלבד שהתנגדו. עוד 52 מדינות נמנעו, ונציגי עשרים המדינות החברות הנותרות נעדרו מההצבעה. בין המדינות שתמכו בקבלת הפלסטינים היו כמה מעצמות מרכזיות, בהן צרפת, ספרד, סין, רוסיה, ברזיל והודו. ארצות הברית, קנדה וגרמניה התנגדו בהצבעה. איטליה ובריטניה נמנעו.

הפלסטינים ואונסק"ו - עוד כותרות
אחרי הקבלה, ליברמן מציע: לנתק את כל הקשרים
והממשלה קבעה: יוקפאו כספי המכס של הפלסטינים
הכספים הופשרו לבסוף, אך לא בהכרח מתוך רצון טוב

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully