וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "גאים בעמידה ובנחישות של גלעד שליט"

18.10.2011 / 15:02

בתדרוך בבסיס תל-נוף ציין דובר צה"ל יואב מרדכי כי ייתכן שגלעד שליט יעבור בדיקות רפואיות נוספות. כמו כן אישר דובר צה"ל כי בפרקי זמן גדולים היה חשוף שליט לתקשורת

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי הדגיש בצהריים כי ייתכן ששובו של גלעד שליט לביתו במצפה הילה יתעכב מעט, לצורך השלמת בדיקות רפואיות. בהצהרה שמסר בבסיס חיל האוויר בתל-נוף, הדגיש תא"ל מרדכי כי שליט יעבור בדיקות רפואיות נוספות, שבסופן יוחלט לגבי ההמשך. בסיכום השתלשלות האירועים מהבוקר אמר תא"ל מרדכי כי "קצת לפני השעה 9:00 בבוקר, הועבר שליט במעבר רפיח ובניגוד לנאמר בתקשורת, לא היו שם נציגי צה"ל ונציגים ישראלים. נציג מצרי קיבל את גלעד שליט. גלעד הגיע ברכב משוריין עד למעבר כרם שלום, שם התקבל על ידי אלוף פיקוד הדרום, גורמי חיל הרפואה ואכ"א".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
מומחי רפואה: "נראה ששליט לא אכל הרבה בשר בשבי"
נתניהו: גלעד שליט בבית, המשימה הושלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השיחה עם האם אביבה הייתה פרטית ואינטימית". נתניהו ונעם שליט מקבלים את גלעד בבסיס חיל האוויר בתל-נוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

תא"ל מרדכי הוסיף כי "הטלוויזיה המצרית ליוותה את הכניסה ואף צילמה קטעים מאותה ירידה ומעבר לרכבים הישראלים. אנחנו קיבלנו החלטה עקרונית ערכית להימנע ככל שניתן מהוצאת תמונות בטרם המשפחה מקבלת תמונות או יתרה מכך אפילו פוגשת אותו. בכלי רכב משוריין שהוכן מראש עם ציוד רפואי, גלעד שליט המשיך בליווי למחנה אמיתי, בתוך המחנה הוכנו חדרים מראש, הוא נכנס לחדר והשיחה הראשונה שאפשרנו לו למעשה השנייה במשך היום הייתה עם אביבה שליט, שיחה פרטית ושיחה אינטימית".

עוד אמר דובר צה"ל כי "כששליט סיים את השיחה, התחילו בדיקות רפואיות שכללו בדיקות ראשוניות בלבד, על ידי צוות רופאים ובנוסף שיחות כדי לבדוק את מצבו. כששלב זה הסתיים הוא התארגן, עלה על מדים, תודרך מה צפוי לו בתל נוף ואז יצאנו לטיסה לעבר בסיס חיל האוויר בתל נוף. הטיסה שהיא קשה ממילא לכל אחד, הייתה מרגשת עבורו. לאחר שנחתנו גלעד שליט הצדיע לראש הממשלה, הצדיע לרמטכ"ל והצדיע לשר הביטחון. הרמטכ"ל אמר לגלעד שליט שהוא גיבור ואמיץ. מיד לאחר הקבלה גלעד שליט הצטרף בחדר שהוכן מראש לבני המשפחה, והתייחד איתם. ואז יצאו ראש הממשלה שר הביטחון והרמטכ"ל ואתם שמעתם אותו, כל עם ישראל שמע אותו. הרמטכ"ל חזר שוב למשפחה, שוחח עם בני המשפחה ותכנן את ההמשך".

תא"ל מרדכי ציין בהצהרתו כי "כעת רב-סמל גלעד שליט ממשיך בטיפולים ובבדיקות ההגדרה היא בדיקות יותר מעמיקות של גורמי הרפואה כשבני המשפחה מלווים אותו. הוא מדבר עם הסביבה, הוא כבר מתאר ומשתף את המשפחה ולשמחתנו אנחנו מבינים שבפרקי זמן גדולים הוא היה גם חשוף לתקשורת כולל למקלט רדיו. לאחר שיסתיימו הבדיקות שמתקיימות כעת על ידי גורמי חיל הרפואה שמצבו טוב ויציב, יחליטו הגורמים הרפואיים כיצד להמשיך, האם בטיסה, האם בנסיעה ברכב למצפה הילה לביתו, ובמידה וכך תתקבל החלטה על ידי גורמי הרפואה".

"אני לא יודע כמה זמן ייקחו הבדיקות הרפואיות", ציין דובר צה"ל, "אלה בדיקות חשובות, המון בדיקות, ואנחנו רוצים לוודא ולבדוק את שלומו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולבקש גם מהציבור ובדגש מהתקשורת שאם אנחנו רוצים לסייע לגלעד להשתקם ולהתאושש, אנחנו צריכים לכבד את פרטיותו ואת פרטיות המשפחה. לאפשר לו להתאקלם, להימנע מלחדור ולנסות לצלם אלא אם כן המשפחה מאשרת או שזה על דעת המשפחה. רק צעד כזה יאפשר כפי שאמר הרמטכ"ל, לגלעד לחזור לעצמו. צה"ל על כל חייליו ומפקדיו גאים בנחישות ובעמידה של גלעד לאורך השנים, נמשיך לתמוך בו ולחזק אותו וללוות את בני המשפחה".

גלעד שליט שב הביתה - מפת השידורים החיים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully