וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק בישראל מהחלטת בריטניה: "נפקחו עיניהם"

מלכת בריטניה חתמה על תיקון לחוק שימנע הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים. בישראל מברכים, כמובן, על ההחלטה. "תיקון נכון שיוצר איזון הגיוני מאוד"

שי אוקנין

(באדיבות הערוץ הראשון)

במערכת הפוליטית הגיבו היום (חמישי) בסיפוק להודעה כי מלכת בריטניה חתמה על התיקון לחוק המונע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראליים. ח"כ בנימין בן אליעזר אמר כי "זו החלטה חשובה. הדבר ימנע מגורמים אינטרסנטיים להפריע למאמץ העולמי להילחם בטרור שהוא איום על האנושות". עוד אמר בן אליעזר כי "מערכת המשפט הבריטית מבינה שישראל פועלת במוסריות, ועל פי החוק הבינלאומי, מתוך מטרה להגן על אזרחיה. זו חובתה של כל מדינה, וכך ישראל פועלת", והוסיף כי "חיילי צה"ל ומפקדיו אינם הבעיה, הם הפתרון במלחמה בטרור, וטוב שמערכת המשפט הבריטית הבינה זאת".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ברכה על ההחלטה ואמרה לשגריר בריטניה בישראל מתיו גולד שהודיע לה על ההחלטה כי היא "שמחה שצו המעצר שהוצא נגדי פקח את עיניי הבריטים ויביא להפסקת הניצול הציני של החקיקה הבריטית נגד מפקדי וחיילי צה"ל. הצדק האמיתי נעשה והוא יבחין בין מנהיגים ומפקדים שמגנים על ארצם נגד הטרור כמו חיילי צה"ל, לבין פושעי מלחמה אמיתיים שנגדם חוקק החוק. אם תרומתי הקטנה היא בזה שהוצא נגדי צו מעצר, הרי שזה מבורך".

עוד באותו נושא
בריטניה תמנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים
אבי בניהו: נסעתי ללונדון בשם בדוי מחשש למעצר
אילון: "צווי המעצר פוגעים ביחסינו עם בריטניה"

"הבריטים לוקחים חלק משמעותי במלחמה בטרור"

האלוף (מיל') דורון אלמוג, נגדו הוצא בעבר צו מעצר בבריטניה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "שעה לפני כל הפרסומים התקשר אלי גולד, ובישר לי שהמלכה חתמה על ההחלטה ושמעתה אני יכול לטוס באופן חופשי לכל בריטניה מבלי לחשוש. ויותר מזה, הציע לטוס איתי מאחר והוא יודע שלפני שש שנים ב-11 בספטמבר טסתי כדי לגייס כספים עבור הכפר השיקומי עלה נגב למבוגרים בעלי לקות שכלית שהקמתי. הוא יודע לשם איזו מטרה טסתי ומה קרה על אדמת בריטניה כשנחתתי". אלמוג הוסיף ואמר: "אני שמח שהתיקון הזה נעשה, למרות שחלפו שנים ארוכות, זהו תיקון נכון שיוצר איזון הגיוני מאוד".

אלמוג אמר כי הוא שמח על כך שהבריטים הבינו שאין הגיון בהתערבות בסכסוך המקומי בין ישראל לפלסטינים. "הבריטים לוקחים חלק משמעותי במלחמה בטרור ומבינים היטב את המשמעויות שעוברות על ישראל ולכן טוב שנעשה התיקון הזה ואני מברך על כך". יש לציין כי בנוסף לאלמוג, קצינים ובכירים בישראל נמנעו להגיע לבריטניה בשל האפשרות שייעצרו. אחד מהם היה ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, שבאותם ימים היה תא"ל ואמור היה לשהות בבריטניה במסגרת לימודים.

השגריר גולד התקשר גם לשר לענייני מודיעין, דן מרידור, לבשר לו על החלטת מלכת בריטניה. מרידור בירך על ההחלטה והוסיף כי "חקיקה זו תמנע ניצול לרעה של החוק הבריטי על ידי קבוצות פלסטיניות ותומכיהם, ובעיקר תמנע את המבוכה מחיילי וממפקדי צה"ל בעתיד".

לפניות לפנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il
לפניות לאמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully