וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הרוג בפיצוץ במתקן גרעיני, אין דליפה

עוד ארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח קשה, בפיצוץ באתר למחזור פסולת גרעינית "מרקול", השוכן בדרום המדינה. הרשויות מיהרו להרגיע: אין חשש שקרינה רדיואקטיבית דלפה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

אדם אחד נהרג כתוצאה מפיצוץ שאירע היום (שני) במתקן גרעיני בדרום צרפת, אולם אין סכנה לדליפת קרינה רדיואקטיבית - כך אישרה סוכנות הפיקוח על הגרעין במדינה, ASN. גם המשטרה אישרה כי אין סכנת דליפה.


הפיצוץ אירע באתר "מרקול" שבמחוז גארד, המשמש לטיפול בפסולת גרעינית ומופעל על ידי ענקית האנרגיה EDF. האתר כלל בעבר שלושה כורים גרעיניים, אולם הם אינם פעילים עוד, והוא משמש רק למחזור פסולת גרעינית, שבין היתר מייצרים ממנה דלק.

דובר ASN מסר לרויטרס כי הפיצוץ אירע סמוך לכבשן שפעל במקום. נוסף על ההרוג, נפצעו עוד ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה. עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ.

בעקבות הפיצוץ הוקמה גדר ביטחון סביב האתר כדי למנוע מהציבור להתקרב אליו, אך בד בבד הודגש, כי לא ננקטו כל צעדים למניעת התפשטות קרינה רדיואקטיבית, היות שקרינה כזו לא דלפה.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, שמועצת הנגידים שלה מכונסת היום בווינה, מיהרה להודיע כי היא עוקבת מקרוב אחר האירוע. מזכ"ל הסוכנות, יוקיו אמאנו, אמר במסיבת עיתצונאים כי פקחיו "ממתינים לקבל מידע נוסף", לגבי התקרית, וכי מרכז הטיפול באירועי חירום של הסוכנות "הושמש באופן מיידי".

הפגנה נגד אנרגיה גרעינית, פריז, צרפת, 22 באפריל 2011. AP Photo/Michel Euler, AP
הפגנה נגד אנרגיה גרעינית באפריל האחרון בפריז/AP, AP Photo/Michel Euler

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully