וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירים פלסטינים החזירו ארוחות, ידויי אבנים ליד חברון

4,500 האסירים הביטחוניים השיבו את ארוחותיהם לאות הזדהות עם האסיר שמת אתמול. אבטחה מוגברת נפרסה לקראת העדלאידע בחברון. עוצר יציאות ביחידות פיקוד מרכז

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מתיחות שיא בגדה לקראת יום רביעי רצוף של הפגנות, בעיקר סביב העיר חברון והכפר סעיר הסמוך – ביתו של האסיר ערפאת שאליש שאהין ג'ראדאת שמת אתמול בכלא מגידו, ככל הנראה מדום לב. בנוסף, כ-4,500 האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל החזירו את ארוחותיהם כצעד מחאה על רקע מותו של ג'ראדאת. תוצאות נתיחת גופתו, שנערכה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר, צפויות להתפרסם הבוקר והן עלולות לעורר מחאה עממית ברחבי הגדה המערבית. הסוחרים הפלסטינים ישבתו ליום אחד כהזדהות עם מותו של ג'ראדאת. עימותים ראשונים נרשמו הבוקר בצומת בית ענון ליד חברון כאשר עשרות צעירים פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון הנמצאים במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ראדאת. העציר שמת בכלא/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממצאים הראשוניים של נתיחת הגופה יועברו לידי נציגי הרשות הפלסטינית ונציגי מערכת הביטחון. מתאם הפעולות בשטחים הנחה להנפיק אישורי כניסה לבני משפחתו של העציר ולרופא מטעמם שישתתף בנתיחת הגופה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הלילה כי ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, הביע את תדהמתו ממות האסיר ג'ראדאת. בהודעת לשכתו נכתב כי פיאד "מביע את צערו העמוק ואת תדהמתו עקב 'מות הקדושים' של האסיר ערפאת ג'ארדאת בבית הכלא של הכיבוש הישראלי". כמו כן, נכתב כי "פיאד מאשר את הצורך לברר לאלתר את הסיבות האמיתיות שהביאו למותו".בצה"ל נערכים להפגנות ועוצר יציאות הוכרז ביחידות פיקוד מרכז שייקחו חלק בפיזור ההפגנות, כולל יחידות מילואים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עימותים בין כוחות צה"ל, מתנחלים ופלסטינים. רויטרס
ילד פלסטיני מול חייל צה"ל, אתמול/רויטרס

אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, הנחה לתגבר את הצירים המרכזיים ומוקדי החיכוך. כאשר עיקר תשומת הלב תופנה לעיר חברון נוכח תהלוכת העדלאידע שצפויה להתקיים שם, וציון יום השנה למותו של ברוך גולדשטיין שבשנת 1994 טבח ב-29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה.

לצד הדריכות הגבוהה בחברון וסביבתה בדרום הגדה, צפויות הפרות סדר לאורך השטחים – עבור בירושלים ומזרח העיר – מחסום קלנדיה, ביתוניא שליד כלא עופר שם התקיימה ביום חמישי הפגנה אלימה בה נפצעו פלסטינים וישראלים, אזור שכם ועד למחסום ג'למה שבצפון הגדה ואזור העיר ג'נין.

משפחתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר הפלסטיני שמת בכלא, פברואר 2013. יותם רונן
אביו של ג'ראדאת באבו כביר/יותם רונן

עוד גפרור למדורת המהומות בגדה אירע אתמול במהלך עימות בין מתנחלים מההתנחלות אש קודש לפלסטינים מהכפר הסמוך קוסרה. לפחות שלושה פלסטינים נפגעו מאש חיה, וקיים חשד שמתנחלים הם אלו שפתחו באש.

בכיר פתח ויו"ר ההתאחדות לכדורגל של הרשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, קרא להרגעת השטח, אולם האשים את ישראל בעינוי ג'ראדאת. "על פי מה שאנחנו יודעים, עצרו אותו לפני כמה ימים, עינו אותו והוא מת", אמר רג'וב בראיון לקול ישראל הבוקר. עם זאת, הוא הבהיר כי אין קריאה לפתוח במעשי אלימות מצד הרשות. "אני מתחייב בשם כל הנהגה הפלסטינית - אין תכנית לשפיכת דמים, המאבק יהיה בלתי אלים", ציין מי שעמד במשך שנים ארוכות בראש מנגנון הביטחון המסכל.

עצרת בכפר עיסאווייה לשחרורו של סאמר עיסאווי השובת רעב מעל 200 יום. טלי מאייר
הפגנות בגדה, אתמול/טלי מאייר
עדלאידע בחברון, פברואר 2013. בן קלמר
איתמר בן גביר בעדלאידע בחברון, היום/בן קלמר
עדלאידע בחברון, פברואר 2013. בן קלמר
חברון/בן קלמר
עדלאידע בחברון, פברואר 2013. בן קלמר
חברון/בן קלמר
מהומות בכפר סעיר, בו התגורר האסיר ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא, פברואר 2013. טלי מאייר
בית ענון, הגדה המערבית/טלי מאייר
מהומות בכפר סעיר, בו התגורר האסיר ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא, פברואר 2013. טלי מאייר
בית ענון/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully