וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "קורא לכל חייל למלא את פקודות צה"ל"

23.12.2012 / 12:55

אחרי הסערה סביב דבריו, פנה יו"ר הבית היהודי בכנס בהנחיית נסים משעל לנתניהו: "אל תפלג את צה"ל בשביל שליש מנדט". פרץ: "אין דרך להגן על ישראל בלי לפנות יישובים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (ראשון) בעימות בין נציגי המפלגות בכנס של תנועת "עתיד כחול לבן" באוניברסיטת תל אביב לסערה שהתעוררה סביב דבריו ביחס לסרבנות, וקרא לכל חייל לקיים את פקודות צה"ל. "ביום חמישי התבטאתי אצל נסים משעל ועברתי שבת לא פשוטה, לא בגלל כן מנדטים לא מנדטים", אמר בנט וציין כי לדעתו המפלגה דווקא תרוויח מנדטים לאחר ההתבטאות. "הסוגייה מהותית, מאות אלפי צעירים וחיילים לוקחים דוגמא אישית ואני רוצה להבהיר: הפקודה לפנות כפר ערבי או יישוב יהודי על פי החלטת ממשלה זה דבר נורא, אבל זה מתנגש מול ערך כבד אחר - ערך ציות החוק. בהתנגשות קשה מנשוא, אנ קורא לכל מפקד, חייל, לי, נפתלי בנט רב-סרן במילואים, לקיים את פקודות צה"ל כי יש צה"ל אחד. אם כל אחד יעשה כרצונו לא יהיה לנו צבא".

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

נפתלי בנט בעימות בחירות בהנחיית ניסים משעל, דצמבר 2012. יותם רונן
התייצב בכנס. בנט/יותם רונן

בנט התייחס גם למודעות שפורסמו נגדו היום בעיתונים. "אני שואל מי עומד מאחורי המודעות, אני אשמח שהליכוד יקח אחריות", אמר בנט ולאחר מכן אמר לו המנחה נסים משעל כי הליכוד הודה שהמפלגה עומדת מאחוריהן. "אני קורא מעל במה זו לראש הממשלה נתניהו: 'אל תפלג את העם, אל תפלג את צה"ל בשביל להרוויח שליש מנדט. ההתנפלות כמוצא שלל רב זה אולי נחמד ויש ייעוץ אסטרטגי, אבל זה קורע את החברה הישראלית".

לצד בנט השתתפו בעימות חבר "התנועה" עמיר פרץ, ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד, יו"ר מרצ זהבה גלאון, מספר 2 ברשימת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג ומספר 2 ברשימת יש עתיד, הרב שי פירון. יצויין כי שעה לפני הפאנל, בהנחיית משעל, הודיע בנט כי לא יגיע אליו, לאחר הסערה שפרצה בעקבות דבריו בתוכניתו של משעל ביום חמישי. מייסד "עתיד כחול לבן", עמי אילון, שוחח עמו בטלפון והבהיר לו כי דווקא לאור תשומת הלב התקשורתית שקיבל בסוף השבוע, ביטול לאחר ששמו התנוסס על אלפי הזמנות יעמיד אותו באור לא מחמיא. לאחר מכן הודיע בנט כי יגיע לכנס. יו"ר "עתיד כחול לבן", דר נדלר, אמרה לוואלה! חדשות כי "מדובר בהתנהלות לא מקצועית שמצביעה על כך שהפוליטיקאים מפחדים. הוא מדבר על סרבנות והוא בעצמו סירב להגיע לכנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עמיר פרץ, נפתלי בנט וציפי חוטובלי בעימות בחירות באוניברסיטת ת"א, דצמבר 2012. יותם רונן
"אם כל אחד יעשה כרצונו לא יהיה לנו צבא". פרץ, בנט וחוטובלי בכנס/יותם רונן

הרצוג התייחס במהלך הפאנל לדבריו של בנט וטען כי "נפתלי שחרר שד מהבקבוק שחושף יותר מכל את צפונות הלב של הליכוד". פרץ הוסיף כי "אין שום דרך להגן על מדינת ישראל בלי לפנות יישובים. כל מי שאומר אחרת מתעתע בציבור. צריך לצאת מיהודה ושומרון מוקדם ככל האפשר, ומה לעשות, חיילי צה"ל יצטרכו לעשות את העבודה".

גלאון טענה כי מרבית הציבור תומך בפינוי "אבל הפה של נתניהו הוא מס שפתיים לשתי מדינות לשני עמים. בפועל בונים. מה ההבדל בין נתניהו לשלי ולציפי? הן חושבות שזה בסדר לבנות, אבל לא בעת הזאת כי זה בחירות".

בוז'י הרצוג בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"נפתלי שחרר שד מהבקבוק". הרצוג/יותם רונן

"אי אפשר להגיד שעד שלא נפתור את הבעיות המדיניות לא נתעסק בשאר הבעיות", אמר פירון והבהיר כי חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים הוא תנאי לכניסה לממשלה. "לגבי נפתלי, למה אנחנו מדברים על זה? אמר מה שאמר", הוסיף.

חוטובלי טענה בפאנל כי תכנית שתי המדינות נכשלה לא בגלל הצד הישראלי. "נתניהו הציב סייגים למדינה פלסטינית. התכנית שלנו היא להישאר ביהודה ושומרון", אמרה חוטובלי. "אין הבדל בין ציפי לנפתלי", אמרה גלאון. "השאלה היא מה הם מוכנים לעשות. הציות לרבנים במקום לריבון. שאלת הסרבנות משנית. יש פה קבוצת אנשים שמוכנה לספח בני אדם. שמעתי את נפתלי אומר שנאפשר להם חופש תנועה. תודה רבה באמת. לא יהיו שתי מדינות בלי חלוקה ריבונית בירושלים. למי אתם מוכרים את זה?".

זהבה גלאון ועמיר פרץ בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"הפה של נתניהו הוא מס שפתיים". גלאון ופרץ/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully