וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 רקטות אחרי הפסקת האש, הלימודים בדרום לא מתחדשים

הפסקת האש נכנסה לתוקפה בשעה 21:00, אולם חמאס הוסיף לשגר רקטות לעבר יישובי הדרום עד סביבות השעה 22:30. רמת הדריכות של כוחות צה"ל באוגדת עזה הועלתה מחשש לפיגועים

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

גם לאחר כניסתו לתוקף של הסכם הפסקת האש עם חמאס, מטח של רקטות שוגר לעבר יישובי הדרום. בסך הכל נורו לשטחי ישראל 13 רקטות מאז כניסת הפסקת האש לתוקף ועד השעה 22:30 אמש (רביעי). מאז, פסק הירי. בד בבד, הועלתה רמת הדריכות של חיילי צה"ל באוגדת עזה מחשש לפיגועים. "אף אחד כאן לא מוריד את רמת המתח ולא נכנס לשאננות," אמר גורם צבאי. "נהיה ערניים לכל התפתחות ושינוי בגזרה הלילה ומחר".

בערים באר שבע, אשדוד ואשקלון לא יתקיימו היום לימודים, למרות הפסקת האש. כך גם בשאר הרשויות שבטווח 40 קילומטרים מרצועת עזה: נתיבות, אופקים, רהט, להבים, קריית גת, קריית מלאכי, עומר, לקיה, באר טוביה, מרחבים, בני שמעון, לכיש, שפיר, רמת נגב (חלקי), יואב (חלקי), אבו בסמה (חלקי), שדרות, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, אשכול, יבנה, גן יבנה, גדרה, ברנר, נחל שורק, בני עיש ויישובי גדרות.

שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון ושר החוץ המצרי מוחמד כמאל עמרו מודיעים על הפסקת האש בין ישראל לחמאס במסיבת עיתונאים בקהיר, נובמבר 2012. AP
קלינטון ושר החוץ המצרי מודיעים על הסכם הפסקת האש, הערב/AP

דקות לאחר הודעתה של מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון במצרים על הפסקת האש, פגעה רקטה בחצר בית בבאר שבע. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לבית. רקטה נוספת נורתה לעבר יישוב הסמוך לבאר שבע וכמה בני אדם לקו בחרדה.

גראדים נורו גם לעבר אשקלון ונחתו בשטחים פתוחים. אזעקות נשמעו במועצה אזורית אשכול, חוף אשקלון, תל שבע, להבים וגילת. קולות פיצוץ נשמעו בישוב ישראלי הסמוך לגבול מצרים. כוחות הביטחון סרקו את האזור בניסיון לאתר את מקור הפיצוץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ישראלים צופים בירי הרקטות מרצועת עזה לפני שהפסקת האש נכנסה לתוקפה, נובמבר 2012. רויטרס
תושבים צופים במערכת "כיפת ברזל" מיירטת רקטות לקראת כניסת הפסקת האש לתוקפה, אמש/רויטרס

במקביל, גם צה"ל המשיך לתקוף עד הרגע האחרון. כשעה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש, תקף צה"ל שלוש מנהרות טרור בדרום רצועת עזה ושני משגרים מוטמנים בצפון הרצועה, כך דיווח דובר צה"ל, יואב (פולי) מרדכי.

מועצת הביטחון על הפסקת האש: "נמנע אבדן חיים"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לאחר ההודעה על הפסקת האש וקראה לישראל ולחמאס לשמור על תנאיו. בהצהרת המועצה נכתב כי הפסקת האש "מנעה אבדן חיי אזרחים כתוצאה מהמצב, וביטלה את הצורך בנקיטת צעדים להבטחת ביטחון האזרחים, לפי החוק ההומניטרי הבינלאומי". עוד ציינו 15 המדינות החברות במועצה את מאמציו של מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, בתיווך בין הצדדים ושל נשיא מצרים, מוחמד מורסי.

על פי דיווחים בתקשורת המצרית, הסכם הפסקת האש כולל בראש ובראשונה את הסעיף הדורש מישראל להפסיק לתקוף ולחסל: "ישראל תפסיק את כל המתקפות על רצועת עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים, ובין השאר תפסיק את החדירות ואת הפגיעה בבני אדם". בנוסף, כולל ההסכם סעיף הדורש מהפלסטינים להפסיק את כל התקיפות האלימות נגד ישראל.

בעקבות הפסקת האש, נשא אמש נתניהו דברים ואמר כי "עכשיו נכון למצות את ההזדמנות להפסקת אש מתמשכת". בהתייחסו להישגי המבצע אמר נתניהו: "פגענו במפקדים בכירים, השמדנו אלפי רקטות לדרום ואת רוב אלה שכוונו למרכז והרסנו מתקני שליטה של חמאס". ראש הממשלה ציין כי המהלכים נעשו תוך כדי תמיכה איתנה מהגורמים המובילים בהנהגה הבינלאומית. בעזה חגגו את הפסקת האש, ומנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלמי, חאלד משעל ורמדאן שלח, כינסו מסיבת עיתנאים בה הכריזו כי ,"הישראלים נכנעו לדרישות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully