וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגיעה בקריית מלאכי: "הרגשתי שהאדמה נפתחת"

בפיקוד העורף התייחסו לנפילה שגרמה למותם של שלושה בני אדם וציינו כי אילו נהגו לפי ההנחיות, היו יכולים להציל עצמם. הירי נמשך: פגיעה ישירה בבניין בשדרות - אין נפגעים

מבצע "עמוד ענן": הרוגים מפגיעה ישירה בקרית מלאכי/צילום: רויטרס, דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

פחות מיממה לאחר תחילת מבצע צה"ל בעזה, ספגה הבוקר (חמישי) ישראל פגיעה קשה כאשר שלושה בני אדם, בהם אם ובנה, נהרגו מפגיעת רקטה בבניין בקריית מלאכי. תינוק כבן שמונה חודשים ואדם נוסף נפצעו באורח בינוני מפגיעת הגראד. עוד ארבעה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וכל הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. בינתיים, נמשך הירי לעבר הדרום, ורקטה פגעה בבניין בשדרות. אין נפגעים, אך נזק נגרם למבנה.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
שלושה נהרגו מפגיעת רקטה בבית בקרית מלאכי
דריכות במערכת הביטחון עם הלווייתו של אחמד ג’עברי
גורם מדיני: ”העולם ייתן לישראל מרווח נשימה”

פגיעת רקטה  בבניין בקרית מלאכי. בן קלמר
הבניין שנפגע בקריית מלאכי/בן קלמר

ד"ר שיר דפנה תקוע, עובדת סוציאלית בבית החולים קפלן, סיפרה על מצב הפצועים. "שתי הבנות, בנות שנתיים וחצי ושמונה חודשים, הגיעו לבית החולים עם אביהם כאשר הן סובלות מפציעות קלות ובהלם רגשי. האב הועבר לתל השומר והצוות הרפואי והנפשי של בית החולים מטפל בהן ועוטף אותן. בני משפחתן הגיעו למקום וכולנו יחד עם עיריית קרית מלאכי עושים הכל כדי לאסוף אותן ואת המשפחה ולעזור להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ראיתי איך הטיל נכנס לתוך הבית"

מוקדם יותר סיפרו עדי ראייה על שאירע. "הלכתי מסביב לבניין, כל השכנים צעקו, הרגשתי שהאדמה נפתחת, היה בום חזק ולחץ", סיפר שי, על התפוצצות הרקטה. נתנאל חסון, תושב קריית מלאכי, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "במו עיני ראיתי איך הטיל נכנס לתוך הבית. כולי רועד. אני עדיין רועד".

בפיקוד העורף אומרים כי ניתן היה לצמצם את היקף הפגיעה בקריית מלאכי. מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אלוף משנה דורון מור יוסף, ציין כי אילו בני המשפחה היו נוהגים על פי ההנחיות, הם היו יכולים להציל את עצמם. "בדקנו את האופן שבו ניתן להגיע למרחב מוגן מהמקום שבו הם שהו, בעת שנשמעה הצפירה", אמר אל"מ מור יוסף, “עשינו את זה בצורה יעילה ומהירה ואנחנו מניחים שגם המשפחה יכלה לפעול באותו אופן". מבדיקת הזירה התברר, כי כמה מבני המשפחה עמדו על מרפסת הבית בניסיון לראות את הרקטות במעופן ובהתפוצצותן ובשל כך הם נפגעו.

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
הדירה בקריית מלאכי, זמן מה לאחר הפגיעה/דרור עינב
הגופה מהבניין שנפגע מרקטה  בקרית מלאכי. בן קלמר
פינוי הגופות מקריית מלאכי, הבוקר/בן קלמר

ראש עיריית קרית מלאכי, מוטי מלכה, התייחס לפגיעה הקשה בעירו. "אנחנו עושים הכל כדי לטפל בתושבים וכדי למצוא פתרון לאנשים. הטיל חדר לקומה הרביעית וגרם לנזק כמעט בכל הדירות שפונות לכיוון דרום. יש אזעקות כבר מאתמול בערב. אנחנו מבקשים מהתושבים להישמע להוראות פיקוד העורף. אם אנשים היו נשמעים להוראות ולא היו נשארים בחדרים, אין לי ספק שהנזק היה אחר. גם כשיש פגיעה – לא להתאסף ליד המקום. אין ספק שכיפת ברזל עושה עבודה מצוינת. ראיתי 10-15 טילים שהצליחו ליירט. בלעדיהם הנזק היה בלתי הפיך".

הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
הדירה בה פגעה הרקטה/דרור עינב
פגיעת רקטה  בבניין בקרית מלאכי. בן קלמר
"עושים הכל כדי לטפל בתושבים"/בן קלמר

שר התחבורה, ישראל כץ, סייר בבניין שנפגע בקריית מלאכי ואמר: "הניה וחבריו צריכים לשלם בראשם. הירי שכוון מראש לפגוע באוכלוסייה אזרחית מעיד יותר מהכל כי על ישראל לחסל את צמרת החמאס ולגדוע את ידי המרצחים, יש לצוד אותם כפי שצדים חיות טרף מסוכנות. החמאס הוא ארגון שפל ופחדן המבצע פשע מלחמה כפול, הם מסתתרים מאחורי אזרחים כדי לירות באזרחים".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully