וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט הופר: למרות הפסקת האש - פצמ"ר באשכול

רמי שני

25.10.2012 / 9:47

אחרי לילה שקט ביישובי עוטף עזה בשל הפסקת האש הלא-רשמית שהוכרזה, חודש הירי לעבר הדרום. הפצמ"ר נפל סמוך לקיבוץ באשכול, וכוחות הביטחון פועלים לאיתורו. אין נפגעים

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דו"צ,, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות ספורות לאחר שהפסקת האש הלא-רשמית בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף, וכבר הופר השקט: פצצת מרגמה נורתה הבוקר (חמישי) מכיוון רצועת עזה והתפוצצה סמוך לאחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מירי הרקטות, וכוחות הביטחון פתחו בסריקות באזור בניסיון לאתר את הנפילות. לא הושמעה התרעת "צבע אדום" טרם הירי.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
עשרות רקטות נורו אתמול/דייב בוימוביץ'

אתמול נורו במהלך היום עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, ופצעו חמישה בני אדם, בהם שני פועלים זרים שנפצעו באורח קשה בעת שעבדו בלול במועצה האזורית אשכול. כמו כן, כמה מבנים ניזוקו כתוצאה מפגיעות ישירות במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון, שם נפגעו גם תשתיות מים וחשמל. רקטות נורו גם לעבר העיר אשקלון, והן יורטו ברובן על ידי מערכת "כיפת ברזל".

בשעות הערב אתמול, דווח כי חמאס פנה לישראל באמצעות מצרים, בניסיון לגבש הפסקת אש. גורם פלסטיני אמר לאתר "אל-קודס" כי "שני הצדדים יפסיקו בצורה הדרגתית את מתקפותיהם מבלי להכריז בצורה רשמית על הסכם להפסקת אש". לדבריו, הן ישראל והן הפלגים החמושים ברצועת עזה "אינם מעוניינים בהסלמה", אך ישראל היא זו שהחלה במתקפותיה נגד חמושים בעזה, כשחיסלה פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. "פלגי ההתנגדות מילאו את חובתם כשהגיבו על כך. כך חלה ההסלמה. כל הצדדים מעוניינים להפסיק את ההתקפות ולהשיב את השקט", אמר.

במערכת הביטחון המתינו להתחייבות פומבית של חמאס, אולם גורם ביטחוני מסר כי "אם חמאס יפסיק הירי לעבר ישראל, זו תשקול את צעדיה", וכך אכן אירע. בישראל העריכו שחמאס לא מעוניין בהסלמה ורוצה להפסיק את שיגור הרקטות, שהחל אתמול. עם זאת, טענו גורמים בכירים במערכת הביטחון כי הג'יהאד האיסלמי הוא זה שאינו מעוניין בשקט ודורש מחמאס להמשיך בשיגור הרקטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
אחד הבתים שנפגעו מהרקטות, אתמול/דייב בוימוביץ'

במקביל לדיווח על הודעת חמאס, הכריזו ועדות ההתנגדות העממית כי לא עודכנו על שום הפסקת אש צפויה עם ישראל. אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען": "לא קיבלנו שום מידע על הפסקת אש עם ישראל. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בתגובה מיידית מצדנו. אנו מחויבים להגיב על כל מתקפה נגד עמנו הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully