וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בגבול הדרום: לוחמת "קרקל" הסתתרה ולא ירתה

24.9.2012 / 9:36

על פי עדויות של לוחמים בגדוד בתחקיר האירוע, במקום להסתער ולירות על המחבלים שפתחו באש לעבר הכוח כפי שעשו שאר הלוחמים, תפסה הלוחמת מחסה. "חששתי לשבור קו יורים"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שבימים האחרונים שיבחו את מקצועיותם של הלוחמים מגדוד "קרקל", ובפרט הלוחמות, במהלך הפיגוע בגבול ישראל-מצרים בסוף השבוע, במהלכו נהרג רב"ט נתנאל יהלומי, עולה עדות חמורה בנוגע להתנהלותה של אחת הלוחמות. מהתחקיר המבצעי שבוצע בחטיבת "שגיא" בעקבות הפיגוע, סיפרו לוחמים מהגדוד כי עם פתיחת האש הראשונה של המחבלים, החליטה אותה לוחמת להסתתר ולא להסתער תוך כדי ירי, כפי שעשו שאר הלוחמים בגדוד.

לדברי הלוחמים, ברגע שנפתחה מכת האש וזוהה מקור הירי, כלל הלוחמים ביצעו יישור קו והתחילו לפתוח באש תוך כדי הסתערות לעבר שלושת המחבלים, כשאחד מהם מתפוצץ במרחק של מאות מטרים מהכוח. לטענת הלוחמת, היא הסתתרה מכיוון שחששה שיירו עליה אם תשבור קו יורים. המפקדים בחטיבה קיבלו במורת רוח את הפרטים הראשוניים על כך שהלוחמת לא נהגה כפי שהיה מצופה ממנה לדבריהם, ובחרה להסתתר.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, שהגיע לנקודת התקלות עם מחבלים. ספטמבר 2012. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום, טל רוסו, בזירת התקרית/דובר צה"ל

לוחמים בגדוד "קרקל" מעריכים כי הלוחמת עשויה להיות מודחת מלחימה בעקבות ממצאי התחקיר. גורם צבאי מסר כי מדובר בתחקיר ראשוני, והתחקיר המבצעי המלא טרם הוגש למפקד החטיבה המרחבית "שגיא", אלוף-משנה גיא ביטון. טרם נמסרה תגובת דובר צה"ל לממצאי התחקיר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המח"ט: "הלוחמות הצטיינו"

יצוין כי במהלך ההסתערות, בלטה לטובה קלעית בגדוד, אשר ירתה לעבר המחבלים יחד עם לוחמי חיל התותחנים והגדוד, וזיהתה פגיעה באחד המחבלים. "מי שהסתער על המחבלים היו בנים וגם בנות", סיפר אל"מ ביטון בעקבות התקרית. "הבנות תפקדו בצורה מצוינת, וביניהן קלעיות ומטוליסטיות שירו. זו לא הפעם הראשונה שהן באירוע. בעבר הן באו במגע עם מבריחים ונאלצו לירות בהם ברגליים מטווח שאני לא יודע אם לוחם חי"ר היה פוגע כמו שהן פגעו. אבל זו הפעם הראשונה שהן הורגות מחבלים על קו הגבול ומנצחות אותם בדקות. הלוחמות הצטיינו, לא נכון לייחס את זה ללוחמת אחת".

האירוע החל סמוך ל-13:00 ביום שישי, כאשר כוח תותחנים הופתע על ידי חוליית מחבלים שפתחה לעברו באש, ובמקום התנהלו חילופי אש עם המחבלים, במהלכם נהרג רב"ט יהלומי. לאזור הגיע כוח של גדוד "קרקל", שזיהה שני מחבלים, הסתער לעברם, הרג אחד מהם, ומטען שנשא עליו אחד המחבלים התפוצץ. מחבל שלישי הצליח להימלט, וכוחות גדולים של צבא, בסיוע מסוקי קרב, הגיעו למקום האירוע וסייעו באיתור של המחבל השלישי, שנהרג בחילופי האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully