וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חייל נהרג בחילופי האש בגבול מצרים

21.9.2012 / 16:33

החייל נהרג מירי של חוליית מחבלים לעבר כוח תותחנים ליד הר חריף. בתקרית נפצע קשה חייל נוסף, והוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה. בכוח שהסתער על החוליה היו גם לוחמות

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

רב"ט נתנאל יהלומי, חייל צה"ל בן 20 מהיישוב נוף איילון, נהרג בתקרית שאירעה בצהריים (שישי) בגבול ישראל-מצרים, סמוך להר חריף, כך הותר לפרסום. חייל נוסף נפצע קשה בתקרית, ופונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות השניים, בני ישיבות הסדר, אשר לדברי חבריהם התגייסו בחודש מרץ, ולאחר שסיימו טירונות עברו להכשרה בפלוגה המבצעית.

האירוע החל סמוך ל-13:00, כאשר כוח תותחנים הופתע על ידי חוליית מחבלים שפתחה לעברו באש ובמקום התנהלו חילופי אש עם המחבלים. לאזור הגיע כוח של גדוד הקרקל שזיהה שני מחבלים, הסתער לעברם, הרג אחד מהם, ומטען שנשא עליו אחד המחבלים התפוצץ. בכוחות שהסתערו על המחבלים היו גם לוחמות מגדוד קרקל. מחבל שלישי הצליח להימלט, וכוחות גדולים של צבא בסיוע מסוקי קרב הגיעו למקום האירוע וסייעו באיתור של המחבל השלישי, שנהרג בחילופי האש.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, שהגיע לנקודת התקלות עם מחבלים. ספטמבר 2012. דובר צה"ל
אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, בזירת האירוע לאחר תקרית הירי במקום, היום/דובר צה"ל

כוחות מיוחדים של צה"ל הגיעו אל האזור במטרה לבדוק את האפשרות של חדירת מחבלים נוספים לשטח מדינת ישראל, ובשלב זה שללו את האפשרות. בסריקות אותר מקלע רימונים שהמחבלים נשאו עמם. לזירת האירוע הגיע גם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו ומפקד עוצבת אדום, תת-אלוף נדב פדן, וביצעו תחקיר ראשוני עם הכוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דיווח: "המחבלים שנהרגו - פעילי ג'יהאד עולמי"

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב פולי מרדכי, התייחס לתקרית ואמר: "סוכל פיגוע גדול מאוד. המחבלים התכוונו כפי הנראה לחדור לשטח מדינת ישראל. הם נמצאו עם חגורות נפץ, אפודים וחמושים ברובים. כרגע נשללה חדירה". תא"ל מרדכי ציין כי לא ברור האם הפיגוע קשור לסיכול הממוקד שביצע חיל האוויר ביחד עם השב"כ ברצועת עזה נגד ארגון ג'יהאד ברצועת עזה. "לא ידועה לנו כרגע התשתית שהוציאה את הפיגוע. בשעות הקרובות תתבצע הערכת מצב".

גורם ביטחוני מצרי בצפון סיני העריך בשיחה עם האתר המצרי "אל-יום א-סאבע" כי המחבלים שנהרגו במהלך ניסיון הפיגוע בגבול ישראל-מצרים הם פעילי ג'יהאד עולמי המשתייכים לאחד מהארגונים הסלפים - "מועצת השורא של המוג'אהידין" או "אנסאר בית אל-מקדס". לדברי הגורם, האזור כעת נסרק במטרה למצוא את הגופות של המחבלים ולחפש פעילים נוספים שהיו מעורבים באירוע. עוד מסר כי שלושה חמושים נוספים נפצעו במתקפה.

קצין בכיר בפיקוד דרום מסר לוואלה! חדשות כי "הפיגוע אירע בשטח שבו אין גדר. מדובר בחלק האחרון שעוד נותר לבנייה, פרט למקטע באילת. עד כה נבנו 210 קילומטרים מתוך 220 נדרשים. בניית הגדר תסתיים בנובמבר הקרוב".

תקרית בגבול מצרים: שלושה מחבלים נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully