וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה תרמה כספים לחקירה נגד כוחות הביטחון בגדה

יהושע בריינר

23.8.2012 / 1:25

לצד תרומת בלגיה, קיבל ארגון "יש דין" 375 אלף שקלים מטעם האיחוד האירופי - שביקש אף הוא לקדם את הפרויקט נגד "עבירות אנשי הביטחון בשטחים הכבושים". הארגון: "הכל גלוי"

צילום: סרטון שהועלה ליוטיוב, עריכה: אמיר קוטיגרו

(צפו בתיעוד מסוף השבוע האחרון: חיילי צה"ל מכים עיתונאים פלסטינים בכפר קדום)

מה הקשר בין בלגיה לבין חקירת חיילי צה"ל ביהודה ושומרון? שגרירות בלגיה בישראל והאיחוד האירופי תרמו מאות אלפי שקלים לטובת פרוייקט "חקירת כוחות הביטחון הישראליים" של ארגון "יש דין" העוסק בנושא זכויות האדם של הפלסטינים, כך עולה מנתוני רשם העמותות.

על פי הנתונים, ברבעון השני של השנה תרמה שגרירות בלגיה בארץ סכום של 150 אלף שקלים לטובת פרוייקט של "יש דין" המתמקד בהתנהלות כוחות הביטחון הישראליים, בעיקר בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. הנציבות האירופית, שהיא הזרוע המבצעת של האיחוד, תרמה סכום נכבד אף יותר של כ-375 אלף שקלים לטובת הפרוייקט.

באתר הרשמי של "יש דין", מוגדר הפרוייקט כ"סיוע לאנשים שנפלו קורבן לעבירות פליליות שבוצעו בידי אנשי כוחות הביטחון, וכן קידום אכיפת החוק על אנשי כוחות הביטחון שביצעו עבירות פליליות נגד אזרחים פלסטינים בשטחים הכבושים".

האיחוד האירופי: "תומכים בקידום זכויות אדם"

על פי הארגון, 94% מהתיקים שנפתחים נגד חיילים ושוטרים בשטחים ביהודה ושומרון נסגרים. "למרות חובתם המשפטית להגן על האוכלוסיה הפלסטינית, משתתפים אנשי כוחות הביטחון הישראליים בפועל במעשי אלימות פליליים נגד פלסטינים. שורשיה של תופעה זו בתרבות של מתן פטור מעונש אשר פשתה ברשויות אכיפת החוק הישראליות הפועלות בגדה המערבית", נכתב באתר.

בין היתר, מלווים אנשי הארגון אזרחים פלסטינים המגישים תלונות כנגד אנשי כוחות הביטחון הישראליים בהליכים המשפטיים. יצויין, כי בתמונה בעמוד המתאר את הפרוייקט מוצג אדם עם כלי נשק בידו - אלא שבפועל נראה שכלל לא מדובר בחייל צה"ל או בשוטר, שכן האיש מחזיק בידו נשק מסוג קלצ'ניקוב שאינו נמצא בשימוש גורמי הביטחון בישראל. כפי הנראה, מדובר באיש כוחות הביטחון הפלסטיניים. בעקבות פניית וואלה! חדשות בעניין, הודיעו בארגון כי יסירו את התמונה המדוברת.

נתוני התרומות נחשפו בעקבות החוק החדש שעבר בשנה שעברה בכנסת בתמיכת הממשלה ושר המשפטים, לפיו כל תרומה מישות זרה תפורסם כבר באותה השנה. בארגוני השמאל, המסתמכים באופן נרחב על תרומות של מדינות זרות, התנגדו לחוק בטענה כי מדובר בניסיון של הממשלה להצר את צעדיהם. ב"יש דין" מפרסמים את רשימת תורמיהם אולם לא את סכומי הכסף, מה גם שהתרומה מטעם ממשלת בלגיה טרם פורסמה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שוטרי משמר הגבול במחנה הפליטים שועפת במזרח ירושלים, מאי 2011. רויטרס
שוטרי משמר הגבול במזרח ירושלים, למצולמים אין קשר לכתבה/רויטרס

מארגון "יש דין" נמסר, כי "מאז הקמתו מפרסם הארגון את רשימת התורמים המוסדיים לו באתר האינטרנט הפתוח לציבור בשקיפות מלאה. לאף תורם אין יכולת להתערב בעבודתנו, בממצאי מחקרינו או בכל היבט תוכני אחר של פעילות הארגון".

עוד נמסר כי "המענק מטעם ממשלת בלגיה התקבל לשם תמיכה בפרוייקט העוסק בחיזוק אכיפת החוק כלפי אנשי כוחות הביטחון שעברו לכאורה עבירות פליליות נגד פלסטינים ורכושם. במסגרת זו, מגן 'יש דין' על זכויות האדם של קורבנות עבירה ומסייע להם להגיש את תלונותיהם במצ"ח ובמח"ש, עוקב אחר הטיפול בתלונות ומשמש זרוע מקשרת בין המתלוננים הפלסטינים לבין גופי אכיפת החוק הישראלים בכדי לסייע בקידום החקירות".

ממשלחת האיחוד האירופי בישראל נמסר בתגובה לדברים כי "תרומת האיחוד הוענקה במסגרת תוכנית מיוחדת של האיחוד האירופי שתומכת בפרויקטים שמטרתם היא קידום זכויות אדם". משגרירות בלגיה טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully