וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: זינוק חד בביקוש לערכות מגן לאזרחים

14.8.2012 / 11:00

מוקד הזמנת ערכות מגן הוצף בפניות של אזרחים, כאשר 600 בקשות נרשמו רק היום לעומת ממוצע יומי של 150 פניות. גורם ביטחוני: "השיח המתגבר על מוכנות העורף גרם ללחץ בציבור"

צילום: אבי כהן, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בכתבה מיום ראשון על תחנות ערכות המגן)

הציבור מגיב בעצבנות למצב בעורף: חברת דואר ישראל מדווחת כי מהבוקר (שלישי) נרשמו למעלה מ-600 הזמנות של ערכות מגן בדואר שליחים במסגרת המוכנות להתקפה כימית על עורף מדינת ישראל, כשהממוצע היומי היה עד כה 150. מאז אתמול התקבלו כ-9,000 שיחות של אזרחים מודאגים, והיום קרסו חלק מהקווים קרסו בשל העומס.

חמ"ל פיקוד העורף בתרגיל אס אםאסים. בן קלמר
תרגיל האסמסים של פיקוד העורף/בן קלמר

גורם ביטחוני מעריך כי השיח המתגבר על מוכנות העורף ועל התרגילים השונים, כולל בחירת השר להגנת העורף, הביאו ללחץ בציבור שבא לידי ביטוי בהזמנת ערכות המגן. כאמור, בימים האחרונים פורסמו מספר ידיעות בתחום העורף שכללו את סיקור תרגיל ההגנה האווירי של ארה"ב וישראל, הצבת סוללת כיפת ברזל בפאתי העיר צפת ותרגיל המסרונים של פיקוד העורף, במהלכו נשלחות הודעות טקסט למכשירי הסלולר המתריעות על נפילות טילים. לכך מתווסף המהלך הפוליטי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבחירת השר להגנת העורף במקומו של מתן וילנאי, שימונה בקרוב לשגריר בסין.

עד כה חולקו 4.2 מיליון ערכות מגן, ובמחסני החברה ישנן עוד כ-200 אלף ערכות מגן, אולם תקציב לייצור מיליון ערכות מגן נוספות - אין.

אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, אמר לאחרונה כי יעד ההצטיידות של אזרחי מדינת ישראל הוא 100%, אך בשלב זה אין מספיק כסף לייצור כלל ערכות המגן, כאשר במחסנים כאמור נותרו כ-200 אלף של ערכות מגן.

"ממשלת ישראל החליטה שכל אזרח יצויד בערכת מגן, ואני, כגוף מבצע, אמון על מערך ההצטיידות, תוך חלוקת תקציב לייצור, ולאחר מכן לחלוקה על ידי דואר ישראל", סיפר האלוף בראיון לבטאון יד לבנים שפורסם בחודש האחרון.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
בתחילת השבוע: אין התנפלות על תחנות ערכות המגן
ח”כ דיכטר יפרוש מקדימה ויכהן כשר להגנת העורף
לא רק בדרום: סוללת "כיפת ברזל" הוצבה בצפת

  • עוד באותו נושא:
  • ערכות מגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully