וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים נשאו חגורות נפץ ורובים: "תכננו פיגוע ראווה"

6.8.2012 / 9:21

מתחקיר ראשוני עולה כי המחבלים חוסלו על ידי חיל האוויר, כוח שריון ולוחמי הגדס"ר הבדואי. קצינים בכירים שיבחו את הלוחמים שהצליחו לבלום את המתקפה למרות צום הרמדאן

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק

המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור אמש בגבול מצרים, נשאו חגורות נפץ, רובים, מטעני חבלה ואמצעי לחימה נוספים והתכוונו לבצע פיגוע ראווה גדול, כך לפי התחקיר הראשוני של האירוע. עוד עולה מהתחקיר כי המחבלים שחדרו לשטח ישראל חוסלו בהתקפה משולבת של כוח שריון, לוחמי הגדס"ר הבדואי, בפיקוד סגן-אלוף וואחיד אל עוזייב, וחיל האוויר. קצינים בכירים שביקרו הבוקר באוגדת עזה, שיבחו את לוחמי הגדס"ר הבדואי שהפגינו נחישות ואומץ, ולמרות העובדה שהם צמים בחג הרמדאן הצליחו לבלום את התקפת המחבלים.

הרמטכ"ל, בני גנץ, סייר הבוקר (שני) בנקודת ניסיון החדירה ליד מעבר כרם שלום, אליו התלוו אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, ומפקד אוגדת עזה, תא"ל יוסי בכר. גנץ קיים ביממה האחרונה מספר הערכות מצב, תחקר מפקדים זוטרים בשטח ושיבח את התגובה לפיגוע. "לולא התגובה הנחרצת של חיילי צה"ל ביבשה ובאוויר, היה נגבה מאיתנו מחיר כבד ויקר. בזכות נחישות הלוחמים לא נפגע אף אזרח ואף חייל", אמר דובר צה"ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי.

הרמטכ"ל בני גנץ בסיור באזור האירוע שאירע אתמול בכרם שלום, יולי 2012. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזירת האירוע/דובר צה"ל

במהלך הלילה תוגברו היישובים הסמוכים לגדר מחשש לפיגוע נוסף. עם זאת, בתום סריקות שנערכו במשך כל שעות הלילה נשללה האפשרות של חדירת מחבלים לישראל.

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לאירוע בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר כי נהרגו בין 13 ל-15 חיילים מצרים וכי שמונה גופות נמצאו בצד הישראלי. "קבוצה של מחבלים, כנראה סוג מסוים של ג'יהאד עולמי, לא ברור לנו ההקשר שלהם בתוך סיני, ליד כרם שלום בצד המצרי של סיני, משתלטת על עמדה מצרית קרוב לחשיכה, משתלטת על עמדה מצרית, נהרגו שם כנראה כ-,13 אולי 15 חיילים מצרים. נקבוצה לוקחת מתוך המוצב המצרי טנדר גדול ושריונית קטנה ומתארגנים לעלות על הגדר בהתחלה של הגדר המערבית, ממש בפינה של כרם שלום".

"הטנדר נע ראשון והוא מתפוצץ ממש ליד הגדר, מול הפיליבוקס שמסיבות של כוננות הוא ריק", המשיך ברק. "לאחר הפיצוץ של הרכב המשוריין חוצה את הגדר, עולה על הכביש בצד שלנו ומתחיל לנוע. מולו נמצא כוח קטן של צה"ל, כולל טנק, אבל כלי טיס פוגע בו והרכב נפגע. נמלטים ממנו שני אנשים, הם נהרגים בידי כוח צה"ל במקום. ברכב המשוריין שנפגע נמצאות 6 גופות, וסך הכל שמונה גופות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו נמצאים בקשר עם המצרים מתחילת האירוע, ונראה שהאירוע בשלב זה הסתיים. פרטים נוספים יתבררו בימים הקרובים", אמר. ברק שיבח את כוחות הביטחון ואמר כי התגובה היתה טובה, חדה ותכליתית. "פעולה טובה מאוד של השב"כ שמנע פיגוע מאוד כבד. אולי זו תהיה קריאת השכמה למצרים לקחת את הדברים לידיים שלהם".

בתוך כך, גורם בכיר במערכת הביטחון העריך הבוקר כי ככל שתתקדם בניית הגדר באזור, כך יתגברו פיגועי הטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. במערכת הביטחון טוענים כי בניית הגדר מסמלת עבור שני הצדדים עידן חדש של מציאות ביטחונית. "ארגוני הטרור חשים שהגדר תמנע מהם לבצע פעולה אפקטיביות של חדירה ותעכב אותם בדרך לביצוע פיגוע ולכן אנחנו נדרשים להיערך בצורה חזקה ליום שאחרי, לא רק בהגברת ערנות אלא בתגבור כוחות איכותיים בכל המישורים, כולל איסוף מודיעין", אמר הגורם.

הגורם ציין כי בין מצרים לישראל מתקיים קשר ביטחוני הדוק וכי הצדדים שוחחו אמש בעקבות הפיגוע. "ארגון חמאס מנסה לגזור קופונים ממשטרו של מוחמד מורסי ובינתיים הוא עושה את זה בנגיסות קטנות. אנחנו מאוד מוטרדים מהמגמה והמסר הועבר לא רק למצרים, אלא גם לאמריקאים שעיניהם גם בגבול, מאחר ומפקד הכוח הרב לאומי הוא אמריקאי. יש להם אינטרס מובהק לשקט באזור".

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש שנפגע בנסיון החדירה אמש/דובר צה"ל

החשש במערכת הביטחון הוא שמשטרו של מורסי, שלפני כשבוע הכחיש ששלח איגרת לנשיא המדינה שמעון פרס, ינסה להטות את הכותרות בעיתונות המצרים ולהתעלם מהאירוע הקשה ברפיח. "זה יהיה מבחן מהותי וראשון ביחסים העדינים עם המשטר המצרי וישראל בכהונת מוחמד מורסי", הוסיף הגורם.

מורסי עצמו כבר שלח מסר תקיף לאחראים לפיגוע. בהודעה שפרסמה הלילה לשכתו של מורסי נכתב כי "מתקפת הטרור שאירעה בחצי האי סיני לא תעבור בשתיקה. אלה שביצעו את הפשע הנורא ישלמו על כך". בעקבות התקרית, כינס הנשיא המצרי ישיבת חירום ביחד עם המועצה הצבאית.

בהכנת הכתבה השתתף הכתב פנחס וולף

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il
לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל
הוסר החשש מחדירת מחבלים, חזרה לשגרה בדרום
פרשנות: המתקפה תוביל לשינוי היחס של מורסי כלפי עזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully