וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל בלויית מפעי: "זעקה אנושית למצבנו"

שלומי גבאי

1.8.2012 / 18:26

הלוייתו של עקיבא מפעי, נכה צה"ל שהצית עצמו ומת אתמול מפצעיו, התקיימה באווירת זעם על היחס לנכי צה"ל. "אוי למדינה שככה מתייחסת לבניה שנפצעו בהגנתה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

הלווייתו של עקיבא מפעי, נכה צה"ל שהצית את עצמו ביהוד התקיימה היום (רביעי) בהשתתפות מאות בני אדם. בין המשתתפים בטקס במושבו של מפעי - ברקת, לקחו חלק עשרות נכי צה"ל, חבריו של מפעי לארגון נכי צה"ל. רב היישוב, סעדיה מעטוף, שספד לו אמר "לאורך כל חייו נתקל עקיבא בקשיים ובייסורים". עדי קליימן, שספד את מפעי בבכי אמר כי "המוות שלך עקיבא הוא זעקה אנושית למצב הנכים בארץ".

אייל אליהו, נכה צה"ל נוסף שהיה בלוויה האשים את הממשלה באזלת יד בטיפול בנכים. "בושה וחרפה לממשלה שלנו והעומד בראשה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון ברק, שאנחנו כבר כמה חודשים מוחים מול ביתו בתל אביב, ואף אחד לא סופר אותנו". אליהו הוסיף כי "יצאנו למלחמה בריאים ושלמים וחזרנו פצועים וקטועי איברים. אף אחד לא מתייחס אלינו ברצינות, רומסים את כבודנו. אוי למדינה שככה מתייחסת לבניה שנפצעו בקרבות להגנת המולדת".

הלווית עקביא מפעי שהצית את עצמו , אוגוסט 2012. שלומי גבאי
"אוי למדינה שככה מתייחסת לבניה שנפצעו בקרבות להגנת המולדת". הלוויתו של מפעי היום/שלומי גבאי

סגן-אלוף במילואים, קובי שיפקה, חברו של מפעי לארגון נכי צה"ל, מלמל בבכי: "אוי עקיבא איך הלכת מאתנו, לא מגיע לך מוות כזה אכזרי, סבלת מספיק בחייך". אחיו של מפעי התקשה להיפרד מאחיו. "עקיבא את מי אני אקלח עכשיו? למי אני אדאג עכשיו? לא ראית כלום בחייך, לא זכית להקים בית. רק סבלת וסבלת", אמר.

דודו גלבוע, נכה צה"ל וחבר מועצת ארגון נכי צה"ל ספד מעל קברו של עקיבא מפעי: "המדינה הפקירה אותנו. מערכת השיקום אטומה. נכי צה"ל נתקלים מדי יום בקשיים. אנחנו כבר חודשיים וחצי ברחובות ואני מבטיח לך שמכאן אנו נמשיך להיאבק ונחזיר את הכבוד מגיע לנכי צה"ל שעמדו בחזית שקראו להם בשעת אמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מת מפצעיו שבוע לאחר שהצית עצמו

עקיבא מפעי, נכה צה"ל שהצית עצמו לפני יותר משבוע ביהוד מת לפנות בוקר מפצעיו בבית החולים שיבא בתל השומר. מפעי, בן 50 מהמושב ברקת, אושפז בבית החולים כשהוא סובל מכוויות דרגה ג' ב-80% מגופו, לאחר שניסה לשים קץ לחייו בתחנת אוטובוס ביהוד על רקע מצוקה כלכלית.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, אמר אז בשיחה עם וואלה! חדשות כי ב-1997 עבר מפיעי אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון בטענה כי האירוע גרם להידרדרות במצבו, אך לאחר שתביעתו נדחתה, משהתברר כי אין קשר בין האירוע לשירותו הצבאי, הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והוכר על ידו.

לקריאה נוספת
מת מפצעיו עקיבא מפיעי, שהצית את עצמו ביהוד
אח נכה צה"ל שהצית עצמו ומת: "אמשיך מאבקו"
הנכה שהצית עצמו: "ראיתם את סילמן, זה מה שיהיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully