וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקודיו של אייזנר יוצאים להגנתו במכתב לרמטכ"ל

יהושע בריינר

17.4.2012 / 0:26

83 קצינים ולוחמים ששירתו תחת סא"ל אייזנר, שתועד מכה בחוזקה פעיל שמאל דני, ביקשו לאזן את המהומה סביבו ושיגרו לבכירי מערכת הביטחון מכתב תמיכה בו: "הוא ערכי ומוסרי"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

לאחר הגינויים החריפים לתקרית שתועדה בסרטון בו נראה סגן אלוף שלום אייזנר מכה בחוזקה פעיל שמאל דני, ניצבו אמש (שני) להגנתו חבריו לנשק. 83 קצינים ולוחמים ששירתו תחת סגן מפקד חטיבת בקעת הירדן אייזנר שלחו הערב לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולאלוף פיקוד המרכז מכתב תמיכה בו, זאת לאחר שהוחלט להשעותו מהתפקיד עד תום התחקיר של התקרית החמורה. במכתב החתום על ידי פקודיו לשעבר של אייזנר הם משבחים את מפקדם ואומרים כי מדובר במפקד ערכי ומוסרי.

"סא"ל אייזנר הינו מפקד עתיר זכויות ובמהלך כל תפקידיו הקפיד לעמוד בראש חייליו", כתבו הקצינים והלוחמים, "לאורך שירותו דבק בביצוע המשימה, תוך הקפדה על ערכי ורוח צה"ל. כאדם, אייזנר נהג ברגישות יתרה בטיפול ברווחת חייליו וגם באירועים יוצאי דופן עליהם פיקד, דוגמת טיפול ביולדת פלסטינית בכביש הבקעה. מתוך אמונה במערכת הצבאית וכמשרתי מילואים אנו משוכנעים כי זכויותיו הרבות יעמדו לצידו בבואכם לדון בצעדים הפיקודיים נגדו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סא"ל אייזנר הינו מפקד עתיר זכויות ובמהלך כל תפקידיו הקפיד לעמוד בראש חייליו". אייזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מיוזמי המכתב, יגאל דהן, שמשמש כיום כסגן מפקד גדוד במילואים ולפני מספר שנים שימש כמפקד פלוגה בגדוד מילואים עליו פיקד אייזנר, אמר הערב כי "ברור לנו שהתמונות קשות ואיננו מכחישים את מה שאירע". יחד עם זאת, הוסיף דהן כי "לצערנו הרב בכירים בצה"ל בוחרים לשפוך את דמו מבלי לחכות לתחקיר האירוע. מפקדיו של אייזנר, מטעמים שאינם מובנים לאף אחד מאתנו, התנערו ממנו במהירות לא ראויה ופתאום כולם נעלמו ואיש לא נותן לו גיבוי". דהן הסביר את המניעים שעומדים מאחורי המכתב ואמר כי "הנטישה של כל הדרגים שמעליו הביאה אותנו לצאת במכתב התמיכה. האיש יצא לבצע את משימתו ולבסוף הפקירו אותו".

אייזנר כבר נחקר בעבר בגין תקיפת מפגין

בתוך כך, מוקדם יותר נודע לוואלה! חדשות כי אייזנר כבר זומן בעבר לחקירת מצ"ח בשל תלונה שהוגשה נגדו בגין תקיפת מפגין באירוע דומה. ואילו בפיקוד מרכז ממשיכים לתחקר את האירוע החמור, ואייזנר כבר מסר את עדותו שהועברה גם לעיון הפרקליטות הצבאית. גם בפני מצ"ח העיד אייזנר בגין האירועים הנראים בסרטון. לדברי קצינים בפיקוד המרכז, סגן אלוף אייזנר מוכר כקצין בעל מוטיבציה גבוהה מאוד אך בשונה מחבריו, הם אומרים כי הוא מוכר גם ככזה שידוע בהתנהגותו הפזיזה: "הוא אוהב ללכת על הקצה ומגרד את הקווים האדומים". הקצינים מעריכים כי העובדה שכבר נחקר בעבר תשמש לרעתו בפרשה ותקשה על מאמציו להציג קו משפטי שיכלול הגנה עצמית.

סא"ל אייזנר פנה לסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אודי בן אליעזר לקבלת ייצוג משפטי וביממה הקרובה יוחלט על הקמת צוות שיורכב משני עורכי דין. גורם צבאי אמר כי אייזנר התייעץ עם חברים ובני משפחה, ולאחר שהבין כי הוא נדרש למערכה משפטית שכפי הנראה תסתיים בהגשת כתב אישום נגדו, פנה לקבלת ייצוג משפטי.

עוד באותו נושא:
חשיפה: סא"ל אייזנר כבר נחקר בעבר בגין תקיפת מפגין
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי
התחקיר: המח"ט הנחה להזעיק משטרה - סגנו רצה לטפל בעצמו בפעילים
דנמרק מגנה הכאת הפעיל: "ביקשנו הבהרות מישראל"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully