וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: סא"ל אייזנר כבר נחקר בעבר בגין תקיפת מפגין

16.4.2012 / 19:37

לוואלה! חדשות נודע כי התלונה שהוגשה בגין הסרטון בו נראה הקצין מכה פעיל שמאל, אינה הראשונה מסוגה. קצינים בפיקוד מרכז: "סא"ל אייזנר אוהב לגרד את הקווים האדומים"

צילום מסך

(צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק)

סגן-אלוף שלום אייזנר, שסרטון בו הוא מתועד מכה בחוזקה פעיל שמאל דני באמצעות נשקו האישי פורסם אתמול, כבר זומן בעבר לחקירת מצ"ח בשל תלונה שהוגשה נגדו בגין תקיפת מפגין באירוע דומה - כך נודע הערב (שני) לוואלה! חדשות. בפיקוד מרכז ממשיכים לתחקר את האירוע החמור, ואייזנר כבר מסר את עדותו, שהועברה גם לעיון הפרקליטות הצבאית. גם בפני מצ"ח העיד אייזנר בגין האירועים הנראים בסרטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר הוגשה נגדו תלונה בגין תקיפת מפגין בעבר. סא"ל אייזנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי קצינים בפיקוד המרכז, סגן אלוף אייזנר מוכר כקצין בעל מוטיבציה גבוהה מאוד, אך גם ככזה שידוע בהתנהגותו הפזיזה: "הוא אוהב ללכת על הקצה ומגרד את הקווים האדומים". הקצינים מעריכים כי העובדה שכבר נחקר בעבר תשמש לרעתו בפרשה ותקשה על מאמציו להציג קו משפטי שיכלול הגנה עצמית.

בינתיים, פנה הסמח"ט לקבלת הגנה מהסנגור הצבאי

סא"ל אייזנר פנה לסנגור הצבאי הראשי, אלוף-משנה אודי בן אליעזר לקבלת ייצוג משפטי וביממה הקרובה יוחלט על הקמת צוות שיורכב משני עורכי דין. גורם צבאי אמר כי אייזנר התייעץ עם חברים ובני משפחה, ולאחר שהבין כי הוא נדרש למערכה משפטית שכפי הנראה תסתיים בהגשת כתב אישום נגדו, פנה לקבלת ייצוג משפטי.

בינתיים, מתבררים פרטים נוספים אודות התחקיר בפיקוד. מממצאים ראשוניים עולה כי מפקד חטיבת בקעת הירדן, שהיה בחופשה בזמן התקרית, הנחה את הכוחות בשטח להזעיק את המשטרה, כדי שתפנה את כביש 90 מפעילי השמאל שגדשו אותו. סגנו, אייזנר, העדיף לפנות את הכביש בעצמו – אז התפתחה התקרית האלימה, שהביאה לאחר הפרסום אמש להשעייתו עד לסיום התחקיר, ולגינויים חריפים מצדם של ראש הממשלה והרמטכ"ל.

מהתחקיר עולה כי מפקד החטיבה, אלוף-משנה נוחי מנדל, היה בחופשה בזמן האירוע, וסא"ל אייזנר, כסגנו, סייר באזור צמח והוקפץ אל המקום. בתחילה התמודדו כשישה חיילים וקצינים עם עשרות הפעילים שחסמו את הכביש במסגרת רכיבת האופניים שארגנו (ושלשמה לא ביקשו את אישור צה"ל – א.ב.). המפקדים בשטח חששו שפלסטינים ינסו לפגוע באבנים בכלי רכב ישראלים שהשתרכו לאורך הפקק שנוצר עם חסימת הכביש, שהיה עמוס ממילא בשל החלטת המשטרה להפנות אליו את התנועה במהלך החג.

עוד בנושא
התחקיר: המח”ט הנחה להזעיק משטרה - סגנו רצה לטפל בעצמו בפעילים
דנמרק מגנה הכאת הפעיל: ”ביקשנו הבהרות מישראל”
קצינים בכירים: סא”ל אייזנר צריך ”לקחת אחריות”
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully