וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"כ מאשרים: המחבל מטולוז נכנס לישראל מירדן ב-2010

26.3.2012 / 15:15

גורם בשב"כ אישר כי מוחמד מראח בא לפני שנה וחצי לישראל ושוחרר בתום חקירה קצרה. עם זאת, לא נמצא אישור לטענת ראש המודיעין הצרפתי, לפיה מראח נעצר בירושלים כשבידו סכין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

המחבל מטולוז, מוחמד מראח, בא לישראל בספטמבר 2010 ושהה במדינה שלושה ימים – כך אישרו היום (שני) בשירות הביטחון הכללי בשיחה עם וואלה! חדשות. גורם בשב"כ מסר כי המחבל נכנס דרך מעבר אלנבי, תוחקר על ידי גורמי ביטחון במעבר הגבול ושוחרר לדרכו. מהבדיקה שנעשתה בשב"כ עולה כי מראח ביקר בישראל עוד לפני שהגיע לאפגניסטן, ולא ידוע על כל פעילות ביטחונית שביצע בישראל.

השב"כ ערך את הבדיקה לאחר שביום חמישי האחרון טען גורם אמריקני כי בדרכונו של מראח נמצאה בין היתר חותמת ישראלית. עם זאת, לא נמצא אישור לטענה שהעלה ברנאר סקורסיני, ראש שירות המודיעין הפנימי של צרפת, לפיה מראח נעצר בירושלים כשבידו סכין.

מראח לא ביקר רק בישראל ובירדן, אלא במספר מדינות נוספות באזור, וארגוני מודיעין מערביים בצרפת מקיימים שיתוף פעולה כדי לחשוף את תא הטרור שבחסותו פעל. גורמי המודיעין הצרפתים אישרו כבר כי המחבל פעל בהנחיית מפעיל שטרם נתפס.

"הביע צער שלא הרג עוד ילדים"

בתוך כך, פירסם אתמול השבועון הצרפתי "ז'ורנל דו דימאנש" פרטים נוספים על אירועי המצור על ביתו של מראח, מפי גורמים משטרתיים שנכחו במקום. מראח, לדברי הגורמים, הביע במהלך המגעים בינו לשוטרים צער על כך ש"פספס את החזרה ללימודים בבית הספר היהודי", וכך נמנעה ממנו האפשרות להרוג יותר ילדים.

השוטרים סיפרו עוד כי במהלך המגעים עמו, התוודה מראח על "ההנאה האינסופית" שמסבים לו מעשיו האלימים, ועל הסיפוק שהוא מסב מכך שהוא "רואה את הקורבנות, נוגע בהם ומצלם אותם".

עוד סיפרו השוטרים על הפרטים שהציג מראח במהלך המגעים עמו, לגבי המסלול שעבר עד שהפך למחבל. "הוא הציג את עצמו כמוסלמי-אוטודידקט שקרא לבד את הקוראן בכלא. הוא אמר שהוא לא עבר במחנות אימונים משותפים, אבל קיבל אימונים, מעין שיעורים פרטיים", סיפר אחד השוטרים. מראח אף הסביר, לדבריו, במהלך אימונים אלה כי "המדריך שלו רצה שיבצע מתקפות בפריז, אבל הוא בחר להתחיל בטולוז".

מראח אף הציב לעצמו, לפי הדיווח, שורה של "מטרות לחיסול", ובהן מפקד יחידת הלוחמה בפשיעה במשטרת טולוז, ושוטרת במשטרה המרכזית של המודיעין המקומי שחקרה אותו בשובו מפקיסטן.

עוד בנושא
המחבל מטולוז "הביע צער שלא הרג עוד ילדים"
דיווח: המחבל מטולוז ביקר בעבר בישראל
גובר החשד: אחי המחבל סייע ברצח בבית הספר בטולוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully