וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 גראדים בלב באר-שבע: אחד פגע בבית ספר, אחר ברכב

רמי שני

11.3.2012 / 18:00

מלבד כמה נפגעי חרדה, לא היו נפגעים בשתי התקריות. רקטה ראשונה פגעה ברכב בלב שכונת מגורים, אחרת פגעה בבית ספר שבשל הוראת פיקוד העורף - היה ריק מתלמידים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

בשל ההסלמה הביטחונית הוחלט הערב (ראשון) כי מחר לא יתקיימו לימודים באשקלון ובבאר שבע. שאר הישובים בדרום יערכו בשעות הקרובות הערכות מצב בנושא ויודיעו על החלטותיהם. מוקדם יותר התפוצצו שתי רקטות גראד ששוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל בלב שכונות מגורים בבאר שבע. רקטה אחת נפלה בלב בית ספר בעיר, שהודות להוראת פיקוד העורף והעירייה היה ריק מאדם. צוותי מגן דוד אדום טיפלו במספר נפגעי חרדה, ומלבדם, לא היו נפגעים נוספים. רקטה אחרת פגעה בכלי רכב חונה, ואישה הרה לקתה בחרדה. צוותי מגן דוד אדום טיפלו בה במקום. רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח. טרם להתפוצצות הרקטות, נשמעה באזור אזעקה עולה ויורדת.

"הבת שלי קראה לי זמן קצר אחרי הצפירה, הגעתי מהר, ראיתי שהבית שלנו חטף רסיסים", סיפר דייר באחד הבתים שנפגעו מרסיסי רקטה. בבית מול, שבו מתגוררים הוריו של הזמר עמיר בניון, גם כן נגרם נזק רב, אך לא היו נפגעים. "אנחנו היינו כאן, נכנסנו לממ"ד, לא הספקנו כמעט לסגור את הדלת ושמענו את הבום. כל הבית רעד וכשיצאנו ראינו את ההרס". דייר אחר בבית אמר כי הוא מצפה שצה"ל יפעל כדי לחסל את הירי בתקיפות: "אפשר להמשיך לחיות כך, אבל הממשלה צריכה לתת פקודות לצבא כדי להפסיק את הירי".

מפקד תחנת משטרת באר-שבע, סגן-ניצב תומר בדש, אמר כי התנהלות התושבים היום מוכיחה שהם למדו מהניסיון: "אם היו אנשים מחוץ לבתים בזמן שהתפוצצה רקטה, היו כאן הרבה מאוד פצועים. אנשים למדו שצריך להיות בתוך הבתים ובתוך המרחבים המוגנים, וזו בהחלט הוראה מצילת חיים", אמר.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
צפו בכיפת ברזל מיירטת רקטה - מהשיגור עד הפגיעה
הירי לדרום ממשיך הבוקר; 200 אלף תלמידים בבית
גם בעזה מפחדים: "אולי האוטו שלפנינו יותקף?"

פיצוץ רקטת גראד בבאר שבע, מרץ 2012. חטיבת דובר המשטרה
טרם לנפילה נשמעה אזעקה עולה ויורדת. מוקד הנפילה, היום/חטיבת דובר המשטרה

כמה דקות לאחר הנפילות בבאר שבע, התפוצצו ארבע רקטות גם במועצה האזורית אשכול. בנוסף נפלה רקטה אחת בתוך יישוב בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. מאז שעות הבוקר, ארגוני הטרור ברצועת עזה שיגרו מספר רב של רקטות לעבר באר שבע, רהט, אשדוד, גן יבנה, אשקלון, וגדרה, ולעבר המועצות האזוריות אשכול ובני שמעון.

סוללות כיפת ברזל, המוצבות באשקלון, באשדוד ובבאר שבע, ומופעלות במערך הגנה האווירי, יירטו עשרות רקטות מאז יום שישי, ובסבב התקיפות של צה"ל ברצועה נהרגו 18 פלסטינים, בהם ילד בן 13. טרם ברור מדוע לא הצליחה הסוללה המוצבת בבאר שבע ליירט את הרקטה שפגעה בצהריים בכלי הרכב.

משפחות בממ"ד אשקלון מרץ 2012 - משפחת ברקוביץ'. דייב בוימוביץ'
תושבים במקלט, הבוקר/דייב בוימוביץ'

נתניהו שיבח את כושר עמידותם של תושבי הדרום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח הבוקר את כושר העמידה של תושבי הדרום ושל 200 אלף התלמידים שנאלצו להישאר בבתים בשל הירי המתמשך לעבר היישובים. בפתח ישיבת הממשלה, הזהיר נתניהו כי "ביום שישי חוסל רב-מחבלים, שאירגן פיגועים רבים, ושהיה בעיצומה של פעילות טרור נוספת, אך אנחנו עדיין בכוננות של פיגוע".

לדבריו, "פעולת צה"ל שיבשה את ההתארגנות, והביאה גם לסבב אלימות של הג'יהאד האיסלמי. צה"ל מכה בעוצמה, גבינו מחיר יקר, אנחנו עדיין גובים, ונפעל ככל שיידרש. מערך כיפת ברזל מוכיח את עצמו היטב, ונדאג להרחיבו בחודשים הקרובים".

(עדכון ראשון: 14:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully