וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה ייחודית בכנסת מציינת 50 שנה למשפט אייכמן

פנחס וולף

13.12.2011 / 5:08

את התאריך בו נקרא פסק הדין של אדולף אייכמן ציינו השנה בכנסת באמצעות תערוכה החושפת פריטים ומסמכים ממבצע לכידתו של הבכיר הנאצי. בפתיחת התערוכה אמר נתניהו: "עם ישראל חי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

תערוכה ייחודית החושפת עשרות פריטים ומסמכים מקוריים ממבצע לכידתו של הבכיר הנאצי אדולף אייכמן, נחנכה אמש (שני) בכנסת, סמוך לאולם שאגל בכניסה המרכזית למשכן, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, ראובן (רובי) רבלין. בפתיחת התערוכה, המציינת 50 שנה ליום בו נקרא פסק הדין במשפט אייכמן, נשא נתניהו דברים ברוח אקטואלית: "יש צוררים חדשים אבל הלקחים בעקבות משפט אייכמן יעמדו לנו לעד - עם ישראל חי".

"אני זוכר כילד את החדשות על לכידת אייכמן ואת המשפט שעשה עלי רושם עצום", סיפר נתניהו, "אני זוכר את העדויות ואת הפריצה הגדולה של הזיכרון והאימה כשהבנו שאנחנו עושים צדק, זה מה שהרשים אותי יותר מכל". לדבריו של ראש הממשלה, "הגענו לכאן ועשינו צדק מזערי ביחס לפשע אבל בעל סמליות עצומה, האומרת שמי שרוצח מיליונים - יישא במחיר, ושלמדינת ישראל יש זרוע ארוכה". בהמשך דבריו, העביר נתניהו מסר מרומז לאויביה החדשים של מדינת ישראל, "ההיסטוריה אינה קופאת על שמריה, ויש צוררים חדשים אבל הלקחים בעקבות משפט אייכמן יעמדו לנו לעד. ביום הזה, יוסי פלד (יוזם התערוכה), אתה עושה צדק בחסות יו"ר הכנסת. חשבתי מה לכתוב ומה שעלה לי זה 'עם ישראל חי'".

גם ריבלין נשא דברים בפתח התערוכה, ואמר כי "הפתרון הסופי היה מתוחכם ושטני. הוא שאף גם לטשטש עדויות. בשנים הראשונות אחרי השואה עם ישראל היה עסוק במלאכת התקומה, הטראומה עוד היתה מוחשית. משפט אייכמן הוא שפרץ את סכר השתיקה". הוא הוסיף כי "המזימה הנאצית השטנית להשמיד גם את הראיות לא צלחה. התערוכה המוצבת בכנסת היא עדות על העדות, שהכל נעשה במשפט. בהצבת התערוכה היא מצהירה שדינם של המבקשים לכלותינו יהיה רע ומר".

בתערוכה מוצג התא שבו ישב אייכמן, יחד עם הכיסא, השולחן ושני כסאות השוטרים, תמונות של אייכמן, של ביתו ומייצגים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully