וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ: עשרות מחבלים נעצרו, נמנע פיגוע בבירה

שב"כ התיר לפרסם כי 13 תאי טרור נחשפו לאחרונה במהלך פעילות הארגון בשטחים. הפיגוע שפוספס: פיצוץ מטען הנפץ מול בנייני האומה שגרם למותה של אישה ולפציעתם של עשרות

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

שב"כ, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, חשף ועצר בחודשים האחרונים התארגנות של חמאס ברחבי יהודה ושומרון לביצוע פעולות טרור - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. הפעילויות סוכלו מבעוד מועד, למעט במקרה אחד של פיצוץ המטען סמוך לבנייני האומה בירושלים במרץ 2011 במהלכו נהרגה אישה ו-47 בני אדם נפצעו.

בין הפעולות שסוכלו, גם פיגוע התאבדות שהיה אמור להתבצע באמצע חודש אוגוסט בלב העיר ירושלים. אנשי שב"כ עצרו בתקופה זו כ-100 בני אדם, וכך הצליחו לסכל את הפיגוע. גורם בכיר בשב"כ אמר היום כי במסגרת חשיפת פעילות הטרור נעצרו פעילי חמאס שהשתייכו ל-13 תאים שיועדו לביצוע פיגועים.

עוד הוסיף הגורם הבכיר כי ההתארגנויות השונות מעידות על מוטיבציה גבוהה של חמאס לשקם את התשתיות באזור יהודה ושומרון, על מנת להוציא לפועל פיגועים נגד יעדים ישראליים. הלחץ לשיקום התשתיות לביצוע הפיגועים מגיע ממפקדות חמאס בסוריה, סעודיה ואף מטורקיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעילים שנעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד המקרים שחשף שב"כ במהלך 2010, התגלתה תשתית צבאית שפעלה מתוך כלא קציעות וגייסה 20 פעילים מרחבי יהודה ושומרון לקראת תום ריצוי עונשם בכלא, והנחתה אותם לחטוף חייל לצורך מיקוח לשחרור אסירים.

מחמד טמיזי, בן 22 מחברון, שהיה כלוא ממאי 2008 ועד מאי 2010 גוייס בכלא במסגרת הקמת התשתית הצבאית, עבר שם אימון תיאורטי להקמת מטעני חבלה, ולקראת שחרורו קיבל הנחיות להקים חוליית טרור שתבצע פיגועי ירי, הנחות מטענים וחטיפת חיילים. כמו כן, הונחה לאתר מקום מסתור בעל מספר פתחי מילוט לצורך הסתרת החטוף.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס לחשיפה ואמר כי "פעילות היחידות המבצעיות, שב"כ ומחוז ירושלים התבצעה בנחישות ומקצועיות והביאה לסיכול פיגוע שמנע נפגעים רבים. אני מוקיר ומברך על העשייה החשובה ומצילת חיים זו".

גם ביוני 2011 נחשפה תשתית של חמאס בחברון שהופעלה על ידי מפקדת חמאס ברצועת עזה ותכננה לבצע פיגוע חטיפה. על פי הנחיות המפקדה, קיבלו הפעילים הוראות לביצוע פיגוע חטיפה ולצורך כך היו אמורים לקבל אמצעי לחימה מרצועת עזה דרך סיני.

"חמאס מגייס פעילים גם בטורקיה"

במקביל, נחשף כי הזרוע הבינלאומית של חמאס החלה להתרחב ולאחרונה החלו פעילי הארגון לאתר פעילים בטורקיה, ולגייס ולהפעיל אותם לפי מטרות הארגון. על פי מידע שהגיע לידי שירות הביטחון הכללי, הזרוע הבינלאומית של חמאס פועלת בעיקר בסוריה, סעודיה וטורקיה ומשמשת בעיקר לצרכי מפקדה, ואף מספקת מימון והכשרה לפעילים המקומיים.

במסגרת התרחבות הפעילות של חמאס ברחבי העולם, החל הארגון לפעול גם בסין למטרות הלבנת הון ורכישת ציוד מסוגים שונים. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס מגביר את פעילות המפקדות בחו"ל בשל הצלחת שירות הביטחון הכללי לסכל הקמת תשתיות טרור ופיגועים נגד מטרות ישראליות בשטחי הרשות הפלסטינית.

על פי פרסומים זרים, המוסד הישראלי היה אחראי לחיסולו של מחמוד אל-מבחוח, שהיה אמון על גיוס כספים ורכישה של אמצעי לחימה ושינועם לרצועת עזה, בסעודיה. חיסולו של מבחוח חשף חלק מהפעילות של מפקדות החמאס בחו"ל להקמת תשתיות טרור והתעצמות צבאית בתחום אמצעי הלחימה.

עוד בנושא:
דיווח: ישראל חיסלה בדובאי בכיר בחמאס
פיגוע בירושלים: הרוגה וכ-65 פצועים
שב"כ חשף תשתית טרור גדולה שתכננה לחטוף חיילים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully