וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פתח באש על מפגינים בגבול, דיווח: 6 הרוגים

5.6.2011 / 12:01

צה"ל ירה לעבר רגלי מפגינים סוריים אשר חצו את הגבול הבינלאומי והתקרבו לגדר הגבול עם ישראל. דיווח בסוריה: שישה הרוגים ולמעלה מ-100 פצועים. צה"ל: "מי שיתקרב לגבול יישא באחריות

דובר צה"ל

(צילום: יובל בן אבו, רויטרס, הטלוויזיה הסורית, דו"צ. עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות צה"ל החלו בצהריים (ראשון) לירות אש חיה לעבר מאות מפגינים סוריים שהתקרבו לגדר הגבול עם ישראל לרגל "יום הנכסה", באזור מג'דל שמס. המפגינים חצו את הגבול הבינלאומי, ועברו תעלה נגד טנקים שנחפרה לאורך הגדר. עם זאת, הם לא חצו את גדר הגבול עצמה. סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה מדווחת כי שישה מפגינים נהרגו ולמעלה מ-100 נפצעו.

אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט נמצא בזירה ומפקד על האירוע, כשלצדו מפקד חטיבת חרמון, אל"מ מוניר עמאר ומפקד אוגדת הגולן תא"ל אייל זמיר. קודם לירי, השתמש הצבא באמצעי כריזה ודרש מהמפגינים בעברית ובערבית להתרחק מהגדר, תוך הודעה שמי שיתעלם מדרישת צה"ל, יישא באחריות. בצה"ל הדגישו כי לא יאפשרו לפגוע בריבונות ישראל. במקביל, הגיעו הבוקר כ-40 מפגינים סורים נוספים לאזור קוניטרה ברמת הגולן, וניסו לפרוץ את גדר הגבול. חיילי צה"ל ירו באוויר כדי להרחיקם. 20 מפגינים נפצעו, מהם שלושה במצב קשה.

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, אמר כי "האירועים מתרכזים כעת בעיקר באיזור רמת הגולן. בניגוד לגבול הלבנוני, שם ראינו שהצבא המקומי שולט באירוע וניתב את ההפגנות הרחק מהגבול, רואים שדווקא בממשל הסורי יש אזלת יד ויתרה מכך, אף חשש שהם מנסים לייצר פרובוקציות. רואים חיילים סורים שלא מונעים את ההפגנות ומקווים שהסורים לא מנסים להסיט את סדר היום מהטבח אתמול בחמה לכיוון הגבול עימנו".

בעניין האירועים במג'דל שמס אמר מרדכי כי "בוצע ירי מבוקר אל עבר מפגינים מרכזיים. הירי היה מכוון אל עבר פלג הגוף התחתון. איננו יודעים לאמת את הדיווחים על הרוגים. באיזור רצועת עזה, בבית חנון, אנו רואים הפגנה שלא מגיעה לגדר ואנו לא רואים מוטיבציה של החמאס לחמם את הגבול".

עוד אמר מרדכי כי "בשלב זה יש שליטה בכל הגזרות. יש פה הרבה תסריטים של "הפתעות" שמכינים לנו ואנו ערוכים גם לניסיונות ירי במהלך הפרות הסדר. לא רואים שום מוטיבציה או שום תנועה של הצבא הסורי, שכוחות הביטחון השוטף שלו נמצאים באיזור גבעת הצעקות. הם אחראים לכל האירועים והציפייה היא שהם יקחו אחריות. אני לא מכיר מדינה שמסכימה להפרת הריבונות שלה".

"אני נמצא ממש ליד הגבול, יש פצועים ויש גם הרוגים", סיפר לוואלה! חדשות חוסיין, תושב מג'דל שמס, שנמצא סמוך לזירת העימות. "הצבא לא נותן להתקרב. הם יצרו גבול לכל הבאים מסוריה שהצליחו לפרוץ את הגדר וצעקו לעברם שאם מישהו ינסה לחצות אותו, הם 'יורידו אותו".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully