וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשכח החיילים שמקום קבורתם לא נודע"

הרמטכ"ל גבי אשכנזי וסגן שר הביטחון מתן וילנאי השתתפו בטקס אזכרה ממלכתי לחללים שלא נודע מקום קבורתם בהר הרצל. וילנאי: "חובתנו להביא אותם למנוחה אחרונה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: רן צימט)

הרמטכ"ל גבי אשכנזי וסגן שר הביטחון ח"כ מתן וילנאי השתתפו היום (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לחללים שלא נודע מקום קבורתם בהר הרצל.

בנאומו אמר סגן השר וילנאי כי לא נשכח את החיילים שמקום קבורתם לא נודע. "כל אחד מהם לחמו למען קיומה של מדינת ישראל ונפלו על משמרתם. כעת חובה עלינו להביא כל אחד מהם למנוחתם האחרונה. הקשיים לא ירתיעו אותנו, הזמן החולף לא ירפה את ידינו".

יום ז' באדר נקבע על ידי הרבנות הצבאית הראשית כיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע. בצה"ל הוחלט לבחור דווקא בתאריך זה מכיוון שלפי המסורת היהודית, הוא יום פטירתו של משה רבנו, אשר מקום קבורתו, כמקום חללי צה"ל המוזכרים ביום זה, אינו ידוע.

בבית הקברות הצבאי בהר הרצל שבירושלים נקבעה חלקה לנופלים שמקום קבורתם לא נודע, ומדי שנה בז' באדר נערך שם טקס אזכרה ממלכתי לחללים אלה. בגן הנעדרים שבהר הרצל נמצא קיר זיכרון ובו שמותיהם של 588 חללי מערכות ישראל, שנפלו בגבולות הארץ ומחוצה לה, ומקום קבורתם לא נודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully