וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשבנו שמדובר בצילומי ריאליטי": עובדי מתחם שרונה מנסים להתאושש

אור רביד, כתבנו במרכז

9.6.2016 / 13:45

ביום שאחרי הפיגוע הקשה, התנועה במתחם שבמרכז ת"א דלה והעובדים עדיין מעכלים את רגעי האימה. "אנשים רצו באמוק, התחבאנו במקלט", סיפרה מלצרית במתחם. עם זאת, הם מקווים לחזרה מהירה לשגרה: "אף מחבל לא ימנע ממני לשתות קפה במקום האהוב עליי"

עריכת תוכן: לירן מוסלי בירן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: אור כהנא, צילום: ניב אהרונסון, עריכת תוכן: ניר חן.

עובדי מתחם שרונה בתל אביב התעוררו הבוקר (חמישי) לבוקר שאחרי הפיגוע הקשה שהתרחש באזור הבילויים היוקרתי, וכעת הם מנסים לעכל את רגעי האימה ומנסים להתאושש. לצד הציפייה למשמרת שקטה במיוחד במתחם הפופולרי, שהמסעדות, בתי הקפה והחנויות בו בדרך כלל שוקקים, יש המקווים כי הפחד לא יכניע את המבלים. הנהלת שרונה ביקשה מהעובדים "לפקוח ארבע עיניים", אך גם מסרה כי המקום מאובטח.

ג'סיקה לוי, עולה חדשה מצרפת בת 23, עובדת במסעדת "פושון" במתחם והייתה במשמרת בזמן הפיגוע. "ראיתי המוני אנשים רצים לכיווננו, חשבתי בתמימות שמדובר בצילומים של איזה תכנית ריאליטי עם המון אנשים רצים באמוק", נזכרה ברגעי הפחד בדקות שאחרי הירי. "החלטתי לרוץ איתם יחד והתחבאתי עם המוני אנשים באחד המקלטים של אחת החנויות. בהתחלה לא היה ברור מה קרה, לקח כמה רגעים כדי להבין שמדובר בפיגוע. חשבנו בהתחלה שמדובר באירוע פלילי".

עוד בנושא:
פורסמו שמותיהם של ארבעת הנרצחים בפיגוע במתחם שרונה בת"א
"רק התחיל לחיות": אסף קם מהשבעה על אמו – ונפצע בפיגוע בתל אביב
תיעוד נוסף מהפיגוע בת"א: המחבלים קמים - וטובחים ביושבי המסעדה

מתחם שרונה –בתל אביב - ביום שאחרי הפיגוע הקטלני. ראובן קסטרו
"הבוקר שאחרי קשה מאוד". מתחם שרונה, הבוקר/ראובן קסטרו

לוי סיפרה על התחושות הקשות בבוקר שאחרי, ושחזרה את הרגעים שבהם סייעה לפצועים. "עזרתי לפצועי ופגועי ההלם, הבאתי להם מים והרגעתי אותם. הבוקר אחרי קשה מאוד, אבל ברוך השם יש מי ששומר עלינו למעלה", אמרה. לדבריה, המשמרת היום צפויה להיות "חלשה", אבל היא מקווה שבהמשך היום הריקנות הנוכחית במתחם תתאזן, ורבים יחזרו לבלות במסעדות ובבתי הקפה. "בישראל לא מאבדים תקווה כל כך מהר", הוסיפה.

אבי חסון, בן 60 העובד כקבלן עבודות במתחם, עדיין חושב על השעות שאחרי מסע הטבח המחריד במסעדת "מקס ברנר" וברחובות הסמוכים. "מעפר באנו ומעפר נקום, חייבים לחזור לשגרה, זאת ההיסטוריה של העם המיוחד הזה, אי אפשר לתת למניאקים האלה לנצח", אמר. הוא העריך שבתקופה הקרובה המתחם יהיה שקט למדי והעבודה "תהיה חלשה", אבל לטענתו, "המתחם הצבעוני והמיוחד הזה יחזור לעצמו במהירה".

לדבריו של חסון, הנהלת המתחם ביקשה מהעובדים "לפקוח ארבע עיניים", אבל הרגיעה אותם כי המקום מאובטח מאוד. "אף אחד לא ימנע ממני לשתות את הקפה שלי במקום שאני אוהב", אמר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מתחם שרונה הבוקר שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
"מזל שהיה מעצור לאחד המחבלים, אחרת היו עוד הרוגים". מתחם שרונה, היום/ראובן קסטרו

טל שרעבי, מלצר במסעדת "בנדיקט", סיפר על רגעי חוסר הוודאות שבהם אחראית המשמרת שלו, חברתו הטובה, לא הייתה זמינה בטלפון. לדבריו, בשלב זה היה חשש כבד לחייה. "ישבתי עם חברים ליד שרונה, נלחצנו מאוד, רק בחצות קיבלנו אות חיים מהאחראית המשמרת שלנו", סיפר שרעבי. "החברים בעבודה מספרים שהמחבלים נראה כמו אנשי עסקים אירופאים, מצוחצחים, היו בחשבון ובמקום ללכת הוציאו את הגוסטבים והתחילו לרסס. מזל שהיה מעצור לאחד המחבלים, אחרת היו עוד הרוגים".

מתחם שרונה הבוקר שאחרי הפיגוע. ראובן קסטרו
שרונה, הבוקר/ראובן קסטרו
מתחם שרונה –בתל אביב - ביום שאחרי הפיגוע הקטלני. ראובן קסטרו
שרונה, הבוקר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully