וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיות ומפלצות: לא תאמינו מה קורה כשבוהים בעיניים של זר עשר דקות

31.8.2015 / 10:10

בניסוי שנערך באוניברסיטת אורבינו באיטליה התבקשו המשתתפים לבהות אחד לשני בעיניים במשך עשר דקות. את מה שהם חוו אחר כך איש לא היה יכול לחזות

Facts

בסרטון - ניסוי חברתי של בהייה בעיניים

האם מישהו אמר לכם פעם שהוא יכול לבהות בעיניכם שעות? גם לנו לא, וטוב שכך. בניסוי חדש שנערך באוניברסיטת אורבינו באיטליה ותוצאותיו התפרסמו השבוע, התבקשו 20 משתתפים להתחלק לזוגות, ולבהות זה בעיניו של זה במשך עשר דקות תמימות.

המשתתפים ישבו בחדר בו הייתה תאורה מעומעמת במרחק של מטר זה מזה. קבוצה של 20 אנשים נוספים ישבו בחדר סמוך, מואר בצורה זהה, אבל התבקשו לבהות בקיר לבן במשך עשר דקות. לאחר שהזמן תם, ענו המשתתפים על שאלון שחשף השפעות מטרידות במיוחד שיש לבהייה ממושכת על המוח.

האנשים שבהו בעיניים של זרים דיווחו שהם חשים מנותקים, לא יודעים היכן הם נמצאים, הם דימיינו מפלצות ופרצופים מעוותים וסבלו מהזיות. מחצית מהם אפילו דיווחו כי בשלב מסויים הם הבחינו בתווי הפנים שלהם על פרצופו של הפרטנטר לניסוי.

ד"ר ג'ובאני קפואטו, שניהל את המחקר, אמר כי אינו משוכנע מה גרם להזיות, אולם יש לו מספר השערות. "קיים סיכוי סביר כי מדובר במקרה של חסך חושי. הזיות יכולות להתרחש כאשר המוח שלנו חוזר למציאות אחרי שצף למשך זמן מה, והוא משליך מחשבות מהתת מודע על הפרצוף של האדם שמולך", נכתב בדף ההסבר שצורף לתוצאות המחקר.

עוד בנושא
מחקר בדק: האם יש צורך בגברים ולמה בכלל הם קיימים?
טרנד מסוכן: בני נוער מיישרים את השיניים בעזרת גומיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully