וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ההתנגדות להסכם הגרעין עם איראן גוברת מיום ליום

30.7.2015 / 17:00

ראש הממשלה אמר בשיחה עם תא הכתבים המדיניים שהתקיימה בלשכתו בירושלים כי "ההסכם פותח לאיראן שני נתיבים לפצצה". הוא הדגיש כי חרף המחלוקת עם אובמה, היחסים עם ארה"ב איתנים. "קרי מוזמן לכאן תמיד"

צילום מסך

"ככל שלומדים את הסכם הגרעין יותר ויורדים לעומק פרטיו, כך גדלה ההתנגדות אליו" – כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. "היום הכי טוב להסכם היה יום חתימתו. כל יום שעובר, ההתנגדות גדלה. ככל שאדם יודע יותר, הוא מתנגד להסכם יותר", טען ראש הממשלה בשיחה עם תא הכתבים המדיניים שהתקיימה בלשכתו בירושלים.

לדבריו, "כאשר בוחנים את ההסכם, ברור שהוא פותח לאיראן שני נתיבים לפצצה, בטווח של בין עשר ל-15 שנים, כשאז זמן הפריצה שלה יהיה אפס. אם ההסכם לא יעבור בקונגרס זה ימנע את הסכנה הכי גדולה של הפיכת איראן למעצמת סף גרעינית עוד עשר שנים, ברשות ובסמכות". נתניהו סיפר עוד כי שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסכם הגרעין ועל המצב הביטחוני-מדיני באזור.

הוא התייחס גם לפרסומים על כך ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יערוך ביקור במזרח התיכון בלי לעצור בישראל ואמר כי "אמרתי לקרי שהוא תמיד מוזמן לכאן". יש לציין כי מוקדם יותר השבוע התבטא נתניהו באופן מלגלג על החלטתו של קרי לא לבקר בישראל ואמר: "מה יש לו להגיע לפה? אנחנו לא חלק מההסכם הזה ולא מחויבים לו".

עוד על הסכם הגרעין
ברקע הסכם הגרעין: ארה"ב אישרה עסקת נשק גדולה עם סעודיה
ראש המל"ל: ישראל לא עודכנה בכל הפרטים של הסכם הגרעין

ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"ההסכם הזה אינו נושא מפלגתי". נתניהו/נועם מושקוביץ

בשיחה שהתקיימה היום הדגיש נתניהו כי לראייתו, "היחסים עם ארצות הברית איתנים על אף חילוקי הדעות העמוקים" שיש בינו לבין הנשיא ברק אובמה. נתניהו הסתייג מהדברים שאמר בתחילת השבוע המועמד הרפובליקני לנשיאות, מייק האקבי, על כך ש"אובמה מצעיד את ישראל למשרפות". ראש הממשלה אמר כי "אני לא הייתי משתמש במילים של האקבי", וגיבה את הגינוי לדברים שפרסם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר. "המילים לא ראויות", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש כי "ההסכם הזה אינו נושא מפלגתי", לא בארצות הברית וגם לא בישראל. "מי שרוצה להפוך את זה לנושא מפלגתי, רוצה לחמוק מהנושא הענייני", הבהיר. בתשובה לשאלות על הנזק שעשוי להיגרם ליחסי ישראל-ארצות הברית אם הקונגרס האמריקני יכשיל את ההסכם, בין השאר בשל פעילותה של ישראל, אמר נתניהו כי "זה שאנחנו מזהים איום קיומי לא אומר שניכנע לו. יש לנו אינטרס וצורך חיוני להאיר את הסכנות בהסכם הזה". נתניהו אמר כי הוא עדיין סבור, כפי שאמר בעבר, ש"ההסכם הזה הוא גרוע. עדיף שלא יהיה הסכם כלל מאשר ההסכם הזה".

ראש הממשלה הדגיש כי ההסכם גרוע בעיניו הן בתחום הגרעיני, בדגש על הפיקוח הרופף וה"מחורר", לדבריו, שיוטל על איראן, והן בשל פעילות הטרור של איראן באזור, שתתעצם בעקבות הסרת הסנקציות. על הטענה כי ההסכם נועד לטפל אך ורק בסכנה הגרעינית, ולכן אינו עוסק בסוגיית הטרור, השיב נתניהו: " הטענה שההסכם לא אמור לטפל בבעיות הללו היא לא רלוונטית, כי הבעיה היא שההסכם כפי שהוא בנוי, מחמיר את הבעיות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully