וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה קורה כשאמריקנים טועמים אוכל ישראלי - בלי פוליטיקה

17.6.2015 / 12:28

גם לכם נמאס שכל סרטון תמים שעוסק בישראל הופך לזירת קרבות בתגובות בין תומכי ישראל למתנגדים? צפו בסרטון שישים לזה סוף - אמריקנים טועמים אוכל ישראלי עם אזהרה: מדברים על אוכל, לא על מדיניות החוץ של ישראל

Clickhole

האמריקנים בכלל ואנשי אתר Buzzfeed במיוחד מאוד אוהבים את הסרטונים האלה – לוקחים קבוצה של צעירים, נותנים להם לטעום מאכלים שמעולם הם לא ניסו ומצלמים את התגובות שלהם. בעמוד היוטיוב של באזפיד קיימים עשרות סרטונים כאלה כשכל אחד מהם מקבל מיליוני צפיות – מה קורה כשאמריקנים טועמים אוכל גרמני, או כשמקסיקנים טועמים אוכל מקסיקני בגרסה אמריקנית או כשאזרחים טוענים אוכל צבאי ועוד.

כמובן שגם ישראל קיבלה מקום של כבוד בפרויקט והאוכל הישראלי כיכב כבר בשני סרטונים שזכו למיליוני צפיות – מה קורה כשאמריקנים טוענים אוכל ישראלי (כמו פיתה עם זעתר, סביח, בורקס או שקשוקה) ומה קורה כשאמריקנים טועמים חטיפים ישראלים (כמו קרמבו, במבה או ביסלי). לעומת שאר הסרטונים בפרויקט, בהן התגובות של הגולשים מתייחסות לאוכל עצמו, הרי שבסרטונים הישראלים התעסקו כל המגיבים בפוליטיקה והאם זה אוכל ישראלי או אוכל פלסטיני, האם ישראל ראויה בכלל לסרטון שכזה או שעצם הצפייה בו היא תמיכה בכיבוש וכן הלאה.

לכן החליטו באתר הפארודי clickhole לייצר את הסרטון הזה, שנקרא "אמריקנים טועמים חטיפים ישראלים (הערה- זוהי אינה תמיכה בישראל וגם לא גינוי שלה)". כל ביס של חטיף ישראלי מלווה באזהרה, כתוביות והסברים. בין ביס לביס בבמבה מופיעה כתובית: "זוהי לא הצהרה פוליטית", או "זוהי אינה הערה על מדיניות החוץ או הפנים של ישראל", "זוהי חגיגה של חטיפים ולא מעבר לזה", "אתם עלולים להיות מושפעים מהעמדות האישיות שלכם. אל תעשו את זה".

בלי פוליטיקה - אמריקאים טועמים חטיפים ישראלים. יוטיוב, צילום מסך
לא מגיבים על צה"ל, דאעש, כיפת ברזל. כן מגיבים על מילוי, אריזה וקינוחים/צילום מסך, יוטיוב

בזמן שהנסיינים נהנים להם ממצה מצופה בשוקולד, מסבירים שם בכתוביות ש"ישראל היא נושא מורכב. כל דעה בנושא הזה לוקחת הרבה יותר משתי דקות להסביר. הסכסוך באזור הזה נמשך כבר מאות שנים. הסרטון הזה הוא מבחן טעימה ולא ניתוח של נושא רגיש. הפקנו סרטונים כאלה ל-23 מדינות אחרות. אנחנו נתייחס פה רק לטעם, צורה, מרקם, מליחות, וכו'. לא נתייחס ל-שואה, נתניהו, פלסטין, מל"טים, מלחמת ששת הימים, יהדות, איסלאם, גזענות ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully