וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו

27.5.2015 / 0:18

המפכ"ל חשף כי עם התפוצצות הפרשה נערכו בדיקות כדי לוודא שלא מעורבים בה שוטרים וקצינים נוספים מלבד ערן מלכה, קצין לשעבר ביחידה. על המדיניות לגבי סמים קלים: "אסור לטמון את הראש בחול"

צילום: בני בן סימון; עריכת וידאו: טל רזניק

המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אתמול (שלישי) לפרשת רונאל פישר, ואמר כי עם התפוצצותה נערכו, בין השאר, בדיקות פוליגרף כדי לוודא שלא סרחו שוטרים נוספים ביחידה להב 433, מלבד רב-פקד לשעבר ערן מלכה.

"ברגע שהתפוצצה פרשת פישר לפני כמעט שנה הדבר הראשון שביקשתי לבדוק זה שאין חשודים מהסוג שנמצאים ביחידות רגישות האלה, בדגש על להב 433. בחלק מהמקרים נערכו בדיקות פוליגרף והתאמה", אמר דנינו בכנס התאחדות התעשיינים בבאר שבע.

פרשת פישר || סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
ניצב בארי לוואלה!NEWS: "שותים את דמי על כלום"
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
ערן מלכה סיפר: ניצב מכהן העביר כספים לאשתו בניגוד לחוק

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בשפרעם. יותם רונן
המפכ"ל דנינו/יותם רונן

"סייענו למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) בחקירה. התפקיד שלנו זה לוודא שלא יהיו אנשים או תופעות כאלה, ובמקרה של הקצין (ערן מלכה, קצין לשעבר בלהב 433 שמואשם בפרשה, בין השאר, בלקיחת שוחד בתמורה להעברת מידע מחקירות רגישות – י"י) וידאתי שהוא לא יחזור לארגון. יש פה דרך ברורה ומי שלא הולך בה לא יהיה איתנו", הוסיף המפכ"ל.

דנינו ציין עוד כי "צריך נורא להיזהר. אתה שומע עוד שם ועוד שם ואז שומע הכחשה והודעה שהוא לא קשור. לא צריך להוסיף עוד מאה שמות, הפרשה חמורה גם כך. צריך לראות איך מוודאים שלא יהיו תופעות כאלה".

מכתב האישום שהוגש נגד רפ"ק לשעבר ערן מלכה עלה כי הוא קיבל שוחד מפישר ובתמורה העביר לו מידע בנוגע לחקירות שונות שנוגעות ללקוחותיו. מדובר, בין היתר, במידע מחקירות סמויות וגלויות (הן של יחידת להב 433 והן של יחידות אחרות שאליו הייתה לו נגישות), כמו גם מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, התראות לגבי מועדי הפיכת חקירה סמויה לגלויה ועוד. "את המידע האמור נהג מלכה להעביר לפישר, וזה סחר בו מול גורמים הקשורים לחקירות, תוך שיצר בפניהם מצג בדבר יכולתו לסייע להם ולהשפיע על החקירה באמצעות קשריו עם גורמי פנים במשטרה, וזאת בדרך כלל בעבור בצע כסף", נכתב באישום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ערן מלכה, בית משפט מחוזי, ירושלים. טלי מאייר
רב-פקד לשעבר ערן מלכה/טלי מאייר

במהלך דבריו הערב התייחס דנינו גם לקריאתו המפתיעה מלפני שבועיים לבחון מחדש את מדיניות הממשלה בנושא שימוש בקנאביס. "הפכתי להיות יקירם של חסידי הלגליזציה, אבל אני לא שם", אמר. "אסור לנו לטמון את הראש בחול. לפני כחמש שנים היו לנו כ-500 איש שקיבלו אישור למריחואנה רפואית, ועכשיו יש לנו 20 אלף אישורים. האם יש מקום לשנות את החוק ולהפוך חלק לאי הפללה ברמה מסוימת, או עד כדי לגליזציה? בוא נעשה את זה מסודר ונקים צוות בין-משרדי. אבל בשיטה של ישראבלוף, שלדעתי לשם אנחנו הולכים - זה לא מקובל עליי".

על רקע פניות של חברי כנסת אליו בבקשה לשינוי הגישה של המשטרה בסוגיית היחס למעשני הסמים הקלים, אמר החודש דנינו במהלך ביקור בבית ספר בבית שמש כי "יותר ויותר אזרחים רוצים ודורשים להתיר את השימוש בקנאביס. מה העמדה של המשטרה היום? תתפלאו לשמוע. אני חושב שהגיע הזמן שמשטרת ישראל, יחד עם מדינת ישראל, תבדוק ותבחן את העמדה המסורתית שלהן. אני חושב שצריך לשבת וללמוד מה קרה בעולם הרחב".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully