וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור: הצעיר שנטרל את המחבל בפיגוע החומצה מספר על האירוע

20.12.2014 / 3:00

מ', תושב גוש עציון בן 24, סיפר כיצד בהחלטה של שניות הוא ירה שני כדורים לעבר המחבל. "לא היה לי חשש, היה לי די ברור שזה מה שאני צריך לעשות". פילנטרופ שוויצרי החליט להעניק למ' מענק על מעשה הגבורה יוצא הדופן

מערכת וואלה!

(זירת פיגוע החומצה בכביש עוקף חוסאן שבגוש עציון, לפני כשבוע)

לפני כשבוע נטרל צעיר תושב גוש עציון את המחבל שתקף משפחה יהודית באמצעות חומצה בכביש עוקף חוסאן שבגוש עציון. אמש (שישי) תיאר הצעיר לראשונה את האירוע בעת שקיבל מענק כספי על מעשיו מאדי גאסט, פילנתרופ שוויצרי-יהודי, במלון קינג דיוויד שבירושלים.

עוד בוואלה! חדשות:
לראשונה מאז סיום מבצע "צוק איתן": צה"ל תקף ברצועת עזה
אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקקטור יטיל כאן צנזורה"
ישראל חתמה על האמנה הבינלאומית לפיקוח על סחר בנשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין לשמאל: מ', אדי גאסט, אפרים סנה ועו"ד מרדכי ציבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגעתי לכיוון המנהרות בדרך לירושלים מצומת גוש עציון, וכאשר עמדתי ברמזור אדום בצומת אל-חאדר קלטתי פתאום פלסטיני שרץ לכיוון הצומת עם מברג ביד", תיאר מ', בן 24, המתגורר כל חייו בגוש עציון. "הוא רץ לכיווני ועבר משמאל לרכב. לקח לי שנייה להבין מה קורה שם ואז, בהחלטה של שנייה, כשברקע אני שומע צעקות 'תפגע בו', התקדמתי קצת ופגעתי בו קלות עם כנף שמאל של הרכב".

מ' מספר כי המחבל קיבל מכה אבל לא נפל והמשיך לרוץ. "עצרתי את הרכב, דרכתי את הנשק, יצאתי מהאוטו ויריתי לעברו שני כדורים והוא נפל. מיד הגיעו ארבעה לוחמי מג"ב למקום וניגשו אל המחבל. אני מיד זזתי אחורה והסיפור מבחינתי נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"במצב כזה לא חושבים, פועלים על אוטומט"

לדברי מ', כאשר הוא הבין כי המחבל שפך חומצה על כמה בני אדם, הוא ניגש לנסות ולסייע לפצועים. "הבנתי שהוא שפך על מספר אנשים חומצה. היו שם עוד אנשים והלכנו יחד לראות אם הם צריכים עזרה, אבל כבר טיפלו בהם ולא היה לי מה לעשות". כמה דקות לאחר מכן הוא תושאל על ידי שוטרים על מה שהוא ראה ועשה ובסיום התשאול הוא המשיך בדרכו.

כאשר מ' נשאל אם הוא חשש בזמן המקרה הוא ענה מיד שלא. "לא היה לי חשש כיוון שהיה לי די ברור מה קורה וכי זה מה שאני צריך לעשות", הדגיש מ'. "בנקודה כזו אתה לא חושב, אתה מבין שזה המצב ואתה פועל על אוטומט. יש פה מחבל ויש סכנה והוא מנסה לפגוע באנשים. היה לי ברור שאני צריך לנסות ולמנוע את זה".

זירת פיגוע חומצה במחסום המנהרות. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע/נועם מושקוביץ

לדבריו, הוא גם לא חשש בזמן אמת מהשלכות מעשיו. "לא חששתי שאסתבך במהלך האירוע, זה לא העסיק אותי. באותו הרגע אתה רוצה לעצור את הסכנה, רק לאחר מכן אולי יש חשש אבל מיד השוטרים הרגיעו אותי ואמרו לי שפעלתי כמו שצריך".

כמי שגר כל חייו בגוש עציון, ולאור עלייה במספר האירועים באזור הגוש בחודשים האחרונים, זו לא הפעם הראשונה שמ' נפגש עם הטרור. לפני למעלה מחודש הוא הגיע לצומת אלון שבות דקות ספורות לאחר פיגוע הדריסה והדקירה שבו נהרגה דליה למקוס וכמה תושבים נוספים נפצעו. "הגעתי אחרי הסיפור וראיתי את דליה מדממת בטרמפיאדה", סיפר מ'. "התחושה אז הייתה הרבה יותר קשה לאור חומרת האירוע אבל ללא ספק האירוע הזה השפיע על המוכנות שלי וזה סייע בצורת הפעולה שלי עכשיו".

"לא יפחידו אותנו, לא נשנה את אורח חיינו"

מ' אמר כי למרות אירועי הטרור האחרונים והחשש, הוא ימשיך להתנהל כרגיל. "החיים ממשיכים אותו הדבר", סיכם מ'. "אני לא עושה שום דבר שונה - אני מסתובב ונוסע בטרמפים. ברור שבלב יש יותר חשש שמה יקרה משהו אבל אותי, ואני מרגיש שגם את כל תושבי הגוש, לא יפחידו ולא יגרמו לנו לשנות את אורח החיים שלנו במקום. מה שהם מחפשים זה שנפחד להתנהל בצורה נורמאלית בגלל האירועים הללו וזה ניצחון מבחינתם. זה מה שהם רוצים וזה לא יקרה. אני אמשיך וכולנו נמשיך כרגיל להתנהל ולחיות כמו תמיד".

כאמור, בזכות מעשיו קיבל מ' מענק מהפילנטרופ השוויצרי אדי גאסט, שלקח על עצמו להעניק מענקים כספיים למי שפועל לנטרול אירועי טרור. המענקים הכספיים נמסרו על ידי בא כוחו של גאסט, עו"ד מרדכי ציבין.

נוסף על המענק שנתן גאסט למ', הוא העניק לאחרונה 20 אלף שקל לאשת השוטר הדרוזי שנלחם במחבלים בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, למאבטח במשרד ראש הממשלה שנטרל את המחבל בסניף רמי לוי במישור אדומים ובעוד מספר אירועים בעבר. "הרציונל של המענק הוא לעודד עוד ועוד אזרחים לנקוט בפעולה ולנסות למנוע אירועי טרור בעת התרחשותם", אמר עו"ד ציבין והדגיש כי גאסט מעוניין לסייע עוד בתחום הזה. לדבריו, על הפרק עומדת יוזמה לממן מערך מתנדבים שיעמדו בפתחי בתי כנסת וישיבות בירושלים כדי להתמודד עם אירועים נוספים. בנוסף הוא פועל לקדם ולממן ארגון שפועל להקלת תנאי הסף לקבלת רישיון לנשק לאזרחים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully