וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן ביטל היתר השהייה של אשת המחבל בפיגוע בבית הכנסת

26.11.2014 / 11:47

שר הפנים החליט לשלול את היתר השהייה של נדיה אבו ג'מיל, שהתגוררה בישראל מתוקף הליך של "איחוד משפחות". ישללו ממנה זכויות כספיות וסוציאליות. "כל המעורב בטרור צריך לדעת שיהיו השלכות גם על משפחתו"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בעצרת התפילה לזכר הקורבנות, שבוע לאחר הפיגוע)

שר הפנים, גלעד ארדן, החליט היום (רביעי) לבטל את היתר השהייה בישראל של נדיה אבו ג'מיל, אשתו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף שבירושלים בשבוע שעבר. בפיגוע נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר שניהל קרב יריות עם המחבלים.

אבו ג'מיל שהתה בישראל מתוקף הליך של "איחוד משפחות" עם אחד המחבלים שחוסלו בפיגוע. בשל ביטול היתר השהייה היא תיאלץ לעזוב את ישראל ותישלל ממנה כל זכות כספית וסוציאלית בעתיד. "הוריתי על ביטול היתר השהייה בישראל של נדיה אבו ג'מיל", הצהיר השר ארדן. "כל מי שמעורב בטרור צריך לקחת בחשבון שעלולות להיות לכך השלכות גם על בני משפחתו".

הפיגוע בבית הכנסת - כותרות נוספות:
נפצע בפיגוע בבית הכנסת: "המחבל אמר 'לך', והקשבתי"
נתניהו על הטבח: "קורבנות של עלילות דם שבדו הפלסטינים"
חיסל המחבלים: "הייתי בטווח של 5 מטר - זה או אני או הם"

הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים.. רויטרס
בפיגוע נהרגו ארבעה מתפללים ושוטר שניסה להשתלט על המחבל/רויטרס

החלטה זו מגיעה לאחר התבטאותו של השר בסוף השבוע האחרון, שלפיה הוא בוחן שורה של צעדים מתוקף תפקידו שמטרתן להרתיע את המעורבים בטרור. "הוריתי לאנשי משרד הפנים לבחון ולהמליץ לי כיצד ניתן להרחיב את הסמכויות שלי כשר פנים לשלול את תושבות הקבע והזכויות הסוציאליות הנלוות מערביי מזרח ירושלים שמעודדים טרור והסתה לאלימות", אמר ארדן באירוע "שבתרבות" בנס ציונה.

בתחילת השבוע הורה ארדן על ביטול תושבות הקבע של מחמוד נאדי, אשר הסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בדולפינריום בתל אביב בשנת 2001, שבו נהרגו 21 בני אדם. על נאדי נגזרו עשר שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירות של סיוע להריגה, סיוע לגרימת חבלה חמורה וסיוע לשהייה בלתי חוקית. "בנסיבות אלה, לנוכח חומרת מעשייך והפרת האמונים הבוטה למדינת ישראל כתושב המדינה, החלטתי לעשות שימוש בסמכותי ולבטל את רישיון ישיבת הקבע שלך בישראל", כתב השר ארדן כתב לנאדי.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully