וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: המשטרה מאשימה נשים באלימות מינית נגדן

בסרטון שהפיצה המשטרה ההונגרית נראות שלוש חברות מבלות במועדון לילה. כאשר אחת מהן מותקפת מינית, מופיע הכיתוב "את אחראית, את יכולה לעשות משהו"

אתר רשמי

אתמול ציינו ברחבי העולם את יום המאבק באלימות נגד נשים. כנראה שהונגריה היא לא חלק מהעולם, או לפחות לא רואה צורך להילחם בתופעה החמורה. קשה למצוא הסבר אחר לסרטון שהפיצה המשטרה במדינה, המנסה לצמצם את מספר התקיפות הפיזיות והאלימות שנשים חוות מצד גברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה קרה לך? את אחראית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון נראות שלוש נשים צעירות מתכוננות לצאת למסיבה. הן מתבשמות, מתאפרות ויוצאות למועדון, שם הן שותות אלכוהול ומתגפפות עם גברים, וכשהן יוצאות מהמקום אחת מהן מותקפת על ידי גבר שחובש ברדס על ראשו ומעשן סיגריה. בסוף הסרטון, כאשר היא נראית בוכה וחולצתה קרועה, מופיע הכיתוב המרגיז "את אחראית, את יכולה לעשות משהו".

הסרטון הצית את חמתם של ארגונים לזכויות אדם ולזכויות נשים, שטענו כי המשטרה נוקטת בגישת האשמת הקורבן. אווה קסרהאטי, מנהלת אגודת "נשים מאוגדות נגד אלימות" אמרה שהסרטון לא שונה בהרבה מסרט פורנו. "לנשים אסור לשתות אלכוהול ולהנות כיוון שהתנהגות כזאת נחשבת "פרובוקטיבית". מדובר באמירה פטריארכלית ושמרנית להחריד. רוב הנשים מותקפות על ידי מישהו מהמעגל הקרוב אליהן, ולא על ידי זר ברחוב או במועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully