וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להרגיע את השטח: הרשות עצרה עשרות פעילי חמאס

21.11.2014 / 0:04

לוואלה! חדשות נודע כי ב-72 השעות האחרונות נעצרו כ-30 חשודים שתכננו להוציא פיגועים בנשק קר, ואף מורכבים מאלה. המעצרים התבצעו בהוראת אבו מאזן. "הדרג הביטחוני בישראל יודע שהוא מרגיע ולא מסית"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

הרשות הפלסטינית עצרה ב-72 השעות האחרונות כ-30 חשודים בפעילות הסתה וכוונה לעשות פיגועים בשטח ישראל, שכוונו בעיקר נגד מתנחלים – כך נודע אמש (חמישי) לוואלה! חדשות מפי מקורות פלסטיניים. גל המעצרים התבצע ברחבי הגדה והתרכז בחברון, שם נעצרו כ-20 חשודים, רובם פעילי חמאס. עוד מעצרים נרשמו בשכם וברמאללה.

על פי המקורות, כמה מהעצורים תכננו להוציא פיגועים הדומים לאלה שאירעו בתקופה האחרונה, עם נשק קר, ואילו אחרים תכנו פיגועים מורכבים יותר. לדברי המקורות, המעצרים סיכלו את הפיגועים, שהיו עדיין בשלב ראשוני של תכנון ולא בשלב המעשי שלהם. המקורות הדגישו כי המעצרים הם חלק ממאמץ גדול של הרשות להביא להרגעת הרוחות ובוצעו על פי ההנחיה הכללית של יו"ר הרשות אבו מאזן למנוע אלימות ושפיכות דמים. הם הוסיפו כי אבו מאזן מבהיר בכל הזדמנות את התנגדותו התקיפה לאלימות ולשפיכות דמים.

לקראת אינתיפאדה שלישית? סיקור מיוחד
מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים
עשרות הפגינו באשקלון: "ראש העיר הוא כיפת הברזל שלנו"
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ שלו, ריאד אל-מאליכי, במהלך ביקורם בקהיר, במסגרת כינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, 07 בספטמבר 2014. רויטרס
"ההסתה נגד ישראל קיימת ברשתות החברתיות, לא בכלי התקשורת הרשמיים". יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

כמו כן, גורם פלסטיני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ההסתה נגד ישראל משתוללת ברשתות החברתיות ולא בכלי התקשורת הרשמיים, כפי שטוענים גורמים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, חלק מאותם עצורים קיבלו השראה מהסרטונים והתמונות המועברות ברשתות הללו. הגורם הוסיף שנראה שהדרג הביטחוני בישראל, בניגוד לדרג המדיני, מבין ויודע שלאבו מאזן יש תפקיד מרגיע ולא מסית. "הדברים ניכרים מאמירותיו של ראש השב"כ יורם כהן, אך גם משיחות שהיו לנו עם הצבא ונציגים של מערכת הביטחון בישראל", הדגיש הגורם.

בנוסף לכך, התייחס הגורם למותו של נהג האוטובוס הפלסטיני יוסוף רמוני, שנמצא תלוי ביום שני בבוקר. הוא סיפר כי הרשות ביררה עם הפתולוג הפלסטיני סאבר אל-עלול, שאמר כי אין ביכולתו לקבוע בוודאות בשלב זה אם הוא מת כתוצאה מהתאבדות או לאו. עם זאת, הבהיר הפתולוג שבניגוד לדיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, לא טען שרמוני נרצח.

(עדכון ראשון: 22:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
גל מעצרים נרחב בגדה. שוטרים פלסטינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully