וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: "איראן מחדשת את הקשר עם עזה"

9.9.2014 / 0:46

בנאום בכנס בנושא טרור מתח יעלון ביקרת על הסובלנות, לדבריו, של העולם כלפי ארגוני טרור והמדינות התומכות בהם. "המשטר האיראני תומך בטרור, קל להוכיח את זה"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: יותם בן-דוד

שר הביטחון משה יעלון התייחס אמש (שני) להיעדר ההתגייסות הבינלאומית, לטענתו, נגד חמאס וארגוני טרור אחרים ונגד המדינות המסייעות להם. "לצערנו העולם החופשי סובלני מדי כלפי ארגוני טרור, כלפי ישויות טרור וכלפי מדינות התומכות בטרור", אמר יעלון בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. הוא התייחס בפרט לאיראן ולתמיכתה בארגוני טרור כמו חיזבאללה וג'יהאד האיסלאמי בעזה. "קלוז סי (ספינה איראנית) הייתה טעונה בנשק אלינו, גם חמאס זכה לתמיכה איראנית עד למשבר שהביאה מלחמת האזרחים בסוריה. אני מודיע לכם שאיראן מנסה לחדש את הקשר עם עזה", אמר.

"איראן מניעה טרור לא רק נגדנו. היא הובילה פיגועים וניסיונות פיגוע במקומות שונים בעולם נגד מטרות ישראליות ויהודיות. אנחנו מכירים את תמיכה של איראן בארגונים בבחריין, בניסיון להתנקש בשגריר הסעודי בארצות הברית. התשתית שלה מחזירה אותנו אל פיגועי ארגנטינה, ואל ניסיונות פיגועים באסיה ובאפריקה", אמר יעלון. "המשטר האיראני תומך בטרור ומאמן ארגוני טרור. קל להוכיח את זה".

עם זאת, על פי יעלון, איראן ממשיכה להיות חברת באו"ם והסנקציות והבידוד הבינלאומי שמהם סובלת איראן אינן קשורות לטרור שבו היא תומכת, אלא לגרעין. "הטרור לא נידון, הוא לא על השולחן. מי שרוצה להילחם בטרור צריך להתייחס לזה כאל טרור".

כותרות נוספות מהכנס:
בנט על חיזבאללה: "מורתע? יש לו מאה אלף טילים"
לבני: "טעות שהמבצע לא הסתיים בהסדרים בינלאומיים"

שר הביטחון משה בוגי יעלון בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. כפיר בולוטין,
"מי שרוצה להילחם בטרור צריך להתייחס לזה כאל טרור". יעלון בכנס של המכון למדיניות נגד טרור/כפיר בולוטין

יעלון תקף את העמדות הבינלאומיות כלפי ישראל בעקבות מבצע "צוק איתן" ואת ועדות החקירה שהוקמו בנושא. "התרענו לאו"ם ולעולם עוד לפני המבצע על אתרים אזרחיים שמהם משגר חמאס רקטות. לא תקפנו את הבניינים עד שלא היה ברור לנו שיש שם חמ"לים של ג'יהאד ושל חמאס. במקום להתגייס כמערכת בינלאומית למערכה גלובלית נגד הטרור ולתמוך במי שנלחם נגד הטרור אנחנו מוצאים את עצמנו מותקפים עד כדי כך. ככה מנהלים מערכה נגד טרור? ככה העולם החופשי מתגייס למלחמה נגד הטרור?" שאל יעלון.

שר הביטחון התייחס לטענות שנשמעו בעבר, לפיהן אין צורך להשקיע כסף בביטחון, ואמר: "לא הייתי צריך את 'צוק איתן' בשביל ההתפכחות. אני אומר בצורה ברורה – גם ישראל וגם המערכת הבינלאומית צריכות להשקיע הרבה יותר כדי להתמודד עם מערכות שמתפרקות", הדגיש. "אין כתובת אחת, לזה אתה צריך השקעה במודיעין, השקעה ביכולת לתרגם את המודיעין למטרות, השקעה באש מדויקת".

(עדכון ראשון: 8.9.14, 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully