וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "ישראל תשלם מחיר כבד על חיסול הבכירים"

ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, פרסם ממחבואו מסר בערוץ "אל-אקצה" המזוהה עם חמאס: "כאשר מנהיג נהרג, מנהיגים אחרים נוטלים את ההובלה והמסע אל הניצחון נמשך"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, אמר הלילה (שישי) במסר שהוקרא בערוץ "אל-אקצה" המזוהה עם חמאס כי "האויב ישלם מחיר כבד" על חיסול בכירי חמאס, בהתייחסו לחיסולם של ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום אתמול לפנות בוקר. "כאשר מנהיג נהרג, מנהיגים אחרים נוטלים את ההובלה ומסע הניצחון נמשך", הוסיף הניה, השוהה כל העת במקום מסתור מאז החל מבצע "צוק איתן".

חיסול בכירי חמאס: כל הכותרות
צה”ל חיסל את המפקדים הבכירים של חמאס בדרום עזה
בכירי חמאס הפרו את "קוד המבוקשים" - ושילמו
לא עוד חיסול: המכה שתדחוף את חמאס לפיגועי איכות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המחוסלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בפיקוד הדרום העריכו אתמול כי הלחץ בו שרויים חברי הפיקוד הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס לאחר ניסיון החיסול של מוחמד דף הוא זה אשר הוביל את שלושת מפקדיו הבכירים של הארגון בדרום הרצועה - ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום – לצאת ממקומות המסתור שלהם וכך לאפשר לכוחות צה"ל את ההזדמנות לחסלם בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. לטענת אותם גורמים, השלושה הפרו את "קוד המבוקשים", דהיינו השמירה על רמת מידור גבוהה ביותר, בשל רצונם להיפגש האחד עם השני כדי לתאם עמדות על רקע הפצצת הבית בו שהה ככל הנראה ראש הזרוע הצבאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תיעוד: ביתו ומשרדו של איסמעיל הניה הופצצו בעזה. צילום מסך
. מסתתר במחבואו מתחילת המבצע. תמונתו של הניה על הריסות ביתו שהופצץ/צילום מסך

"זו מכה קשה לארגון", אמר אחד הגורמים. "אבו שימאלה היה מפקד חשוב, אבל המכה הגדולה ביותר היא חיסול אל-עטאר. מדובר בדמות קשוחה, נערצת על ידי העם הפלסטיני, שמבוקש לא רק על ידי ישראל אלא גם על ידי המצרים. הוא נתן את ההוראה להרוג קצין בכיר מצרי במהומות שפרצו לפני כמה שנים בציר פילדלפי והוא היה אחראי, בין היתר, לפיגועי טרור בסיני. הגורם העריך כי הזרוע הצבאית תשתקם במהרה לאחר החיסול. "הם בנויים באופן שבו הם יודעים לשרוד את המכות הללו", אמר. "ההערכה שלנו היא שמי שייכנס ראשון לנעלי השניים יהיו מח"ט חאן יונס מוחמד סינוואר ומעליו מרואן עיסא, שמעמדו יתחזק מאוד בעקבות שני הסיכולים הממוקדים".

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת.

הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014/רויטרס

אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים ונפצעו אחרים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. הוא היה מעורב גם כן בפיגוע החטיפה של גלעד שליט.

נוסף על כך, אבו שימאלה היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008 שנעשה בו שימוש בג'יפים ממולכדים. בחודש שעבר הוא היה מעורב בהוצאה לפועל שלחדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

תיעוד: חיל האוויר מחסל את שלושת בכירי חמאס. צילום מסך
תיעוד מהאוויר של חיסול שלושת בכירי חמאס/צילום מסך
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפות צה"ל. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
צה"ל תוקף בעזה/רויטרס
נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול/יותם רונן
יירוט של "כיפת ברזל" בשמי שדרות. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
יירוט מוצלח של כיפת ברזל בשמי שדרות/רויטרס
נגמ"שים של צה"ל בגבול רצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
כוחות צה"ל ערוכים מחוץ לרצועה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully