וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל את מפקדו בעזה - ונהרג בקריסת מבנה ממולכד

31.7.2014 / 0:19

שלושה לוחמים נהרגו בצהריים בדרום הרצועה. סמ"ר מתן גוטליב שוחח אתמול בפעם האחרונה עם משפחתו על שחרורו הקרב. חברתו: "אפילו בתקופת הלחימה הוא ניחם אותי"

צילום: בני ואינר,דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד

(מפקד פיקוד הדרום: עוד ימים ספורים נסיים להשמיד את המנהרות)

שלושה לוחמים, שלוש משפחות שקיבלו בשורת איוב על מות הבן: הערב (רביעי) הותר לפרסם כי שלושה לוחמי מגלן נהרגו בקריסת מבנה ממולכד בדרום רצועת עזה בצהריים. אלה שמותיהם: סמל-ראשון מתן גוטליב, בן 21 מראשון לציון. הלווייתו תיערך מחר ב-18:00 בערב בבית העלמין הצבאי בראשון לציון; סמל-ראשון עומר חי, בן 21 מסביון. הלווייתו תיערך מחר ב-17:00 אחר הצהריים בחלקה הצבאית בבית העלמין בסביון; וסמל-ראשון גיא אלגרנטי, בן 20 מתל אביב. הלווייתו תיערך מחר ב-13:30 בקריית שאול. במותם של השלושה עלה מספר החיילים שנהרגו במבצע "צוק איתן" ל-56.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
3 חיילים נהרגו ברצועה; "נשלים המשימה תוך ימים בודדים"
קצין בכיר: "חמאס משגר טילים לעבר מטוסי חיל האוויר"
כתב וואלה! חדשות בפירי המנהרות של חאן יונס

מתן גוטליב, לוחם מגלן שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
"הוא חי כל רגע, חוזר מהצבא ולא נשאר בבית דקה". סמ"ר מתן גוטליב/באדיבות המשפחה

סמ"ר מתן גוטליב, ששירת בצוות עפרון במגלן, היה אמור להשתחרר בעוד שלושה חודשים. הוא הותיר אחריו זוג הורים, רוחמה ושמוליק, ושני אחים גדולים, עומר, בן 30, וניצן, בן 25. אחיו סיפרו שבאחד מימיו של מבצע "צוק איתן" הוא הציל את מפקדו שנפצע וכעת מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

"הוא פשוט אהב את החיים", סיפר האח הבכור עומר. "הוא חי כל רגע, היה חוזר מהצבא ולא נשאר בבית אפילו לדקה. הוא אהב טיולים, ג'יפים, צופים, חברים ואת חברתו. הוא האמין שהוא צריך ליהנות בכל דקה מהחיים. הוא היה ילד של עשייה ולא הפסיק לעשות. יש לו ג'יפ והוא היה עושה הרבה טיולי ג'יפים בשטחים הרריים. הוא כל הזמן חייך והיה ילד חייכן ואופטימי".

עומר חי, לוחם מגלן שנהרג במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
סמ"ר עומר חי/באדיבות המשפחה

הוא סיפר כי אתמול שוחח בפעם האחרונה בטלפון עם אחיו הצעיר. "הוא יצא להתרעננות וסיפר לנו שהוא כבר מת לחזור הביתה ושהוא רוצה לחגוג אתנו את השחרור בעוד שלושה חודשים. הוא כל כך התגאה בשירות הצבאי שלו ובכך שהוא שומר על המדינה".

לי, בת זוגו של גוטליב, סיפרה כי השניים הכירו בתקופת השירות הצבאי. "הוא פשוט מלאך, כולם אהבו אותו", היא אמרה. "אפילו בתקופת הלחימה הוא ניחם אותי על הקושי. הוא הצטער בשבילי שאני מיוסרת ומחכה שיחזור". גם איתה שוחח אתמול גוטליב, מבלי לדעת שזוהי שיחתם האחרונה. "הוא סיפר על הלחימה בעזה, עד כמה היא לא פשוטה", שחזרה. "במהלך הלחימה שלחתי לו מכתב וכתבתי לו שכשיחזור, נעשה על האש כולם ביחד והוא רק חיכה לזה. היה לו לב ענק והוא תמיד דאג לכולם. אי אפשר לריב אתו, הוא כזה מתוק, סולח ודואג שהכול יהיה בסדר. אני פשוט מאוד אוהבת אותו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמ"ר גיא אלגרנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב הסתיימה ישיבה בת כמה שעות של הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל אביב, שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים דנו בצעדים הבאים במבצע. גורם מדיני ישראלי אמר בתום הישיבה כי הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך ולתקוף בעוצמה את חמאס ואת ארגוני הטרור בעזה ולפעול לנטרול מנהרות הטרור ברצועה.

הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
הרמטכ"ל גנץ, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון/רויטרס

הגורם הוסיף כי צה"ל ימשיך לפעול ולהרחיב את התקיפות, אך הדגיש כי ישראל תאפשר הפוגות הומניטריות לזמנים קצובים - כמו זו שהתקיימה בין 19:00-15:00 - כל עוד ההפוגות הללו לא יפגעו במאמץ לנטרול המנהרות ולא יסכנו את חייהם של חיילי צה"ל. בנוסף, הגורם אמר כי יעד המבצע - השבת השקט לתקופה ממושכת תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור - לא השתנה, וכי מטרת הפעולה נגד המנהרות היא לפגוע ב"מנהרות שמיועדות לביצוע פיגועי טרור נגד ישראל".

תיעוד: כוחות צה"ל משמידים מנהרות טרור ברצועה. דובר צה"ל
"במרחק ימים בודדים מהשלמת המשימה". השמדת מנהרת טרור ברצועת עזה/דובר צה"ל

אחר הצהריים התייחס מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, לאיום המנהרות, והעריך כי צה"ל "נמצא במרחק ימים בודדים מהשמדת המנהרות ההתקפיות שהכרנו לפני שיצאנו למבצע, ומהשמדת אלו שנחשפנו אליהן במהלך המבצע". בתדרוך לכתבים בכניסה לקיבוץ ניר עם ליד לשדרות ציין תורג'מן כי ביממה האחרונה השמיד הצבא ארבע מנהרות שנחפרו לשטח ישראל. "אני רואה בביקורים ביחידות בשטח מפקדים וחיילים נחושים שעושים הכול כדי להכניע האויב, שנמצא במרחב צירי המנהרות, ולהשמיד את תשתית המנהרות", הוסיף הקצין הבכיר.

הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. 30 ביולי 2014. רויטרס
"הלחימה נמשכת בעוצמה רבה". הרס בעזה אחרי תקיפות צה"ל/רויטרס

לדברי מפקד פיקוד הדרום, "הלחימה נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור נמשכת ברציפות ובעוצמה רבה. עד כאן, חמאס נפגע קשות: הרגנו מאות רבות של לוחמים, בהם עשרות מהלוחמים המובחרים של חמאס. תקפנו מאות דירות מסתור וחדרי מלחמה של חמאס. השמדנו את תשתית ההתעצמות כפי שאנו מכירים אותה. תקפנו מספר מפקדים בחמאס. עצרנו עשרות לוחמים שנתנו לנו מודיעין איכותי שתורגם לעשייה מבצעית בשטח. בכל יום שעובר, אנו מתקדמים לעמידה במשימה שלנו: השמדת המנהרות ההתקפיות – אלה שאנו מכירים ואלה שנחשפנו אליהן תוך כדי המערכה".

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
ירי הרקטות מהרצועה נמשך גם הלילה/רויטרס

הירי מרצועת עזה נמשך גם הלילה. לקראת השעה 22:00 יירטה סוללה של "כיפת ברזל" שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מעט מאוחר יותר יורטה רקטה נוספת בשמי המועצה האזורית מרחבים. לקראת 22:30 נשמעו אזעקות באשקלון, באופקים ובמועצה האזורית בני שמעון. מיד אחר כך נשמעה אזעקה גם צפונה משם - בראשון לציון וברחובות, ושלוש רקטות יורטו בשמי השפלה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. שתי רקטות התפוצצו הערב גם בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(פרסום ראשון: 21:19)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אצל משפחתו של סמ"ר אורון שאול, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ראובן ריבלין בביקור תנחומים בבית משפחתו של סמ"ר אורון שאול שנהרג בעזה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ
שמעון פרס בביקור חיילים פצועים בבית חולים סורוקה, יולי 2014. דודו גרינשפן, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא לשעבר שמעון פרס מבקר פצועים בבית החולים סורוקה/מערכת וואלה! NEWS, דודו גרינשפן
הלווייתו של ברקאי שור שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בחלקה הצבאית הר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל ברקאי ישי שור שנהרג ברצועת עזה/נועם מושקוביץ
תיעוד: כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים בשג'אעיה. דובר צה"ל
כוח מיוחד של צה"ל בשכונת שג'אעיה במזרח עזה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
לוחמים בגבול הרצועה/רויטרס
פינוי פצועים לסורוקה. יולי 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
פינוי פצועים לבית החולים סורוקה/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
לוחמי צה"ל באזור עוטף עזה/רויטרס
שלל מודיעיני שנתפס ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
מפת קוד שצה"ל תפס ממחבלים ברצועה/דובר צה"ל
שלל מודיעיני שנתפס ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
תרשים של צמרת צה"ל שנמצא בידי מחבלים שנעצרו/דובר צה"ל
הפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בסן חוזה, בירת קוסטה ריקה, במהלך ביקורו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. 30 ביולי 2014. רויטרס
הפגנה נגד ישראל בסן חוזה, בירת קוסטה ריקה, בזמן ביקורו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון/רויטרס
עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
עשן בשמי הרצועה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully