וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מחבלים נהרגו הלילה: "היו היתקלויות רבות"

כתבי וואלה! חדשות

20.7.2014 / 7:44

המבצע הקרקעי מתרחב: כוחות יבשה רבים נכנסו לרצועה מלווים בתקיפות מהאוויר ובירי ארטילרי כבד. קצין בכיר: "איתרנו מחבלים רבים יוצאים ממנהרות, ובתוכן חומרי נפץ ואפילו מיני-בונקר"

שידור חי מאולפן וואלה! חדשות:

LIVE

צה"ל מרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן": כוחות יבשה גדולים הצטרפו הלילה (ראשון) לפעילות המבצעית ברצועת עזה. דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, מסר כי הפעולה יצאה לפועל בהמשך להחלטת הדרג המדיני ועל פי התכניות המבצעיות של צה"ל, וכי היא תימשך בהתאם להערכת מצב של המטה הכללי. עוד נמסר כי הכוחות נכנסו לפעילות לאחר תקופת אימונים מוגברת ותהליכי היערכות יסודיים. עיקר הפעילות היא בצפון הרצועה. "שלב זה מתבצע בהתאם לתכנון ובהמשך ליעדי המבצע שהושגו עד כה, ועל מנת להביא להמשך פגיעה קשה בארגון הטרור חמאס, ולמציאות ביטחונית טובה יותר", מסר דובר צה"ל לפנות בוקר.

הבוקר, במשדר וואלה! חדשות, הוסיף תא"ל אלמוז: "מערך המנהרות הוא משמעותי ונבנה כדי לעשות פיגועים משמעותיים בישראל. חיילי צה"ל פשוט מפרקים את המערך הזה, מנהרה אחר מנהרה". לדבריו, "לא ניתן להבטיח שנגיע לכל המנהרות". דובר צה"ל הסביר: "המצב מזמין היתקלויות רבות בטווחים קרובים. צה"ל פועל במערך אש גדול מאוד כדי לסייע. הפעילות היא בתוך שטח סבוך ומורכב". הוא הוסיף: "אנו נראים במקום טוב מאוד מול חמאס. למבצע יש גם מחירים, אבל כששופטים הישגים של חמאס, כשרואים שהוא לא הצליח בירי הרקטי שלו ואת פעילות המנהרות, ניתן לראות כי חמאס נכשל".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: קצין הנדסה ולוחם בצנחנים נהרגו בעזה
עשרות נעצרו בהפגנה סוערת בפריז: "ישראל רוצחת"
בעקבות ההפגנה: האם תישלל אזרחותה של ח"כ זועבי?

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
לוחמי גולני בתדרוך עם מפקד החטיבה, אל"מ רסאן עליאן/דובר צה"ל

קצין בכיר בצה"ל אמר לפנות בוקר כי הלילה אירעו היתקלויות רבות עם מחבלים ברצועה. "איתרנו מחבלים רבים שיוצאים ממנהרות ופירים, חמושים במטולי RPG, נשקים ועוד", אמר הקצין הבכיר. לדבריו, הלילה "נהרגו עשרות מחבלים. מצאנו במנהרות סמי הרדמה שכפי הנראה יועדו לסייע בחטיפת חיילים. בתוך המנהרות מצאנו אמצעי קשר, חומרי נפץ, אמצעי לחימה, קווי קשר, ואפילו מיני-בונקר כדי להתמודד עם התקפות". הקצין הוסיף וסיפר כי בקיבוץ נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון נחשפה "מנהרה מאוד משמעותית. יש מספר רב של מנהרות שנחפרו לתוך שטח מדינת ישראל: 14 מנהרות ו-36 פירי מנהרות", ציין הגורם. "אנחנו נבדוק ונפוצץ אותן. נראה שחמאס ברגע האחרון נותן הנחיה להפעיל אותן כי הוא מבין שאנחנו מגיעים אליהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילים על גבול עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, הבוקר/רויטרס

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי היו הלילה 20 הרוגים בתקיפות צה"ל. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, אמר כי אוסאמה אל-חיה, בנו של חבר הנהגת חמאס חליל אל-חיה, נהרג יחד עם אשתו ובנו בתקיפת צה"ל בשכונת שג'עייה במזרח העיר עזה. דווח כי יותר מ-70 פצועים הגיעו הלילה לבתי החולים ברצועה בעקבות אותה תקיפה בשכונת שג'עייה.

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014/דובר צה"ל

המבצע הצבאי נמשך הלילה ביתר שאת בתקיפות נרחבות ברחבי הרצועה, כשכוח צה"ל הפגיז בארטילריה כבדה יעדי טרור לכל אורך הרצועה ומפציץ מהאוויר. הדי פיצוצים נשמעו היטב באזור. בחילופי אש באחד האזורים ברצועה נהרגו אתמול בערב 15 מחבלים, בפעולה שגובתה על ידי חיל האוויר וכן בהפגזת טנקים. חיל האוויר תקף גם חוליית מחבלים ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. זוהו פגיעות במטרה.

כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014. ניב אהרונסון
כוחות צבאיים סמוך לרצועה, הבוקר/ניב אהרונסון

באחד האירועים אמש נתקלו לוחמי הצנחנים במחבל שיצא מפיר מנהרה ופתח לעברם באש. הכוח השיב באש והרג את המחבל. בנוסף, הערב נודע כי אמש הפעילו מחבלים מחמאס אופנוע תופת על כוח צה"ל הפועל ברצועה, אולם איש מהחיילים שהיו שם לא נפגע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה של הרובים שחמאס טוען שתפס מידי צה"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשטח הרצועה פועלים כוחות חי"ר מחטיבות הצנחנים, נח"ל, גבעתי וכן מחיל השריון, מההנדסה הקרבית ומיחידות מיוחדות. במהלך פעילות של גדוד 52 מחיל השריון שוגר אמש טיל נ"ט לעבר טנק בשטח הפלסטיני. כתוצאה מהשיגור, הופעלה מערכת "מעיל רוח", ומסיבה לא ברורה היא פגעה בחייל. החייל נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. נסיבות האירוע נחקרות.

פינוי חיילים פצועים ממבצע צוק איתן ברצועת עזה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 20 ביולי 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
פינוי חייל פצוע לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני

הלילה והבוקר פונו לבית החולים סורוקה שישה חיילים שנפצעו בפעילות ברצועה. אחד מהם הוא מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, שנפצע לפנות בוקר באורח קל-בינוני בפעילות ברצועת עזה. בסך הכול מאושפזים בבית החולים הדרומי 15 חיילים. אחד מהם, שמצבו קשה, נותח במהלך הלילה. לבית החולים שיבא בתל השומר, שם מאושפזים ארבעה חיילים, הובאו הבוקר שמונה חיילים נוספים. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים עוד שלושה חיילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יפ של צה"ל שניזוק בתקרית ליד עין השלושה, אתמול בבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז החל השלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן" ביום חמישי בלילה חשף צה"ל עשרות מנהרות טרור, חמש מהן הן כאלה שאורכן המלא מגיע משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. יותר מ-85 מחבלים נהרגו בפרק הזמן הזה, 20 מהם ביממה שבין שישי בלילה לשבת בלילה. 15 מחבלים נעצרו, והם הועברו לחקירה בישראל. מאז יום חמישי בלילה תקף צה"ל יותר מ-470 מטרות טרור ברצועת עזה מהאוויר, מהיבשה ומהים. בסך הכול, מתחילתו של מבצע "צוק איתן" הותקפו כ-2,600 מטרות ונהרגו 360 פלסטינים, מאה מהם מתחילת המבצע הקרקעי.

פינוי פצועים לסורוקה. יותם רונן
פינוי פצועי צה"ל לבית החולים סורוקה, הבוקר/יותם רונן

גורמי צבא העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי חוליות המחבלים שנתפסו עד כה התכוונו לחדור לתוך היישובים כדי לבצע מסע הרג או פיגוע מיקוח ולא כדי לפגוע בחיילי צה"ל. עוד העריכו הגורמים כי ככל שתתגבר הפעילות לאיתור מנהרות - שמוגדרת כשלב שני במבצע "צוק איתן" - יגבר הלחץ בקרב חמאס והג'יאהד האסלאמי להוציא אל הפועל פיגועים באמצעות המנהרות לפני שצה"ל יהרוס אותן. על פי ההערכות בצה"ל, בשטחי הרצועה נבנו עשרות מנהרות מסועפות שחלקן מחוברות זו לזו במטרה להגיע ליישובים ולמוצבים בשטח ישראל כדי לבצע פיגועים.

פינוי פצועים לסורוקה. יותם רונן
פינוי חיילים פצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, הבוקר/יותם רונן

תא"ל (במיל') ח"כ עמר בר-לב (העבודה) אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות כי "השאלה המרכזית היא לאן זה הולך ואיך מתקדמים". לדברי בר-לב, שפיקד בעבר על סיירת מטכ"ל, "מטרת העל שהציב ראש הממשלה היא הפסקת האש והרתעת חמאס במטרה שהמכה שיקבל ייצור שקט להרבה זמן. מבחינה צבאית, המטרה היא נכונה. השאלה היא איך מתקדמים עכשיו כדי להשיג את המטרה בצורה המהירה יותר. נשאלת השאלה – מה הלאה בתחום הצבאי? כפי שראינו, הפסקת האש ההומניטרית נתנה לנו גיבוי בינלאומי נרחב לעשות את הפעולה הנוכחית. במקום לחכות לאירוע חיצוני ושהעולם יקפוץ עלינו, אני חושב שנכון שישראל תכריז עכשיו שתצא עוד 48-24 שעות להפסקת אש הומניטרית. במידה שלא תופסק הלחימה, נקבל אשראי בינלאומי נוסף".

אמל"ח שנתפס בהתקלות חיילי צה"ל, מבצע צוק איתן. דובר צה"ל
נשק שצה"ל תפס בהיתקלות אתמול בבוקר/דובר צה"ל

אמש כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה ביטחונית בקריה בתל אביב. הוא דן בהרחבת הפעולה בעזה עם שר הביטחון משה יעלון, עם הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, עם ראש השב"כ יורם כהן ועםראש המוסד תמיר פרדו. במהלך הלילה שוחח ראש הממשלה עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בעניין פעולת צה"ל בעזה. בשיחה התייחס נתניהו גם לדבריו של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וציין כי אמירותיו האנטישמיות מחללות את זכר השואה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, והרמטכ"ל, בני גנץ, בביקורם בבור בקריה, 18 ביולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו, יעלון וגנץ בהערכת מצב בקריה בתל אביב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתוך כך, הירי מרצועת עזה לעבר הדרום והמרכז נמשך. הבוקר התפוצצה רקטה בחומה בין שני בתים באשקלון. אישה אחת הוגדרה נפגעת חרדה ונזק נגרם. רקטה אחרת יורטה באמצעות מערכת "כיפת ברזל". עוד רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעיר.

מערכת "כיפת ברזל" יירטה הבוקר גם שתי רקטות בשמי באר שבע. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בסביבות העיר. אזעקה נשמעה הבוקר גם במועצה האזורית חוף אשקלון, וכן בדרום השרון - ברעננה, ברמת השרון, בהרצליה ובייישובים שבאזור. "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי רמת השרון. נמסר כי רסיסים אותרו בצפון תל אביב. לא היו נפגעים. גדודי עז א-דין אל-קסאם קיבלו אחריות על הירי וטענו ששיגרו שלושה טילי M75 לעבר גוש דן.

בנוסף, כמה רקטות התפוצצו הבוקר בשטחים פתוחים בתחומי המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במהלך הלילה שוגרו 20 רקטות לעבר המועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ואשכול וכן לעבר העיר אופקים. גם במקרים אלה לא היו נפגעים.

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, יניר יגנה, אמיר תיבון, שבתי בנדט ודנה ירקצי.

(עדכון ראשון: 23:30)

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
מנהרת טרור שחטיבת הצנחנים חשפה/דובר צה"ל
הרמטכ"ל ללוחמים: "חמאס מנסה למצות את המנהרות". צילום מסך
הרמטכ"ל גנץ הנחה את יחידות העילית לאבטח את היישובים הסמוכים לגדר/צילום מסך
אדר ברסנו, אמוץ גרינברג. פייסבוק, צילום מסך
רס"ן/צילום מסך, פייסבוק
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה במבצע "צוק איתן". 20 ביולי 2014. רויטרס
לוחמי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
תפילה למען שלום חיילי צה"ל ותושבי הדרום, אמש בכותל המערבי/נועם מושקוביץ
תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן/נועם מושקוביץ
פינוי פצועים לסורוקה. יותם רונן
פינוי פצועים לסורוקה/יותם רונן
כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014. ניב אהרונסון
כוחות צבאיים בצומת סעד. יולי 2014/ניב אהרונסון
פינוי חיילים פצועים ממבצע צוק איתן ברצועת עזה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 20 ביולי 2014. מור שמעוני, מערכת וואלה! NEWS
בית החולים בילינסון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully