וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים ביצהר נגד "תג מחיר": "לשים קו אדום"

19.5.2014 / 0:04

עשרות אנשי מילואים הפגינו בכניסה להתנחלות בה הושחת מוצב צה"ל נגד תקיפות של חיילים וערבים: "לא ניתן לדברים הללו לקרות יותר". ראש מועצת שומרון: "הפגנה פוליטית וצבועה"

צילום: דניאל בוק, אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

עשרות מילואימניקים הפגינו אמש (ראשון) נגד הפעולות שזכו לשם "תג מחיר" סמוך להתנחלות יצהר שבשומרון, שעלתה לאחרונה לכותרות בין היתר בעקבות השחתת המוצב במקום, והתקיפות נגד חיילים. לדברי המפגינים, על ההנהגה להציב "קווים אדומים" ולמנוע פגיעה ברכוש ובחיילי צה"ל. יצוין כי בתחילה קיבלה ההפגנה אישור, אולם המשטרה חזרה בה מכך – ולפיכך לא נותר למארגנים להגביל את מספר המשתתפים ל-50. כמה מתושבי יצהר כיבדו את המפגינים באוכל ובשתייה ואף הזמינו אותם לעלות ליישוב לקיים דו-שיח בנושא.

עוד בנושא
הנשק המשטרתי ללכידת פעילי "תג מחיר" בגדה: מזל"ט
פסק הלכה: דין רודף לאנשי "תג מחיר"
דעה: עמוס עוז צודק, הם ניאו-נאצים

"נחשפנו לאחרונה לתופעות של שנאה, גזענות והשחתה - בין אם זה פגיעה בערבים חפים מפשע, בין אם זה פגיעה במקומות קדושים לאיסלאם ובין אם זה פגיעה בחיילי צה"ל", אמר יאיר – אחד ממארגני ההפגנה שהוסיף: "רגע לפני שזה יסתיים ברצח החלטנו לשים לזה קו אדום ולהתגייס ליום מילואים אזרחי כדי לומר שלא ניתן לדברים הללו לקרות יותר".
לדבריו, אנשי המילואים בחרו לקיים את ההפגנה ביצהר כיוון היישוב הפך לא רק סמל למקום בו פגעו בחיילים, אלא הוא יישוב שגם ממנו יצאו לכאורה מבצעי "תג מחיר". "כל מי שציוני חייב להתנגד לתופעות כאלה, ולא רק בתקשורת", אמר בביקורת על הנהגת יש"ע: "אנחנו יודעים טוב מאוד שכשהם רוצים להתנגד, הם יודעים להוציא עשרות אלפי אנשים לרחובות".

בין הנוכחים במקום היה גם ח"כ איציק שמולי (עבודה) שציין כי הצטרף למחאה כדי להעביר מסר שעיקרו שפעולות "תג מחיר" הם פעולות טרור שנועדו לפגוע בחפים מפשע. "מדינת ישראל לא תלך לכיוונים האלו, ועל כולנו, גם בכנסת מוטלת האחריות לטפל בכך".

"צבועים שמנצלים את המצב"

ד"ר גדי גבריהו מארגון "תג מאיר", הפורום הישראלי נגד פעולות "תג מחיר" התייחס ליוזמה של תושבי יצהר שביקשו לשוחח עם המפגינים, ושהניפו במקום שלטים עליהם נכתב "אחים בואו נדבר". "במקום הזה חובר לפני כארבע שנים הספר 'תורת המלך' העוסק בהלכות הריגת גויים. אנשים חיברו את הספר הזה בתוך יצהר ומתוך ישיבת 'עוד יוסף חי'. באותה תקופה אחד ממחברי הספר, הרב יוסף אליצור, כתב מאמר בו הוא מפרט כיצד לבצע פעולות 'תג מחיר'. בין השאר הוא כתב ש'אם הערבים מנצחים בזכות האלימות גם היהודים ינצחו בזכות האלימות'", אמר והוסיף במחאה: "הם מספרים לנו עם שלטים 'בואו נדבר'? עם מי אתם רוצים שנדבר?". לדבריו, הראייה לכוח של הרבנים היא שאחרי אחד המאמרים של הרב אליצור, שחובר בדצמבר 2009, חולל המסגד הראשון בכפר יסוף ומאז נפגעו 32 מסגדים, "ולא במקרה".

בהמשך, התלהטו הרוחות במקום ואף התפתח עימות מילולי בין ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה שטען בפני המפגינים כי הם "צבועים שמנצלים את המצב כדי לעשות הפגנה פוליטית". דובר יצהר עזרי טובי טען כי לא רק שזו הייתה הפגנה בלתי-חוקית אלא גם שהזמין מבעוד מועד את המוחים להתדיין כמו. "אולי לא נסכים אבל הייתה להם הזדמנות להשמיע דברים. חבל שהם פספסו ומעבר לסיקור תקשורתי לא הרוויחו כלום", המשיך והוסיף כי "ביצהר אף אחד לא נתפס עושה תג מחיר. הם סתם תפסו טרמפ על היישוב שלנו, שבשבועות האחרונים נעשה לו לינץ' תקשורתי".

(עדכון ראשון: 20:22)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully