וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שדרך נשק: "אני בהלם, לא קורא למרד"

ינון מגל

30.4.2014 / 13:25

חברו לנשק של הלוחם "דוד הנחלאווי", שהתיעוד שלו מכוון רובה על נער פלסטיני עורר סערה, אמר לוואלה! חדשות כי הפרסום "נחת עליו בבום". "הוא אהוב, מגבים אותו". הלוחם בכלא בשל תקיפת מפקדיו

מערכת וואלה!

אחרי הסערה והתמיכה הגדולה לה זכה ברשת, אמר היום (רביעי) חברו למחלקה של "דוד הנחלאווי", שתועד שולף נשק על נער פלסטיני כי הוא "עדיין בהלם ממה שקרה". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר החבר כי הפרסום רחב ההיקף לו זכה התיעוד מחברון "נחת עליו בבום". לדבריו, במחלקה מגבים את התנהגותו ב-100%.

"הוא לא יודע איך לאכול את זה, עם כל הבאזז שנגרם, ומצד שני הוא לא מעכל את זה שהורידו אותו מתפקיד לחימה", אמר א' שהסביר כי החייל שבמוקד הפרשה, שכבר נקט באלימות נגד מפקדיו – הוא אחד הלוחמים הטובים בפלוגה. "הוא רוצה להדגיש שהוא עדיין רוצה להיות לוחם, יש לו מוטיבציה גבוהה. הוא לא קורא לשום מרד והוא אפילו רשם בפייסבוק שהוא שמח להגן על המדינה". יצויין כי למרות המחאה, החייל נשלח למחבוש בשל מקרים שונים לחלוטין, ועל המקרה הנוכחי הוא טרם נשפט. המקרים בגינם נשלח לכלא היו שני אירועים של תקיפת מפקדיו באלימות.

מאות לוחמים במפגן תמיכה בלוחם שדרך נשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמים שמביעים תמיכה ב"דוד הנחלאווי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שפורסם כי החייל המדובר כבר ריצה מאסר על עבירות אלימות, לטענת החבר הוא מעולם לא היה בכלא. "אני אומר את זה בתור אחד שנמצא איתו מהיום הראשון של הטירונות. אין ספק שהיו לו בעיות - אבל הוא היה לוחם אהוב, גם על הסגל , במיוחד על החברים שלו".

איזה בעיות? בעיות משמעת?
"בעיות קטנות, בעיות משמעת כאלה, אבל אתה יודע, אלה בעיות של חייל שהגיע לצבא והתגייס לא מזמן".

המחאה נגד הדחתו מפתיעה אותך?
"בכלל לא. אבל העובדה שהפרסום גרר כל כך הרבה תגובות, זה כן מפתיע את הפלוגה וזה מחזק אותנו. המקרה מראה לנו שאין מה לעשות ושזו המציאות בשטחים. אנחנו רואים יותר מדי סרטונים של חיילים שמותקפים על ידי ערבים, ולדעתנו דוד פתח פה איזה פתח למציאות חדשה שהיא לא של פחד - היא להראות בעצם מי הצבא פה. אסור לנו לפחד וצריך להגן על עצמנו, ודוד הגן על עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם הנח"ל במהלך האירוע שגרר את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, תושבי היישוב היהודי בחברון הודיעו כי יקיימו היום הפגנת תמיכה בחייל, שכותרתה תהיה: "דוד הנחלאווי היה כאן בשבילנו. עכשיו אנחנו כאן בשבילו". מוועד מתיישבי יהודה נמסר לסוכנות תצפית: "החיילים מתמודדים יום יום עם מחבלים ערבים ואנרכיסטים, ארגוני שמאל קיצוני ואירופאים אנטישמיים. החיילים מוסרים את נפשם על הגנת המדינה ואזרחיה ואינם מקבלים את הגיבוי הראוי, נשלחים לכלא ומודחים מלחימה, דוד היה כאן בשבילנו ואנחנו נהיה בשבילו".

כמו כן, אמור היום לקבל לידיו מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה אבי בלוט, את התחקיר המבצעי אודות האירוע שבו נראה בסרט הווידאו הלוחם שמאיים מילולית ותוקף נער פלסטיני בן 16. כבר בשלביו הראשונים של התחקיר התברר כי החייל פעל בניגוד לפקודות.

גורמים צבאיים מפיקוד מרכז מעריכים כי החייל יודח מתפקידו לאור התנהלותו שנוגדת את רוח החטיבה. חשוב לציין כי טרם הוחלט מי ישפוט את החייל, האם המג"ד או המח"ט.

מדובר צה"ל נמסר: "דובר צה"ל מבקש להדגיש כי החייל נשפט לעונש מאסר בגין עבירות אותן ביצע עוד לפני האירוע שצולם, ובמנותק ממנו לחלוטין. יודגש כי בעת קיום המשפט, האירוע המדובר טרם תוחקר באף אחת מהרמות הממונות בגדוד. המשך תפקידו של הלוחם עתיד להיבחן לאור העבירות בגינן נשפט, המנותקות לחלוטין מהאירוע המבצעי. כל ניסיון לקשור בין האירוע המבצעי בו נראה החייל כשהוא דורך את נשקו, לבין המשך שירותו, מוטעה ואינו עולה בקנה אחד עם המציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully